yamaha_demo_tour




Jde BMW R nineT ještě vylepšit? Evidentně ano

Některé motorky si o úpravy přímo žadoní, některé se upravují proto, že jsou třeba trochu ošklivé. A potom jsou tu ty, o kterých by člověk řekl, že se snad ani vylepšit nedají. Jednou z takových je i BMW R nineT.

Jenže může prostě nastat situace, kdy ani takový stroj, jakým R nineT je, vašemu motorkářskému srdci nedostačuje. V tom případě nastává čas na přestavbu a nabízí se otázka, kdo disponuje takovou zručností, aby byl motorku tohoto ražení vůbec schopen zlepšit. Motorkář z čínského Taiwanu sáhnul po službách stavitelů, operujících pod názvem One Hand Made. A jak se ukázalo, rozhodně nesáhnul vedle.

Nádrž, přední světlo i zadní podsedlová část. To všechno letělo z R nineT pryč a bylo nahrazeno ručně vyrobenými díly z hliníku. Vrchní stavitel Chun Hung je pověstný tím, že se plány a návrhy nezabývá. Vše tvoří z kusu plechu přímo z hlavy, a když to nevyjde, daný díl zahodí a začne znovu. Takto vznikl přední štítek překrývající minimalistický světlomet, podsedlová část s elegantní krovkou a mohutná, klenutá nádrž.Pozice nádrže se o kus zvýšila a to z jednoho pochopitelného důvodu. Právě pod ní je totiž ukrytá výrazná část elektroniky a to sice řidící jednotky motoru a ABS, společně s baterií. Cílem bylo, aby spodek motorky zůstal vzhledově co nejčistší, což se také podařilo. Zmizel odsud i airbox, jenž nahradila dvojice přímých filtrů.

Velká spousta dílů byla vyrobena přímo v dílně. Řídítka uchycená na vidlice, víčko nádrže, přední blatník, to všechno je ruční výroba, stejně jako leštěná koncovka výfuku, končící u zadního kola. Ruční je i decentní lakování od Air Runner Custom Paint, které vystavuje na odiv velké plochy surového hliníku.Nakoupeno bylo jen několik věcí, všechny pochopitelně v té nejvyšší kvalitě. Malý přístrojový panel před jezdcem je dodán firmou Motogadgets, stejně jako zadní LED světlo a blikače v koncích řídítek. Stupačky jsou Sato Racing, světlo Rough Crafts a chrániče hlav motoru poskytl Wunderlich. Opravdovým klenotem jsou karbonová kola od BST, obouvající pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa. To zadní je odpruženo zbrusu novým tlumičem Öhlins.Bohužel lehce postrádáme informace o tom, zda se bude s motorkou jezdit. Pevně však doufáme, že ano, neboť se jedná o stroj, který si jednoduše zaslouží být viděn. A pánům z Taiwanu patří velký klobouk dolů za to, že se zrovna do přestavby R nineT pustili s takovou vervou.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (27x):
Motokatalog.cz



TOPlist