ktm_rijen




Deus Ex Machina přestavěli elektrické Zero

Tohle je takový malý elektrický šok. Od značky Deus Ex Machina jsme viděli už spoustu moc pěkných přestaveb, ovšem v drtivé většině šlo o kafáče, scramlbery, braty a podobnou „havěť“ vybavenou nějakým tím legendárním vzducháčem. Ovšem kafíčko z nového elektrického Zera?

Kapitoly článku

Deus Ex Machina je původně australská customizérská společnost, která funguje dnes už globálně. Má své pobočky všude po světě, dílny i kavárny, a do jejího portfolia už zdaleka nepatří jenom přestavěné motorky. Oblečení, surfing, hudba, jízdní kola, je to už celá kultura. Napadá mě lehké přirovnání k české značce Rusty Pistons, akorát v globálním měřítku. Hodně pro propagaci téhle společnosti udělala její účast na několika projektech Yamahy v rámci jejího programu Yard Built. A na našich stránkách jste se s jejími přestavbami setkali již mnohokrát.

Tenhle motocykl, navzdory tradicím společnosti postrádající jakékoli označení, je výjimečný ve více ohledech. Jde o první elektrický motocykl, který z dílen Deusu vyjel, a je to navíc společný projekt americké pobočky z kalifornské Venice Beach a značky Zero Motorcycles ze stejného státu. Ač se to nikde takhle „natvrdo“ nedočtete, vypadá to, že jde o přestavbu na objednávku Zera. Protože to bude vzniklý stroj používat jako hlavní tahák na různých výstavách v příštím roce (jestli nějaké budou) a protože to dalo motocykl k dispozici ještě dříve, než byl oficiálně v prodeji. Základem je totiž nejnovější kapotovaný model SR/S.

Tím, kdo je za motocykl odpovědný, je vedoucí americké pobočky Michael „Woollie“ Woolaway. Ten se setkal se zástupci Zero Motorcycles loni v létě při závodech na Pikes Peaku, kde si prohlížel nahaté SR/F a podle svých slov hned viděl tu výzvu: „Říkal jsem si, že tohle je skvělá platforma na stavbu customu. Žádná nádrž, pěkný příhradový rám, a když se odstrojí plasty, vlastně na té motorce nic není. Čistý list papíru.“ Woollie obdržel „své“ nové SR/S, které je kapotovaným sourozencem SR/F, ještě před jeho oficiální premiérou v únoru tohoto roku, přestavbu dodělal teď na podzim – přeci jen ty koronavirové čachry zasáhly i tuto část lidských činností a občas prý bylo hodně těžké, udržovat stavbu v pohybu.

VIDEO

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Design byl inspirován některými předchozími Woollieho díly, ale pořád se snažil akcentovat ten netradiční základ. „Chtěl jsem udělat nějakou zajímavou směs starého a nového, staré tvary, které vyrostly s novými technologiemi. Vůbec jsem nepracoval na počítači, jen pěna, plast, ruční nástroje, jako za starých časů.“ Ač projekt vznikal postaru, finále už proběhlo naopak za podpory moderních technologií. Kapotáž je karbonová, přičemž celá její vrchní část odpředu dozadu je ve formě monokoku – s její výrobou pomáhali specialisté z leteckého průmyslu Lockheed Martin a váží prý pouhá tři kila. Karbonový obleček ovšem nechává očím pohled na pohon, tedy velký 14,4kWh battery pack a elektromotor o výkonu 114 koní, který dokáže stroj dotlačit až na 200 km/h. Ta aerodynamická křidélka možná nejsou tak úplně zbytečná.

Stejně tak podvozek je hi-tech až na půdu. Odpružení dodala Showa a podle Woollieho jde o komponenty pro WSBK, ráfky jsou lehoučké karbonové Dymagy. Brzdy jsou radiální (třmeny i pumpa) J.Juan jako u sériového Zera SR/S, je tam ale jedna malá změna – ovládání zadní brzdy se přesunulo na levé řídítko, ale nikoli klasickou páčkou jako u skútru, nýbrž pěkně na palec jako u závoďáku. I z elektrické motorky může být dost cool přestavba, co myslíte?

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist