yamaha_demo_tour




H-D Sportster Avanzare

Když se do nějaké přestavby pustí Japonci, na výsledku je vždycky poznat, že nejde o dílo evropské nebo americké customérské školy. Nic na tom nezmění ani když dostane italské jméno. Ale zároveň to neznamená, že by si nemohl odvézt hlavní cenu z prestižní soutěže Calendar Bike Show v Los Angeles.

Jako například nejnovější kreace sedmatřicetiletého Hidekiho Hoshikawy, který v roce 2004 rozběhnul na severu Japonska malou dílnu Asterisk Custom Cycles, kde se s dalšími dvěma kolegy specializuje na stavění speciálů s motory Shovelhead. Když dostal objednávku na předělání Evo Sportstera do klasického café-racer stylu, podařilo se mu přesvědčit zákazníka ke svolení, aby jeho představu mohl posunout o pár levelů výš. "Nebaví mě kopírovat staré motorky,” vysvětluje Hoshikawa, “chtěl jsem raději udělat moderní café racer.”
Nejdřív ze všeho musel na současnou úroveň dostat geometrii a odpružení. První šla do šrotu ocelová kyvka se dvěma klasickými tlumiči, kterou nahradila centrálně odpružená hliníková vidlice, inspirovaná závoďákem Honda NSR500. Přední vidlice dodala stejně jako zadní Monoshock firma Öhlins. Jednou z mála věcí, které nepochází přímo z dílny Asterisk, jsou ještě můstky vidlic. V rámci úprav geometrie Hideki změnšil sklon vidlice z původních 29 stupňů na mnohem sportovnější sklon 24°.
Kompletní rekonstrukcí prošel i podsedlový rám, na kterém je vidět drastická redukční dieta následovaná plastikou. Ke štíhlému sedlu parádně ladí motokrosová koncovka výfuku Pro Circuit, zatímco nenápadné hadice směřující pod sedačku mají za úkol odvětrávání klikové skříně do ukryté nádobky.  Hlavní olejová nádrž je schovaná v hliníkovém spoileru pod motorem, takže prostor mezi motorem a zadním kolem zůstal opticky čistý.
Na motorce byste jen těžko hledali nějaký ošklivý detail, ale některé z nich si zaslouží zvláštní pozornost. Například umělecky vymodelovaná nádrž z ocelového plechu, která je v zadní části tak štíhlá, že sotva přesáhne průměr rámové trubky. Nebo výfukové svody, se kterými by Hoshikawa mohl z fleku vyhrát mistrovství světa svářečů. Nejlepší na tom všem je, že celá tahle krása není odsouzena k pouhému pózování na výstavách, ale dá se na ní i normálně jezdit.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (37x):



TOPlist