yamaha_demo_tour




Jawa 350 jako steampunkový dragster

Světovou custom scénu čeká další významná událost - sraz Glemseck 101 v Leonbergu na jihu Německa. Jeho nedílnou součástí je tradiční závod dragsterů Essenza sprint, ve kterém však nejde jenom o rychlost, ale také o styl. Stavitelé přihlášených speciálů jsou omezeni pouze počtem dvou válců a zdvihovým objemem 1 200 ccm. A jedním ze šestnácti strojů na startu bude upravená Jawa 350 z roku 1964.

Autorem stavby jsou berlínští Urban Motor, a podle toho jaký základ pro svůj stroj použili je jasné, že v rychlostní disciplíně si žádné ambice nedělají. V Glemsecku se však hraje také o nejstylovější závoďák, který vybere odborná porota a svými hlasy také veřejnost. S výkonem osmnácti koní může stařičká Jawa těžko konkurovat modernějším soupeřům jako jsou BMW R NineT nebo Triumph Thruxton R, ovšem se svým originálním minimalistickým designem má velkou šanci na úspěch.

Šéf firmy Urban Motor má pro použití našeho legendárního dvoutaktu chytré vysvětlení: "Ti, co závodí pomaleji, jsou déle na očích publika." A že bude na co koukat! Z původní kývačky kromě motoru nezbylo vlastně nic, a na výsledném stroji je vidět obrovské množství práce. Podle návrhu designéra Henryho Schulze jsou veškeré ostatní komponenty vyrobeny přímo na míru. Základ tvoří rám z ocelových trubek, který je oblečený do hliníkové kapotáže. Na té se podílel Marvin Diehl z firmy KRT Framework.

Stejný muž vymyslel pro steampunkovou Jawu také systém odpružení (či lépe řečeno zavěšení) předního kola s integrovanými řídítky a popravdě řečeno, nevíme jestli s nimi vůbec dá zatáčet. Sedlo i řídítka se nachází zhruba ve výšce 23 palců - tedy asi 60 cm - což je průměr hliníkových ráfků od SM Pro. Zastavení pak má na triku jediná bubnová brzda na zadním kole.

Veškeré úpravy motoru zahrnují pouze jiný karburátor (samozřejmě značky Jikov) a pár krátkých výfukových koncovek. Elektrická výbava je seškrtaná na nejnutnější minimum, a pohotovostní hmotnost téhle závodní Jawy činí pouhých 90 kg. Slušná práce, co říkáte?

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (37x):
Motokatalog.cz



TOPlist