husqvarna_svartpilen_801_2




BMW K 1600 jako Valtoron La Bulla

Velké luxusní cesťáky se málokdy stávají terčem customizérů. Jejich velikost, ergonomie a složitá elektroinstalace nejsou zrovna ideálním materiálem. Nicméně bratři Delgadovi a jejich dílna Valtoron dostali zakázku na přestavbu korábu K 1600, takže se s této výzvě museli postavit čelem.

Sourozenecké duo z Madridu, Carlose a Pabla, kontaktoval jistý pán z Německa s tím, že má v hlavě určitou představu o tom, jak by chtěl předělat model K 1600. Jeho představa zahrnovala značné snížení hmotnosti, LED světlomet, sólo sedlo, výfuk se šesti vývody za sedlem, odhalené zadní kolo a v hlavě již měl i hrubé rysy kapotáže. Ideální zákazník, zdá se.

Nejdříve tak na řadu přišla odtučňovací kúra. Zbyl vlastně jen airbox s nádrží, ty museli zůstat kvůli přísným německým regulacím TÜV. Na odhaleném zbytku motorky pak začali tvořit požadovaný výstupní tvar. Na pomoc si dokonce přizvali kamaráda sochaře, Raphaela Muyora. Požadované zakončení výfuku pak vzniklo u specialisty z Německa, firmy HATTECH.

Zákazník byl se skicou spokojen, takže mohla začít výroba kapotáže. Ta je povětšinou z recyklovaného hliníku, ale najdeme zde i pár částí, jako třeba koncovky výfuku, které jsou z bronzu. Samozřejmě došlo i na oblíbený karbon, z toho je třeba přední blatník nebo kryty nádrže a bobku za sedlem. Karbonová jsou i kola od značky BST. Světlomet je pak z produkce H-D. Není nám známo, jaká je celková úspora hmotnosti, ale vedle původní K 1600 vypadá tento výtvor o desítky kilogramů lehčí.

Delgadovi pojmenovali svůj výtvor jako La Bulla (v překladu býk). To celkem sedí, protože 160 koní udělá s o poznání lehčí motorkou divy. Proto se musel zlepšit brzdný účinek a kola byla osazena švédským brzdným systém ISR.

Svého býka si přijel zákazník zkrotit přímo do Madridu a hned ho vzal na 2 330 kilometrů dlouhou seznamovací cestu domů. Přitom za 6 dní projel Španělsko, Francii, Itálii, Švýcarsko a samozřejmě domovské Německo. Ještě dodejme, že celá stavba trvala 12 měsíců.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist