husqvarna_svartpilen_801_2




900ss ala Ducati Radical

Po delší době vyjel z dílny madridského úpravce, který se specializuje hlavně na motorky z Bologni, další parádní kousek. Tentokrát se pod rukama amigos de Ducati Radical změnila k nepoznání Ducati 900 Supersport, která dostala příznačný název Matador.

Ve své originální podobě nebyla tahle Ducati v roce 1998 zrovna bestsellerem, a vlažný zájem publika se často přisuzuje hlavně designu. Ani Pepo Rosell a Reyes Ramon – majitelé španělské manufaktury na přestavby italských strojů – nebyli s jejím vzhledem moc spokojeni, a tak ji překopali doslova zgruntu.
Pánům z Ducati Radical se víc než supersportovní kapoty evidentně líbí minimalistický design ala streetfighter, takže v první řadě šly dolů všechny plasty. Tomuto razantnímu zásahu se musel přizpůsobit také příhradový rám, a protože s kapotami odešla do historie téhle Ducati také přední maska včetně světlometu, převzalo iluminační funkci světlo z V-Roda. K holému předku se tím pádem už nehodila ani původní řídítka, a aby se na Matadora daly napasovat  kónické Rizomy, bylo třeba vyfrézovat z hliníkové slitiny také horní brýle a nástavce. Přístrojovku pak supluje malý multifunkční displej od Aviacompositi Ages.
Karbonový přední blatník pochází z kolekce kitových doplňků vlastní výroby, stejně jako mírně adaptovaný jednosedadlový vajgl s integrovaným LED světlem. Původní palivová nádrž na sobě má kromě barevných úprav i menší tvarové změny, a navíc dostala hliníkové rychlootevírání od Lightech Ergal. Na svých místech nemohly z estetických důvodů zůstat ani svazky kabelů.
Bez povšimnutí nezůstal ani samotný základ motorky. Dvouventilový dvouválec Desmodue 904 ccm s elektronickým vstřikováním dostal kvůli zvýšení komprese snížené hlavy a odolnější písty, lehčí setrvačník a nový výfukový systém WolfMan 2-1, zakončený homologovanou koncovkou Spark. Ladící proces završila výměna původního vzduchového filtru za MWR.
K nabroušenému motoru se sluší dodat i kvalitnější brzdy – v tomto případě čtyřpístkové třmeny Brembo, které stejně jako brzdová i spojková pumpa pochází z 1098 - a brzdové kotouče O24. Konečný punc pak celému dílu dodávají pneumatiky Pirelli Diablo Corsa.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (19x):
Motokatalog.cz



TOPlist