globalmoto_duben_nolan




BMW Landspeeder od Revival Cycles

Pokaždé když se světu ukáže nějaká zajímavá a neotřelá přestavba, padne hned z první otázka, jestli bude daná motorka někdy jezdit, nebo jestli se jedná jen o „královnu vitrín“. Zcela bez vytáček, BMW Landspeeder, který postavili američtí Revival Cycles, nebude jezdit nikdy…tedy alespoň jedna z jeho variant.

Když přišel do dílny Revival klient, že chce speciální motorku do výstavní galerie celkem dvaceti strojů, nastal ve firmě zásadní filozofický problém. Revival prostě staví stroje na ježdění a nikoliv takové, které budou na věky věků jen krásným těžítkem. Jenže pořád tu byla vidina naprosto volné ruky v oblasti toho, jak bude stroj vypadat a samozřejmě i otázka peněz. A tak se Revival usnesli, že postaví motorky hned dvě – jednu pro zákazníka a druhou pro sebe. Stroje budou takřka totožné, oba plně pojízdné, ale zatímco jeden poslouží na výstavu, ten druhý bude skutečně příležitostně jezdit.

Začalo kolečko toho, co za motorku bude vůbec vznikat. Volba padla při výběru inspirace na BMW R37 z roku 1928, které překonávalo pozemní rekordy v první polovině minulého století. Odsud pochází hned několik prvků – přepákování předního zavěšení, plné zadní kolo nebo dolů skloněná řídítka.Oproti historickému kusu proběhlo ovšem několik konstrukčních vylepšení. Motor je v rámu z plochých profilů uložen níže pro lepší těžiště a jedná se samozřejmě o modernější kus, litr převzatý z BMW R100/7. Verze, na kterou koukáte, a která je určena zákazníkovi do vitríny, používá motor prakticky standardní, jen s bezdotykovým zapalováním. Druhá varianta, kterou si Revival postaví záhy pro sebe, bude ovšem bohatší o přeplňování.

Přepákované odpružení předního kola vypadá na první pohled dost ze staré školy, ovšem pravdou je, že na jeho vrcholu trůní plně nastavitelný tlumič. Tím, že jsou jednotlivé prvky z hliníku, minimalizovala se neodpružená hmotnost. Z hliníku je i kapotáž částečně oděná do kůže a decentní sedlo jezdce doplňuje polštář, sloužící pro zalehnutí při jízdě.

Kolem dokola je dále celý stroj doslova obsypán drobnými, elegantními detaily. Ventilová víka jsou vlastního návrhu, jednoduché výfuky s očouzenými konci připomínají, že kdyby se chtělo, umí motorka i jezdit.Ve výsledku se tedy jedná o zajímavý stroj ctící svou závodní historii. Jeho stavitelům se navíc představa jeho nevyužití tak moc nelíbí, že si postaví ještě jednu pro sebe, aby ji mohli používat pro ty účely, pro které je stvořená – pro překonávání rychlostních hranic.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (20x):
Motokatalog.cz



TOPlist