ktm_unor




Flat track, café racer nebo cruiser? Honda vystavuje 11 přestavěných GB350S

Avizovali jsme to již na začátku června – již pošesté se na ikonickém festivalu Wheels & Waves, konaném o uplynulém víkendu ve francouzském městečku Biarritz na pobřeží Atlantiku, objevily ty nejlepší přestavěné stroje od evropských dealerů Hondy. Letos se všichni vrhli na novou GB350S a nakonec se jich sešlo 11. Které vás oslovují nejvíce?

Je to taková pěkná tradice – každý rok Honda vybere zajímavou novinku, jejíž atraktivitu podpoří právě soutěží dealerských přestaveb. Už jsme takhle viděli upravovat naháče CB1000R a CB650R, potom malého bobříka Rebel, následovaly stylové stopětadvacítky Monkey, Dax a Grom a loni se přestavovaly scramblery CL500. O tom, co bude stát letos na pláži u stánku japonské značky, nebylo od listopadové premiéry pochyb, jednoválcová retro krasavice GB350S je díky svému jednoduchému retro stylu jasným adeptem na menší anebo radši větší úpravy. Honda ovšem celou tuhle customizérskou záležitost bere jako soutěž, o nejlepší přestavbu nechává hlasovat na svém webu Hondacustoms.com, a to po celé léto. Loni se do soutěže zapojilo přes 25 500 hlasujících. My vám již tradičně nabízíme detailní představení všech soutěžních strojů a naši vlastní anketu, abychom viděli, co frčí v Česku!

1. RE: CRAFTED Okira

Ruleshaker, Francie

Na první pohled je jasně vidět, že tuhle přestavbu nedělal motorkář-technik, nýbrž nějaká umělecká duše. Tou byla Freaky Debbie, vlastním jménem Déborah Amaral, pařížská módní návrhářka specializující se na upcycling, což je proces, kdy se staré nepoužívané materiály recyklují do něčeho nového zajímavého. Realizaci dostala na starost společnost Ruleshaker a celá pointa tohoto stroje je, že je vytvořen za použití neprodaných oděvů a výstroje ze starých závodů. Výsledkem je umělecké dílo, na kterém se dá jezdit, a působí jako manifest stylu a inteligentní recyklace. Všude je spousta kůže v parádní mozaice červené, bílé a modré, tedy barvách HRC.

2. The Rocket Lion

Honda Motor Center León, Španělsko

Rocket Lion, to je milostný dopise dealerství Honda Motor Center Leon klasickým café racerům dob dávno minulých. Přední kapotáž s vysokým plexi štítkem je upravenou replikou z legendárního RC181, jedinečný boční profil a siluetu dotváří zadní krovka za plochým závodním sedlem tvarovaným tak, aby jezdec zaujal stejnou jízdní pozici jako u klasických motocyklů GP. Příjemným protikladem čistě retro prvků jsou titanové prvky, barva je oficiální  Honda v kombinaci s patinovaným logem.

 

3. GRAND (B)RIX

Sporty Bike, Německo

Nenápadný GRAND (B)RIX inspirovaný silničními stroji a café racery je vyveden v klasické černo-zlaté barevné kombinaci. Tou nikdy nemůžete nic zkazit. Jemně upravený motocykl má vidlici posunutou v brýlích, čímž bylo dosaženo snížení přední části a tudíž i účelnější a sportovnější siluety. Řídítka jsou sice jednodílná, ale hodně agresivní, a na jejich koncích najdete moc pěkná zrcátka, kovové rukojeti a frézované páčky. Černý výfukový systém s opletem dodává stroji styl i charakteristický zvuk, zatímco nové zadní tlumiče spolu se zlatými akcenty dobře ladí s uhlazenou zádí. Konstrukci doplňuje zakázkové prošívané sedlo. Moc pěkná decentní práce.

4. Swiss Wing

Pellicari Design, Švýcarsko

Tak tohle je naprostý opak výše představené decentní německé práce. Swiss Wing je jedinečný, letectvím inspirovaný výtvor zrozený ze spolupráce společností Honda Moto Switzerland a Pellicari Design. Brutální minimalismus. Úpravy zahrnují unikátní plná kola, mřížky, nýty, hadice a šrouby, které dávají vyniknout velkému křídlu Honda na palivové nádrži, to vše bylo vypůjčeno ze světa letectví. Motor se nadechuje přes otevřený vzduchový filtr a vydechuje dvojicí otevřených výfuků, nad nimiž je jednoduché odpružené sedlo. Design zahrnuje také retro pneumatiky s bílými bočnicemi, černé zadní tlumiče a lakování výrazně červenou barvou, která evokuje švýcarskou vlajku.

 

5. Silver Bullet

Farnham Honda, Velká Británie

Silver Bullet, to je klasické pojetí pravého britského café racer stylu, neboť z každého kousku od zkosené kuželové kapotáže na přídi, přes hliníkovou palivovou nádrž, až po štíhlé jednoduché sedlo z něj vyzařuje styl a odhodlání. Clip-on řídítka ladí s dozadu posunutými stupačkami namontovanými na krásně zpracovaných závěsech. A aby byl výkonnostní potenciál motocyklu ještě větší, je obut do závodních slicků a dostal posílené brzdy s opletenými hadicemi a vykousaným kotoučem.

6. Miranda

Honda Motorsport Las Rozas, Španělsko

Miranda, pojmenovaná po sedmileté dceři vedoucí projektu, je poctou rebelskému a svobodnému duchu klasických motocyklů a představuje elegantní, nenuceně klidnou rovnováhu mezi estetikou, funkčností a osobitostí. Miranda, kterou navrhl čistě ženský tým Honda Motorsport Las Rozas, má řadu prvků, které vylepšují původní siluetu, například kryt světlometu s integrovaným štítkem či upravenou zadní část sedla, a k tomu retro styl kombinující jasně bílý a sladce růžový lak. Úpravy však nejsou pouze estetické, otevřený výfukový systém Arrow Exhausts nechává hlas GB350S volně zaznít, zatímco zadní odpružení YSS posiluje dynamické vlastnosti stroje.

7. Mia

TubaisMoto, Portugalsko

Také Mia portugalského prodejce TubaisMoto bere inspiraci v café racerech. Ale je tu lehoučký nádech moderny, zejména na zadní části s LED světýlkem. Černě lakovaný podvozek vyvažuje kapotáž v klasické barevné kombinaci HRC tvořené červenou, bílou a modrou barvou. Doplňující pruh, který se táhne od přídě k zádi, se na zadní kapotáži jemně rozšiřuje, čímž dává celému barevnému schématu ještě lépe vyniknout. K retro estetice přispívá i nízký černý výfuk a vyplétaná kola.

8. MBX350

Servihonda Málaga, Španělsko

Tohle je hodně výrazný exponát, však jste jej hodně komentovali už v onom avizujícím článku. Vzhled modelu MBX350 je definován hranatým designem a ikonickým lakem evokujícím vzpomínky na dvoutaktní model MBX80, jenž se v 80. letech ve Španělsku vyráběl. Aby byla zajištěna co největší podobnost s MBX80, byly historické díly upraveny a přizpůsobeny novému rámu, a to v kvalitě lícování a zpracování téměř odpovídající továrnímu provedení. Hezky vypadají i kola, vidlice a kyvka v zářivě stříbrné barvě (včetně výrazné červené samolepky Pro-Link, který zde samozřejmě není), seznam úprav doplňují dobově správná hranatá zrcátka a mohutný výfukový systém Tavi.

9. Hachimaan

MAAN Motocicli Audaci, Itálie

A další velikánský originál! Vítězové z ročníku 2022, sardinská společnost MAAN Motocicli, se opět vrací s opravdu jedinečným pojetím modelu GB350S. Hachimaan – nazvaný podle boha války Shinto – je ztělesněním bojovného ducha a odráží se v něm japonský styl bobberů, který je ukázkou maximální jednoduchosti. Pod zářivě modrým lakem se skrývá řada zakázkových komponentů, jako je na míru vyrobená zadní část rámu, nízkoobjemová palivová nádrž ve tvaru burského ořechu, či řídítka bez spojkové a brzdové páčky, která dotvářejí čistý a nekomplikovaný vzhled. „Ohnivé“ lakování s vroubkovaným detailem plamenů na vidlicích, řadicí páka s nožní spojkou, či krátký výfuk dodávají stroji individuální charakter. Jemným dotekem ironie je uživatelská příručka přivázaná k řídítkům...

 

10. FTR350

Vertu Honda, Velká Británie

Už podle názvu poznáte, kde tahle motorka čerpá svou inspiraci. Minimalistická estetika s důrazem na výkon, ovladatelnost a hlučnost, to je prostě flat track. Za originální nádrží s měkkými křivkami najdete ploché dlouhé sedlo, před řídítky velkou číselnou tabulku. Červený lak je doplněn o bílou, černou a modrou grafiku, z níž sálá klasický závodní charakter, který ještě více zdůrazňují začerněný rám a zcela nová drátěná kola. Brzdný výkon je posílen přidáním opletených brzdových hadiček vpředu i vzadu. Otevřený kuželový vzduchový filtr a zakázkový vyvýšený výfuk zakončený koncovkou CR Racefit umožňují jednoválcovému motoru volně dýchat.

11. Clubman TT

Mallorca Motos, Španělsko

Ačkoli byste tuhle motorku tipovali tutově na britskou, Clubman TT vznikl u společnosti Mallorca Motos. Španělský prodejce krátkými dělenými řídítky a krátkým sedlem s integrovaným zadním výstupkem snižujícím siluetu stroje odkazuje na estetiku silničních závodů 70. let. Černý dvojitý výfuk zesiluje zvonivý tep jednoválce a podtrhuje celkový styl stroje. Totéž platí nejen pro přední třípaprskové, ale i pro zadní plné kolo, které slouží jako kontrast k unikátnímu laku tvořenému několika přechody modrých a zelených odstínů evokujících moře a stromy na ostrově Man.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Hlasujte o nejpovedenější dealerskou přestavbu Hondy GB350S

popis ankety

  1. Hlasováno: 1x
  2. Hlasováno: 18x
  3. Hlasováno: 37x
  4. Hlasováno: 12x
  5. Hlasováno: 26x
  6. Hlasováno: 12x
  7. Hlasováno: 28x
  8. Hlasováno: 65x
  9. Hlasováno: 27x
  10. Hlasováno: 12x
  11. Hlasováno: 23x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.
Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Avac přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist