yamaha_demo_tour




Auto Fabica Type 6: Yamaha XS650 ve stylu Kanso

V japonštině existuje výraz znějící Kanso, který označuje jeden specifický designový směr. Ve stylu Kanso neexistuje nic než jednoduchost, minimalistické pojetí a naprostá absence chaosu. Přesně na těchto principech funguje i britské studio Auto Fabrica, z jehož bran vyjela jednoduše vypadající motorka s jednoduchým názvem – Type 6.

Stejně jako u mnohých obdobných staveb podobného ražení, posloužila i zde základem Yamaha XS650. Tento konkrétní kus získal majitel dílny Bujar Muharremi před mnoha a mnoha lety, čímž jej velmi pravděpodobně zachránil od konce kdesi na skládce.

Ač celý motocykl vznikal pěkně postaru pod rukama jeho stavitelů, prvotní návrh byl vytvořen virtuálně na počítači. Teprve když bylo vše rozhodnuto, mohlo se začít upravením krku rámu a následným vytvořením hliníkové nádrže a zadní krovky, které společně utváří navazující ucelenou linii přes celou vrchní část motocyklu. Na přední vidlice byly nasazeny ocelové kryty, aby se i zde zachoval co možná nejčistší design.Standardní dvouválec, který je srdcem Yamahy, dostal několik leštěných dílů a pro vizuální zjednodušení i konverzi na jeden jediný karburátor. Na trubice sání navazují z druhé strany vzduchem chlazených válců výfuky – rovné, ladně zatočené trubky ústí bok po boku k zadnímu kolu. Uvnitř motoru proběhla generální oprava, při které byly do převrtaných válců osazeny o kousek větší písty.

Zatímco zadní kolo zachovalo svůj původní střed a byl k němu přidán jen ráfek o velikosti 18 palců, přední kolo nahradil střed s velkou bubnovou brzdou z motocyklu Laverda s ráfkem 19 palcovým. Řídítka jsou sice typu clip-on a uchycená na vidlicích, přesto se však jedná o jeden kus rovnoměrně zahnuté trubice, zakončené decentními kovovými gripy a obrácenými páčkami brzdy a spojky.

Jako celek působí Auto Fabrica Type 6 až neuvěřitelně uhlazeně a čistě a už jen pohled na fotografie zanechává až takřka umělecký dojem. O použitelnosti motorky v běžném provozu by se dalo pochopitelně diskutovat, neboť některé prvky, potažmo jejich absence, by asi normálnímu užívání více či méně překážely.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):
Motokatalog.cz



TOPlist