yamaha_demo_tour




Fleur de lys

Motorka pro mě byla vždy vyjádřením životního stylu a tím pádem i individuality. Po mnoha letech ježdění na supersportech a „naháčích“, kdy jsem si motorky upravoval pouze opticky, nastala doba pro kompletní stavbu.

Kapitoly článku

První a zásadní bylo rozhodnutí co bude srdcem motorky. Začínal jsem jako kluk jezdit jednoválcové dvoutakty, pak jsem přešel na překoňované řadové čtyřválce a ty jezdil dokud mi neučarovalo hrubé chování „véčkových“ dvouválců. Odstartovala to Suzuki TL1000s, pak Ducati, až po Buell XB1200. Po těchto zkušenostech mi bylo jasné, že když „dvouvál“ tak jedině Harley Davidson. Stejně tak jsem měl jasno v designu motorky, který jsem několik let nosil v hlavě a ladil k mojí maximální spokojenosti.
Zadání bylo jednoduché. Motor bude velkoobjemový dvouválec Harley Davidson Twin Cam (nejlépe s karburátorem), motorka bude mít kompaktní jednoduché linie s čistou nízkou stavbou ve stylu street race a zároveň z ní bude dýchat historie, kterou mám rád. Motorka měla mít minimum chromu a chtěl jsem ji ladit co nejvíce do černé barvy. A hlavně to bude motorka, na které se bude dát jezdit, ne jen exponát.
Vše začalo koupí motorky Harley - Davidson Dyna FXDL, kterou jsem jezdil jednu sezónu.
V průběhu této doby jsem si začal připravovat potřebné komponenty . První byla kola, která jsem si nechal poslat z USA. Sada ráfků „Mammoth wheels“ v rozměrech 21x2.15 a 18x8.5 v černé barvě a napletené tlusté „špice“ 8mm po 48 v každém kole, to byla přesně moje koncepce „moderního retro“ biku. Na kola jsem obul pneu Metzeler Marathon 260/40 R18 a 90/90 R21.
Potom jsem koupil přední vidlici 58 mm Upside down od Ultimy s širokýma leštěnýma duralovýma brejlema 5° předkoplá a 4“ prodloužená. Všechny spoje a šrouby schované takže vypadá téměř jako odlitek. Nakoupil jsem ještě pár drobností jako chromové kapkovité retro světlo, ovládací tlačítka, přepákování, ….
Mezitím přišel podzim a ježdění skončilo. Dyna šla hned do dílny a kompletně se rozebrala. Z originálu zůstal pouze motor, karburátor , brzdové třmeny a samozřejmě doklady.
Jako základ motorky jsem použil upravený rám od Ultimy. Největší změnou bylo uříznutí zadní části, která se vyrobila kompletně na míru zadnímu kolu s integrovaným blatníkem a kapličkou pro zadní světlo, zapuštěním pro sedlo a přechodem pro nádrž. Do rámu se upravila a napasovala olejová nádrž ze softailu, ve které je schované vše od baterek, řídících jednotek až po klakson.

Do rámu je napasován motor, 6-ti rychlostní převodovka od Ultimy a spojené primárem ze softailu. Řidítka jsou ruční výroba z 50mm tlustého nerezu se vstupy pro kabely a hadice, aby se zachoval čistý vzhled motorky. Jakmile se podařilo vše napasovat na sebe, přidala se hliníková nádrž a sedlo vlastní výroby.
Už jsem se blížil do cíle a přišel na řadu lak. Původní záměr byl mít motorku v kombinaci černé v lesku a matu s oživením ornamenty ve stylu lilie. Po několika neúspěšných pokusech, kdy se různí „fušeři“ vydávajících se za airbrushery a profesionální lakýrníky, došlo ke kompletnímu obroušení motorky na železo. Naštěstí jsem našel, kousek od Olomouce, firmu LP Airbrush. Její majitel pan Luboš Pírek mi představil své práce, ze kterých jsem byl tak uchvácen, že jsme si hned sedli k navrhování malby. Nejsem zastánce stylu lebek a plamenů, čehož je všude hromada. Šel jsem svojí cestou a čerpal z historie. Protože mám rád 16. – 17. století, použil jsem tyto motivy na celou stavbu. Měl jsem štěstí, protože jsme si výborně s panem Pírkem rozuměli tématem malby a společně jej doladili k dokonalosti.
Již od starověku se proplétá lidskou historií květ lilie, která symbolizuje svobodu, čistotu, královskou důstojnost, víru v budoucnost. Proto jsem ji zvolil i jako hlavní motiv této mé stavby.
Na motorku se použil kompletní systém od PPG. Základem je černá perleť. Na nádrž a blatníky byla použita struktura mozaiky v candy vínové, která „vyleze“ pouze na sluníčku . Lilie a ornamenty kolem celé motorky jsou vykládané plátkovaným 24 karátovým zlatem. Celkově má motorka více než 24 vrstev laku v jehož hloubce se mění obraz podle svitu slunce. Jen práce na laku zabraly 420 hodin.
Po nalakování jsem se nemohl dočkat, až lak vyzraje a budu moct motorku zkompletovat. Zkompletování šlo rychle a byla tu první jízda. Byl jsem natěšenej jak malej kluk. Vše proběhlo nad očekávání, motorka je krásně ovladatelná, jede jak z praku a umí i slušně zastavit.
Nakonec z testovací 20 minutové jízdy bylo přes 100 km se zastávkama na focení. Překvapením pro mě bylo, kolik pozornosti motorka strhavá. Na kus řeči, či na focení se zastavovaly babičky, stejně jako děti, pánové, rodiny….
Stihnul jsem se ještě zúčastnit custom show v Nikolčicích odkud jsem si odvezl pohár za Top Paint a Best bike. Závěrem sezóny jsem zajel na Custom show v Faaker am see pro načerpání inspirace a je tu opět zima. Ideální čas na spřádání plánů na další stavbu….

Co závěrem? Z motorky mám velikou radost a kvůli tomu jsem to dělal.
Majitel: Josef Andratschke, Česká Republika
Design/výroba: Josef Andratschke , Česká Republika
Rok: 2014
Čas: 11 měsíců
Motor: 1999 Twin Cam
Karburátor: HD
Převodovka: Ultima, 6 rychlostí
Rám: výroba Buffalo - upravená Ultima
Vidlice: 58mm Upside down Ultimy 5° předkoplá a 4“ prodloužená.
Brzdy : HD
Nádrž: výroba Buffalo
Řidítka: výroba Buffalo
Ráfky: 21x2.15 a 18x8.5 , 48 drátů, 8mm dráty
Pneu: Metzeler Marathon 260/40 R18 a 90/90 R21
Lak: Luboš Pírek , LP Airbrush. Barva: PPG, černá perleť, candy, 24 karátové zlato

Informace o redaktorovi

Josef Andratschke - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (68x):



TOPlist