ktm_srpen




Indian Chief Grind Machine: od vítězného návrhu k výherci loterie

Na přestavěných motorkách je hezké, že za sebou mají často nějaký příběh. Pravda, u těch komerčních, které vznikají pod patronátem velké značky, to není takové, jako když Tonda zachrání svou oblíbenou bouračku, ale najdou se i výjimky. Tou je Grind Machine, pro kterou šťastný Fabien Orquin hlasoval v soutěži designových návrhů a pak si ji z festivalu Wheels & Waves odvezl domů.

Tahle historka přitom nezačala nijak dávno. Nebudeme tedy počítat rok 2015, ve kterém Francouz Clément Molina založil firmu Tank Machine, dnes uznávanou dílnu zaměřující se na přestavby Indianů, kde mají zákazníci si možnost koupit nejen jednotlivé díly, ale rovnou také celé přestavbové kity. V prosinci 2021 spojila síly značka Indian s velkým srazem a plážovým festivalem Wheels & Waves, aby na jejich popud čtyři evropští úpravci navrhli přestavbu nového modelu Indian Chief. Mezi návrhy dílen BAAK, Lucky Cat Garage, Mystic Mechanic a Tank Machine vybíralo nejlepší vedle odborné poroty také přes 35 000 lidí. Tohle velké číslo pravděpodobně nevzniklo jenom kvůli tomu, že se všem motorky líbily, ale velkým lákadlem bylo slosování hlasujících, kde si vítěz nejen, že užije VIP výlet na festival Wheels & Waves 2022, ale domů také odjede na realizovaném vítězném návrhu. No řekněte sami, není to lákavé?

Hlasování skončilo 18. února, od té doby se Clément Molina mohl začít připravovat na přestavbu sériového Chiefa. Stavět ale nezačal hned, z papíru do reálu dokázal motorku přetavit za 3 měsíce, aby stihl vernisáž výstavy Artride během festivalu Wheels and Waves. Tam už si ho mohl prohlédnout také šťastný výherce Fabien, který definitivně převzal klíčky v sobotu 2. července. „Když mi řekli, že jsem vyhrál, prostě jsem tomu nemohl uvěřit, bylo to neuvěřitelné,“ řekl Fabien Orquin. „Jsem tak šťastný, že tento úžasný motocykl bude můj a o to víc, že vznikl podle návrhu, pro který jsem hlasoval. Bylo také skvělé setkat se s Clémentem a pobavit se s ním o procesu návrhu a stavby. Všechno na motorce je úžasné. Pokaždé, když se na něj podívám, objevím další zajímavý detail.“ A nezářil jenom výherce, ale i úpravce. „Bylo potěšením odhalit dokončený motocykl na festivalu Wheels and Waves a poté jej předat Fabienovi. Je skvělé vědět, že tomu skutečně rozumí a oceňuje čas a úsilí, které jsme do stavby vložili. Je to pro mě ideální nový majitel – inženýr, technik motorů a opravdu dobrý člověk.“

Konec dobrý, všechno dobré, co tomu ale předcházelo? Samozřejmě odstrojit dárce orgánů, přitom samozřejmě PR oddělení Indian nezapomíná vyzdvihnout to, jak je model Chief navržený a své k tomu přidává i Molina: „Na sériovém motocyklu je tolik pěkných částí, a hlavně ta nejpodstatnější je i nejkrásnější - motor. Je opravdu snadné ho odstrojit a získat tak skvělý základ. Naší myšlenkou bylo odstranit spoustu věcí, ponechat jen to nejnutnější a pak opět postavit stroj s jinou rovnováhou a přidat detaily, které skutečně změní výsledný vzhled." Hodně udělají například samotné pneumatiky, které jsou dost neobvyklé. Kombinaci Continental TKC na vyplétaných ráfcích Excel byste hledali spíš na cestovním enduru, než na cruiseru, nicméně pro cestu domů z plážového festivalu potřebujete přesně něco takového. K tomu se hodí mít taky pořádný podvozek, v tomhle případě se mluví o jiných předních vidlicích se stylovými prachovkami a o zadních tlumičích Öhlins. Ty by neměly jízdní komfort zlepšit samy o sobě, ale své přidá také jejich upravené uchycení, které zvyšuje zadek stroje.

Kolem něj se ostatně děly i další velké čáry. Pryč je celý velký zadní blatník se standardním sedlem, místo něj je tu ručně vyráběný minimalistický blatník a jednomístné sedlo s integrovaným zadním světlem a tvarem, který by slušel kdejakému kafíčku. Jenže s tímhle se jezdí spíš na pivo, stačí se podívat na pravou stranu sedla, kde je pověšený otvírák na lahve. A tady se musíme zase vrátit k výherci. Tenhle Indian si zkrátka lepšího majitele vybrat nemohl. „Mým koníčkem je vaření vlastního piva, a když jsem viděl otvírák, opravdu mě to rozesmálo,“ říká Orquin. Krom toho se to také spojuje s duchem festivalu, který je vlastně takovou party po celodenním ježdění.

Kromě motorek a zábavy se s ním ale pojí také surfařská a skateboardová kultura, a i tu najdeme na motorce. Po stranách sedla se táhnou dřevěné desky s protiskluzovým „šmirglem“ ze skateboardu, o kus dál už je skoro regulérní prkno. Na nádrži je natažená dřevěná deska s tou samou úpravou. Aby vám při ježdění na skatu neklouzaly nohy, chce to dobré boty a jedny hodně profláknuté vyrábí značka Vans. A právě vzor podrážek jejích tenisek najdete na gripech řídítek ODI. Dalším prvkem spojujícím motorku s touhle kulturou jsou stupačky, ty zase připomínají tzv. pegy BMX kol. V přední části do toho ještě zapadá srolovaná deka, pod kterou se natáhnete na festivalu vedle motorky, kde své místo našlo také jiné přední světlo.

O motoru už se mluvilo dřív a jeho vizuální stránku musí kladně hodnotit asi každý. Na Grid Machine ho ještě povýšili jeho kartáčovanou povrchovou úpravou, otevřeným sáním, výfuky SuperTrapp, omotávkami svodů a černými detaily. Také samotné celkové barevné provedení, které má na svědomí Rise Designs, stojí za to. Základem je kartáčovaný hliník, přes něj jdou „použité“ zelené pruhy a sem tam se objeví i trocha červené pro větší kontrast. Právě takových drobných detailů najdete na motorce hromadu, ať už je to víčko nádrže, miniaturní blinkry, gravírované nápisy nebo stylově vyšperkovaná škrticí klapka v otevřeném sání. Nedivíme se, že je z něj jeho nový majitel nadšený a že neustále nachází nové a nové detaily.

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist