"Pérák Enduro"
Text: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 27.2.2002 | Zobrazeno: 23 429x
S přestavbou, či později stavbou motocyklu jsem začal před třemi roky. V pivnici ležel starý "pérakový" motor, tak jsem si řekl, co takhle z něho udělat nějaké endurko. Celá stavba byla pronásledovaná nedostatkem financí při snaze udržet maximální kvalitu.
Zadní část kostry byla předělaná na trojkolku, a tak jsem jí odřezal a přivařil kyvnou vidlici z 175-ky (výrazně se zvýšila světlost). Aby sa dosáhlo optimálního rozložení hmotnosti a sklonu přední vidlice, bylo třeba přední vidlici prodloužit o 10 cm. Zadní část kostry jsem dodělal z ocelových trubek. Rozměry ráfků jsem zvolil 19´´ a 16´´. Nádrž je z Pionýra, obrácená dnem vzhůru. Celá kapotáž, zpětná zadní brzdová světla a směrovky, kromě přední masky, jsou vyrobeny ručně. Použitý byl dostupný plast ručně opracovaný a ohýbaný teplem. Sedlo má nosnou ocelovou trubku, na ní je vystřihnutý plech vycpaný molitanem a potažený koženkou.
Výfukové potrubí je posvářené ze 4 klasických Jawáckých. Tlumiče výfuků obsahují původní tlumiče vložené do pozinkovaných trubek s ručně vyráběnými koncovkami, vnitřní prostor je vyplněný skelnou vatou (hlučnost). V prostoru pod sedlem je uložená baterie, náhradní svíčka a klíče. Úzka přístrojovka obsahuje spínač světel, kontrolky: dobíjení, neutrál, dálková světla a teploměr motoru, digitální tachometr je na řiditkách. Zapalování se zapíná elektronickou kartou. Kromě sváření jsem všechno zvládl sám, takže mě celá stavba stála 6000 Sk, to je alespoň 5-krát méně jako kdybych chtěl něco podobného koupit.
Na tomto enduru jsem už najezdil 1700 km a obstálo dokonce i v těžším terénu, i když samozřejmě nová mašina to není. Výsledný efekt můžete posoudit sami. Přes zimu chci ještě vložit směrovky do krytů řidítek a udělat generálku motoru.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?


