Desetiválcový Pérák. „Chtěl jsem ukázat, že všechno jde,“ říká stavitel. S motorkou může legálně na silnici
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický , Honza Zajíček | Video: Honza Zajíček | Foto: archiv Marka Foltise | Zveřejněno: 1.12.2021 | Zobrazeno: 86 074x
smekám !
A to máte:snít,vymyslet,nakreslit,vyrobit,odzkoušet,předělat, znovu odzkoušet,doladit a pak máte
takovouhle úžasnou mašinu...(velmi zkráceně).Vážený Pane děkuji Vám,že jste vytvořil takový klenot.
Asi budu jediný , komu se ten pérák , ani ten nápad moc nelíbí. Tenhle pérák je jenom kuriozita a praktické využití to nemá. Při možnostech tvůrce bych ocenil praktičtější motorku , která bude mít v dnešní době smysl. Tvůrce motocyklu dokázal , že si dokáže poradit ve složitostech a nevzdává se při první překážce . Tak si myslím , že by mohl vytvořit motor , který bude použitelný i prakticky a třeba i jawě pomoci z jejího srabu v kterém se nachází a z něhož se nejspíše nevyhrabe.
1 reakce
Chlape, jak už tady bylo několikrát psáno, nádherná práce, jedinečný prototyp, jediný svého druhu. Hodně úspěchů v další práci, máš zlaté ruce, a v hlavě určitě spoustu dalších nápadů, ať se daří.
Tak to je masakr motorka. A ještě k tomu jediná svého druhu v ČR. SUPER práce.
Neuveritelny, uzasnej frajer!!! Nadhera, smekam.....
Hmmm. Postavil jsem si velký diskový štěpkovač za traktor a měl (a stále mám) z něj velkou radost. Hlavně jak pěkně funguje.
Při shlédnutí tohoto videa mám pocit, že jsem sestavil domeček z Lega o 5 kostkách......
Dá se říct, že se cítím až trapně.
Tento pán sestrojil něco, o čem se mi ani nezdá. Nádherná práce !!!
Uzasne Preji mnoho uspechu na vystavach a podobnych akci a spoustu elanu do dalsich pocinu
Je vidět, že to má v hlavě srovnaný, věří si a ví co chce
Kdyby bylo víc takových lidí okolo nás, svět by byl zase o něco krásnější
Jezdil jsem od dětství na všem možném, když starší kamarádi koupili za 800,- Kčs tři motorky - Zundap, NSU a DKW, na péráku taky, ale tohle to nejmachrovitější co jsem za svůj život viděl! Hochu, INŽENÝRE, držím palce do vychytání všech drobností, vím co je za trápení když dvoutakt začne zlobit. Ale když má 10 válců tak to je super machrovina! Držím všechny palce do další práce a srdečné pozdravení Vaší manželce!
To si také zaslouží!
Před pár lety jsem se sem na motorkáře registroval jen kvůli tomu, abych mohl napsat pochvalnej komentář k cestě Pavla Suchýho kolem světa na Jawce.
Tohle je druhej článek, kvůli kterýmu bych to udělal.
Neskutečný, klobouk dolů, poklona do pasu. Za ty znalosti, za to, co byl ochoten a schopen všechno nastudovat, za tu vytrvalost, za manuální zručnost, za schopnost to vymyslet, zrealizovat a nakonec i postavit na papíry. A hlavně za splnění vlastního snu.
Jak by řekla moje tehdy před lety malá dcerka: "Hůstýýý!".
Naprostý technický majstrštyk, viděl jsem ji na Retrogaráži nastartovanou.Lidi čučeli jak péra z gauče. Teď jen pokračovat v započaté vizi, hodně štěstí...
A to som si myslel,že dať 6q prevodovku na moju 639nu bude nerealizovateľné.No oproti tomuto Pánovi konštruktérovi,to bude úloha pre prváka na strojárskej učňovke....?
Čtvrtek, pátek, sobota, neděle.
Zobrazeno: přes 46000 krát!
Komentářů: 180 z toho 0 záporných.
Přemýšlím, jak to nazvat.
Vrchol? Doufám, že ne.
Teprve začátek? Doufám, že ano.
Co dodat, vše už tu asi bylo řečeno - velký respekt a obdiv Mě asi nejvíc dostalo, že i přes tak jedinečné řešení, je to i krásná motorka a ne nějaký paskvil jen pro to unikátní řešení
Wow.. tak tohle je síla. "Letecký" motor v motorce. Skvělá práce.
Těžko napsat něco nového, i já hluboce smekám před panem ing. Foltisem. Před pár týdny, jsem stál s otevřenou pusou v Lysé nad Labem a měl možnost, tuto strojařskou lahůdku vidět na vlastní oči. Nádherná práce od technicky velice nadaného člověka. Navíc se jedná o dvoutakt, což celý výsledek umocňuje...
Možná se v budoucnu dočkáme i ostřejší verze s jedním kompresorem, lepšími válci a převodovkou. To celé v odpovídajícím podvozku. Myslím si, že by si to takto unikátní 2T motor zasloužil. Sice by se s touto přestavbou už legálně nedalo výletovat po vlastech českých, ale to u speciálů nebývá prioritou... PS: Také se přimlouvám za uspořádání SBÍRKY na další vývoj.
Tomu říkám motivační video. Úžasný projekt, konstruktér i mašina.
A přece se točí!!!!!
KLOBOUK DOLU-užasný.
Je pro mě fakt překvapivé, že je možné takovou přestavbu provést legálně. A že jako neúředník si autor dokázal sehnat veškerou potřebnou legislativu, a že se v ní zorientoval. Pro mě je to to nejvíc...To je fáze stavby, která by 99% kutilů otrávila k smrti. Tedy alespoň mě. Obdivuji...
Neuveritelny
Nechápu, jak takovýto počin může jeden člověk v tak krátké době a v "domácích" podmínkách dát dohromady.
Vezměte v úvahu kolik času strávíte "blbou" renovací..
Kdyby někdo řekl, že to dělal tým lidí za totáče v nějaké nástrojárně nebo podniku typu TOS, TMS apod, asi bych také nevěřil, ale bylo by to více reálné.
Velký obdiv.
Pan Konstruktér s velkým "K", ukázal, že šikovní Češi ještě existují i v mladší generaci a ne jen 60+
Takže přeji hodně dalších nevšedních výzev a jejich úspěšné zdolání.
Vazeny Pane Inzenyre. Chlapi uz tu napsali snad vse co se vaze k umeleckemu a technickemu dilu, kteremu jste vdechl zivot.
Ja si dovolim podotknout, ze na Bistelle se ukazuje i to, ze nase vysoke technicke skolstvi je stale na vysoke urovni a dokaze provest cestou vzdelani k vysledku jakeho jsme ted svedky.
Ziju nadeji, ze jste nerekl sve posledni slovo a budeme, az cas uzna za vhodne, svedky zrozeni napr. Bistelly No. 2
Co se tyka Jawy, ktera zde byla zminovana, nesrovnaval bych proces montaze Jawy a procesem tvorby Bistelly.
Nemam averzi vuci Jawe, ale predevsim v dobe normalizacni bylo jaksi zvykem progres a inovaci zadupavat a ne podporovat. Jak je tomu u teto znacky dnes jiste vsichni vime...
Klobouk dolů pane konstruktére a hodně dalších úspěšných projektů!
Naprosto úžasná strojařina. Hluboce smekám. Jen za mě strašná škoda těch log. Chtělo to nechat udělat grafika-písmomalíře, nebo narýsovat třeba řezbářem - někoho, kdo ví, jak se maluje oblouk. Loga jsou druhá věc, čeho si člověk na téhle motorce všimne po motoru. Pokud to měl být úmyslně kontrast, pak není co vytknout
Tohle je naprosto ultimátní motor.
Když to srovnám se spoustou jiných přestaveb motocyklů, tak tohle není jiná liga, tohle je úplně jiný vesmír.
Stavitel je v mých očích největší borec. Hlavně za to, že dokázal vytrvat a dotáhl to do cíle včetně krásného laku.
Je to machr! Nápad na první pohled neschopnej života, ale realizace naprosto skvělá! A co víc - ono to funguje a vypadá to naprosto úžasně! Unikátní kousek. Už se těším na další šílenosti
najlepsia stavba za poslednych X rokov
Přidávám se do zástupu hluboce smekajících A moc se těším, až to někdy uvidím (a hlavně uslyším) naživo