husqvarna_svartpilen_801_2




Ducati Scrambler dvakrát jinak

Kolekce Land of Joy, jak u Ducati říkají kategorii Scramblerů, se každým rokem utěšeně rozrůstá. K pěti modelům přibyly od letoška další dva - Desert Sled a Café Racer, a ze Scrambleru se už prakticky stala samostatná značka. A také čím dál oblíbenější základ pro přestavby. Dva pěkně upravené Scramblery se ukázaly o minulém víkendu na výstavě Motor Bike Expo v italské Veroně.

Ducati si rozhodně nemůže stěžovat ani na obchodní výsledky Scrambleru; za dva roky od jeho vstupu na trh se po světě prodalo 32 tisíc kusů. Pro představu, za loňský rok značka prodala něco přes 55 tisíc motorek celkem, takže Scrambler má na rostoucích číslech velký podíl. Převážná část z nich zůstane ve stavu, v jakém vyjela z fabriky - když nepočítáme montáž originálních či jiných doplňků, ale začínají se objevovat i originálnější přestavby. Jako třeba tyhle dvě, které se předvedly na výstavě Motor Bike Expo v sekci pro speciály a customy.

První z nich pochází od dvou mladých úpravců z Parmy, kteří pracují pod firmou Anvil Motorcycles. Jejich Scrambler® R / T - Road and Track - je zřetelným návratem do sedmdesátých let, kdy se v Borgo Panigale montovaly původní modely stejného názvu. Jako základ v tomto případě posloužil nový Scrambler® Sixty2 se čtyřstovkovým motorem. Kromě něj tu už zůstala jenom přední část rámu, zbytek je předělaný. "Chtěli jsme vzdát čest slavnému modelu z historie značky  Ducati", říkají k tomu sami autoři přestavby. "Má to vypadat, jako by se dnešní moderní svět zbořil, a sáhnul po designu, který se používal v sedmdesátkách."

Do té doby se vrací tvar palivové nádrže, upravené tak, aby pasovala k novému rámu. Řídítka zase svými klasickými tvary připomínají stroje, které závodily v kaliforských pouštích. Sedlo potažené bílou hovězinou zase používali před půl stoletím američtí kaskadéři, a číslo 53 na startovní tabulce? To vyjadřuje počet dní, za které se nový Scrambler Sixty2 změnil do této podoby.

Milánská dílna South Garage pojala svůj Scrambler® Essenza v čistém stylu café racer, a šla až na samotnou podstatu charakteru motorky. Celá přestavba se obešla bez zásahu do původního rámu i podvozku, a přesto změnila vzhled originálu k nepoznání. Na svém místě zůstalo dokonce i přední LEDkové světlo, zasazené do parádní nýtované kapotáže. O pozornost si hlasitě říká také výfukový systém i sedlo barevně sladěné s potahem rukojetí. "Design Scrambleru Essenza připomíná styl Steam Punk s důrazem na tradiční řemeslo, výběr materiálů, odstíny, povrchy a technická řešení", popisují průběh přestavby její autoři.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist