Zakladatelka rodu: Yamaha DT-1
Text: Roman Kostelecký | Foto: motocrossactionmag.com, bonhams.com, Yamaha | Zveřejněno: 3.1.2022 | Zobrazeno: 8 630x
Text: Roman Kostelecký | Foto: motocrossactionmag.com, bonhams.com, Yamaha | Zveřejněno: 3.1.2022 | Zobrazeno: 8 630x
Ještě k ty nabídce Suzuki - co bychom za tohle portfolio tady dali
1 reakce
O DVOUTAKTECH všech světových značek lze hodně najít na
https://www.motorcyclespecs.co.za
Hodně zajímavý článek!
Ale nejvíce mne rozsekala věta:" .... Když nastal stav, že Fergus s Griffinem týden nic nezničili...."
Skvělý článek. Díky za něj!
Nevyrábí se snad ještě (obdobná) Suzuki TS 185? Řekl bych, že jo.. a dokonce jen s bubnama.
https://www.globalsuzuki.com/motorcycle/products/ts185er/
1 reakce
Jsem rád, že se tu připomnělo, že japonský (nejen) motocyklový průmysl vyrostl na kopírování. To jenom, až tu zase pojedou nějaký hejty na soudruhy z Číny :)
1 reakce
To ještě motorky neměly nic zbytečného navíc. Kola, rám motor a řídítka.
A k tomu tohle video a obraz je dokonalej... https://youtu.be/0uzCblQPoIw
moc pěkný článek!
Parádní článek, díky. Také jsem DT125 kdysi měl...
To DT-1 je krásná motorka. Věřím, že něco v takovém stylu by se i dnes prodávalo. Bohužel je dnes už dvoutakt vzducháč věc nerealizovatelná...
Krásných dvacet let a Jawa 90 Cross…..
Yamaha pořád dělá jednoduchá a lehká endurka ( TW 200, XT250 ) a ve svobodném světě se prodávají.
Po takovejchle motorkách jsme toužili (nar. 196?) už jako děti (a naši touhu po tomhle typu ježdění ještě podpořily filmy jako Jestli se rozzlobíme... atd., ale to už je dělalo víc továren - já třeba vzpomínám při prázdninách v Itálii a přejezdech přes Rakousko, jakej dojem na mě tenkrát dělaly různý Aprilky, Betky atd.).
Jako prcek jsem dostal 1? cm dlouhej model s točícíma se kolama, pohyblivým stojánkem atd. - poklad !
Jak už se tady zmiňuje, (i u nás - třeba hned známá z nedaleký vesnice ji měla a hrozně jí, rockerce, slušela...) jezdily vizuálně podobný Jawy Roadstery, Crossky apod.
To byl svět ještě v pořádku a japonci dělali i vizuálně hezký stroje Na takový to domácí blbnutí bych to bral všema deseti.
Děkuji za článeček, hezké počtení na neděli. Osobně mám zkušenost s DT80 a 125. Netušil jsem, že historie DTéčka sahá do 60tých let. Jsem rád, že v komentářích byla zmíněna i Jawa 90. Je to motorka, kterou jsem přes všechna trápení vzal na milost a vlastním ji dodnes. P.S. Naštěstí se už dají pořídit kvalitnější ojnice...
Skvělý článek, děkuji redakci.
Na takovýchto *jednoduchostech* se to adeptům motocyklových
sportů dobře začínalo Do nádrže směs benzin-olej, případně
už i verze olej do extra nádržky A *VALÍM* off the road ...
Konkurence z CS:Jawa 90 Cross (od 1967) a ČZ 250 Enduro (1973-74) se exportovaly do USA
3 reakce
pěkná věcička to by se mi v garáži hodně líbilo i nějaký to místo bych našel.
Jenom k té JAWA 90 cross tu jsem měl desingově taky pěkná motorka ,ale technicky hodně nedokonalá dost poruchová a hlavně s neskutečnou tendencí se zadírat osobně se mi to podařilo třikrát a pak šla .
3 reakce
Taková motorka by byla dobrá Pro spoustu lidí i dnes
Jawa 90 Roadster/Cross
takovouhle motorku nás spousta vlastně hledá, ale málokdo je schopen udělat, v dnešní době vymazlených speciálů na všechno, takový kompromis.
Do garaze vedle R6 a Trickera idealni
tak tohle jsem přečetl snad na jeden nádech paráda
Parádní článek na zajímavé téma, díky moc
Velká krása