BMW Harrier
Text: Filip Tichý | Zdroj: BMW | Foto: Per Hammarsjö (Mcnytt) | Zveřejněno: 7.4.2009 | Zobrazeno: 23 789x
Ve Švédsku je motorkářská sezóna o dost kratší než v jiných státech, když ale silnice pokryje sníh, o to víc se toho děje za vraty garáží. Tento projekt zaujal diváky v evropském šampionátu přestaveb v Mainz v Německu. V tomto oboru se obvykle jako základ bere nějaký americký V-twin. Stavitel Stellan Egeland ovšem začal s motocyklem BMW R1200S a jeho stavba ‘Harrier’ nakonec atakovala přední příčky Evropského šampionátu a kvalifikovala se na srpnový světový šampionát ve Sturgis v USA.
O rok poté konečně s originální stavbou Hulster 8 Valve vyhrál světový šampionát. Není divu, tato stavba připomínající historickou repliku motocyklu opravdu přinesla novou myšlenku a přesvědčila porotu, že Stellan ještě dokáže vymyslet hodně zajímavé věci.
Letos si Stellan dal úplně odlišný cíl. Rozhodl se postavit high-tech stroj s futuristickým designem. Podívejte se sami, co se dá zvládnout za 587 hodin práce spolu s 250 hodinami pomoci kamaráda. Díky podpoře společnosti BMW Motorrad ve Švédsku zahájil práce na modelu R1200S a začal jej tvarovat podle svých představ. Díky podpoře společnosti Öhlins se následně mohl pustit také do odvážného řešení zavěšení předního kola. Výsledkem je ukázkový stroj, který ale neslouží jen na předvádění, ale dokonce má i velmi dobré jízdní vlastnosti a je i pohodlný pro jízdu. Pak už stačilo jen domluvit si focení na vojenské letecké základně s letadly a výsledkem jsou tyto fotografie.