ktm_srpen




Indian představuje dvě přestavby modelu Chief

Indian ukazuje přestavbu modelu Chief od Paula Coxe a Keino Sasakiho. Venku je i aktuálně druhý dokončený projekt ve spolupráci se známým japonským úpravcem Go Takaminem, který demonstruje široké možnosti individualizace nového modelu Indian Chief. Vyberte, která přestavba se vám líbí více.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Přestavba Indian Chief od Paula Coxe & Keino Sasakiho

„Koncem minulého roku mě oslovila společnost Indian Motorcycle, abych postavil custom z jejich modelu Indian Chief společně s mým starým partnerem, Keino Sasakim. Naštěstí jsem po celou dobu zůstal přes všechny životní vzestupy a pády pořád aktivní a ocenil jsem, že Indian měl důvěru v naší práci. Mluvil jsem s nimi trochu déle, a když jsem konečně viděl nový model 2022 řekl jsem: ano, to vypadá jako perfektní základ pro chopper,“ řekl Paul Cox.

Přestože spolupráce Coxe a Sasakiho byla přerušena skoro 15 let, všechno se rychle vrátilo do starých kolejí.

„Chief byl sám o sobě trochu retro, ale s moderními detaily, takže se přímo nabízelo postavit z něj repliku starého chopperu. Už když jsme s Keinem poprvé mluvili o projektu, oba jsme znali způsob uvažování a práce toho druhého, takže náš brainstorming trval asi jen pět minut a měli jsme základní design celého motocyklu.“

Vzali tedy jednoduchý osekaný základ sériového Indianu Chief, Cox přenesl jejich nápady na papír a pak se oba úpravci pustili každý do své části práce.

„Protože mám solidní umělecké vlohy :), rád kreslím naše projekty na papír a skečuji a vymýšlím technická řešení za pochodu. Tak jsem si sedl, načrtl profil, a přitom vyřešil nějaké problémy s geometrií. V této fázi jsme si rozebrali konkrétní úkoly a pustili se do práce. Keino si chtěl vzít na starost výrobu nádrže a výfuk a já jsem si vybral stavbu přední části.“

Kvůli agresivnímu vzhledu zepředu úpravci kompletně odstrojili přední část, a dokonce předělali řazení na ruční a spojku na nožní ovládání.

„Stroj už měl agresivní výraz s krátkou stopou kvůli lepší manévrovatelnosti, tak jsem vyrobil jedno z mých předních zavěšení Girdraulic s tlumičem řízení pro lepší stabilitu ve vysokých rychlostech. Potom jsme odstranili páčky a přední brzdový systém. Namontovali jsme ruční ovladače na dragsterová řídítka a 6palcové představce Bare Knuckle Performance. Padly tam perfektně.“

Kromě přední části měli Cox a Keino v plánu udělat výrazné změny také vzadu.

„Abychom dosáhli opticky nižší zadní části, namontovali jsme na kyvnou vidlici zadní blatník těžkého kalibru od Led Sled s upravenými vzpěrami. Dokonale objímá 180 mm širokou pneumatiku Avon. Měl jsem světlo z předního blatníku starého Indianu, které s novými červenými čočkami Indian Motorcycle skvěle pasovalo jako zadní světlo.“

Klíčovým cílem projektu bylo zachovat jednoduchost a čistotu finální podoby motocyklu a zároveň neobětovat žádný z moderních prvků Indianu Chief.

„Mým dalším úkolem bylo schovat veškerou elektroniku, a díky zakrytované části pod sedlem jsme mohli spoustu komponentů ukrýt právě sem, spolu s menším akumulátorem Antigravity.“

S blížícím se finálním sestavením přišly na řadu poslední detaily, lakování a sedlo.

„Nalakoval jsem motocykl včetně Keinovy ručně vyrobené nádrže mojí zakázkovou metalízou s kovovými třpytkami Soylent Green, ručně vyrobil sedlo motocyklu a dozdobil motocykl černými vyplétanými ráfky. Protože se stroj stavěl v mojí dílně, řešili jsme všelijaké kabeláže, hadice, ovladače, ukrývání drátů a konečnou montáž právě tady.“

Přestavba Indianu Chief od Coxe a Sasakiho bude mít svou garáž v jižní Kalifornii u celosvětově známého tatéra Nikka Hurtady. Majitel značky Black Anchor Tattoo se salony v Hollywoodu a Hesperi se proslavil jako mistr v používání barev a průkopník stylu hyper-realismus. Hurtado přišel do kontaktu s motocykly už v brzkém věku, jeho otec trávil hodiny v rodinné garáži při úpravách svých vlastních motocyklů.

„Motocykly a všechno co je mechanické a ručně dělané… v tom všem můžete cítit duši, a to mě na tomto motocyklu baví. Můžete vidět Paulovu a Keinovu duši v každém kousku jejich díla,“ řekl Hurtado. „Mám rád, když značky a lidé posouvají své limity dál, a přesně to teď dělá značka Indian Motorcycle. Jsem skutečně poctěn, že mohu být součástí tohoto programu.“

Indian Chief od dvojice Cox-Keino je prvním ze série tří projektů, ve které společnost Indian Motorcycle oslovila úpravce vidlicových dvouválců s žádostí o přestavbu modelu Indian Chief 2022. Druhý představil nedávno Go Takamine.

Indian Brat Style Chief od Go Takamineho

Život v Japonsku koncem devadesátých let a potřeba projet hustým provozem v centru Tokia zformovala jeho přístup ke stavbě motocyklů; Brat Style byl a stále je o jednoduchosti a efektivitě.

„Motocyklová kultura pro mě začala ve škole. Půlka mé třídy se zbláznila do motorek a to ovlivnilo můj život a směr“, komentuje Go. „Zpočátku jsem se hodně naučil od přátel a v motocyklovém obchodu. Když jsem začal provozovat svůj obchod, vyvinul se z toho Brat Style. Je o tom, jak dělat věci jednoduše a efektivně, a přitom se pořád cítit jako dítě“.

Když před osmi lety Go přestěhoval svůj život a obchod do Kalifornie, jeho vášeň pro stavění a závodění na oldschoolových motocyklech dostala díky aktivnější scéně než v rodné zemi větší prostor. A samozřejmě narostl i jeho obdiv ke značce Indian Motorcycle.

Stavba Brat Style Chiefu začala rozhovorem s Olou Stenegardem z Indian Motorcycle, který je Goův přítel a ukázal mu pár prvotních náčrtků nového motocyklu.

“Konstrukce rámu byla první věc, která mě zaujala”, pokračuje Go. “Okamžitě jsem viděl potenciál, který samozřejmě Ola zamýšlel, když se svým týmem nový Chief projektoval. Dokonale zapadá do mého oblíbeného stylu, takže semínko nového projektu bylo zasazeno.”

Stejně jako u mnoha jeho dalších projektů bylo v plánu vytvořit něco „jednoduchého a nepříliš okázalého“, a tak začala práce na přetvoření Chiefu do stylu Brat. Velkou část celkového vzhledu tvořil design palivové nádrže. Go ponechal její tvar, který se mu líbil, ale zmenšil ji na výšku i na šířku. Pak přišel na řadu zadní blatník. Go si došel pro inspiraci opět do období skvělého funkčního designu a použil zadní blatník z Fordu 1937, který upravil tak, aby pasoval k zadnímu kolu a kyvné vidlici Chiefu.

Když se začal rýsovat vzhled Brat Style, Go vybral a opracoval klíčové komponenty, od pouzder vidlic a krytu řetězu, ručně vyrobených z ocelového plechu, přes originální koncovky výfuku ve stylu Brat a řídítka až po mosazné představce řídítek a stupačky.

S citem pro detail musel být konečný vzhled prostě dokonalý, proto Go vybral pro Brat Style Chief jednoduché a zároveň klasické lakování a staré logo Indian Motorcycle.

„Je to moje dítě, ale reakce zákazníka při předání motocyklu je pro mě to nejdůležitější“, řekl Go. Když je řeč o klientovi, tím nebyl nikdo jiný než slavný herec Nicholas Hoult, známý díky rolím ve filmech Mad Max a Young Ones, ve kterých objevil svoji lásku k motocyklům.

Chief Brat Style je druhým ze série tří projektů, ve které slavní úpravci V-twinů vybraní značkou Indian Motorcycle vyrábí přestavby modelu Indian Chief 2022. Třetí a poslední projekt představí legenda freestyle motokrosu Carey Hart.

Podívejte se na video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)

Vyberte přestavbu, která se vám nejvíce líbí

  1. Hlasováno: 17x
  2. Hlasováno: 57x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



motoguzzi_kveten
Objednat reklamu
TOPlist