yamaha_demo_tour




Honda představila MSX125 Grom vyladěnou samotnou HRC

Vsadíme naše dobře vyšlapané boty, že tohle bude zábava jak grom. Tahle slovní hříčka bude platit pro závodní seriál na továrně upravených novinkách pod taktovku závodního oddělení Hondy HRC. Celé to má ale jeden maličký háček – užijí si to jenom v Japonsku.

Kapitoly článku

Pro Japonce nepůjde navíc o nic nového. Závodění na malých strojích má v jejich zemi už slušnou tradici, prvně se HRC Grom cup jel v roce 2016. No a už od začátku samotný výrobce, přesněji řečeno závodní oddělení HRC, nabízí motorky kompletně připravené k závodům. Protože se pro příští sezónu základ tohoto náčiní dočkal nové generace, reaguje na to samozřejmě i HRC a představuje novou MSX125 v čistě závodním provedení pro sezónu 2021. Chceme ji taky!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Závodění na Gromech si užila i světová esa závodění, nedivíme se

První zásadní úpravou sériového Groma je samozřejmě odstranění veškeré homologační výbavy. Pryč jsou světla, blinkry, odrazky, držák RZ, zrcátka. S odstraněním světel souvisí nová jednoduchá elektroinstalace s jinými ovladači, to celé včele s jinou řídící jednotkou. Ta je naladěná tak, aby motor skvěle šlapal s otevřeným závodním výfukem. O nějakém nárůstu koní se Honda nezmiňuje, ale v tomhle případě to bude až druhořadá záležitost. Sportovnímu nasazení odpovídají také nižší řídítka s nutnou ochrannou brzdové páčky, vyšší jsou naopak sportovní stupačky, které našly své místo v podstatě na místě stupaček spolujezdce.

S ním se samozřejmě nepočítá, takže tu je jiné sedlo a za ním už je jen krátký blatníček a navazující bočnice připravené pro nalepení startovního čísla. Optický balíček doplňuje kryt světla a spodní uzavřený klín pod motorem sloužící jako vana pro případný únik oleje, přesně jako to je u opravdových velkých závodniček. Zlatým hřebem je samozřejmě krásné lakování HRC, které se budou na dvou kolech snažit udržet lepivé pneumatiky Dunlop. Takto vybavené MSX nabízí Honda prostřednictvím svých HRC prodejců a je naprosto jasné, že nemá schválení pro provoz na komunikacích, tím pádem se prodává bez technického průkazu.

Ne všichni jsou ale zažraní fandové do závodění. Pro ně si zase thajská Honda ve spolupráci s firmou H2C připravila tři kity, kterými můžou svého Groma noví majitelé vylepšit. Na výběr je červené motardové provedení, které svým předním blatníkem tak trochu připomíná styl Ducati Hypermotard. Druhá verze Scrambler přidává mřížku před světlo, zubaté pneumatiky, „povinnou“ tabulku pro číslo na boku a hned vedle ní vysoko vyvedený výfuk. Poslední varianta je Adventure s velkým čelním štítem, velkými bastery na řídítkách, hrazdou pro navigaci a držákem kufru nebo brašny na zadním sedadle. Všechny sady ukazují variabilitu systému kapotáže přichycené šesti šrouby a dá se čekat, že podobných „přestavbových“ sad bude rychle přibývat.

  

Přestavěného Groma doporučuje 9 z 10 thajských gangsterů :) 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Marahy přispěl 3 Kč
puffybodie přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 3 Kč
michalpike přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist