globalmoto_duben_nolan




Honda CB900 jako Zuřící býk od Bullit Garage

Když se mluví o café racerech ve spojitosti s Hondami řady CB, většinou se rozumí menší varianta CB750. Jenže tentokrát se portugalští Bullitt Garage rozhodli, že chtějí něco o kousek většího a že k jejich poslední stavbě bude třeba přidat trochu neurvalosti, kterou nabízí větší model CB 900 Bol d’Or.

Právě tímto způsobem vznikla exkluzivní zakázka pro jednoho z jejich klientů, nesoucí název Raging Bull. A přestože ono slovní spojení zní trochu otřepaně, směřuje k roku 1979, kdy se do kin dostal film Martina Scorseseho z boxerského prostředí – Zuřící býk. A právě jako Zuřící býk má vypadat i devítistovka od Hondy, která se svým námětem vrací do osmdesátých let.

Dominantou motorky a první částí, které si všimnete, je velká nádrž o objemu 20 litrů. Jedná se zároveň o jediný barevně lakovaný díl, nesoucí tři horizontální pruhy, které nádrž opticky snižují. Zadní část se kompletně změnila a zmizelo odsud rozměrné sedlo. Nový zadní podsedlový rám je o hodně jednodušší konstrukce a je na něm ručně dělané sedlo, jehož základ je z hliníku. Očalouněno je potom do klasické černé kůže.

V místech, kde byl dříve umístěn airbox a baterka, je nyní celá motorka skrz naskrz průhledná. Baterie se dočkala přesunu pod čep kyvné vidlice a původní vzduchový filtr nahradila čtveřice malých přímých filtrů. Ty sedí na čtyřech karburátorech Keihin, krmících dvouvačkový čtyřválec s mohutným výkonem. Výfuk je v zásadě primitivní konstrukce, čtveřice kolen se sbíhá v jednu velkou otevřenou koncovku, ústící pod motorkou do boku.

Původní a na svou dobu technologicky velmi vyspělé přední vidlice byly sníženy v brýlích, čímž se značně odlehčenému stroji dodalo ještě nižší těžiště. Co ovšem zcela zmizelo, to je přední blatník. A vlastně i ten zadní. Nu což, holt se bude jezdit jen v pěkném počasí.

Jezdcova pozice je posunuta hodně dopředu vlivem nízkých řídítek a jiného sedla. Velký přístrojový panel vzal za své a pravá rukojeť, oděná do hnědé kůže, disponuje zkráceným chodem plynu. Světlo je samozřejmě stará dobrá, jednoduchá a účelná klasika.

Na motorce je krásně vidět, jak i z mohutně stavěného stroje, kterým je původní CB900 Bol d’Or, může vzniknout elegantní café s osekaným vzhledem a sníženou hmotností. Právě to jsou totiž ty hodnoty, o které u café raceru vždycky šlo.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz



TOPlist