Yamaha odhaluje na videu mechaniku tříkolky Niken

Sportovní tříkolka Yamaha Niken je v zásadě prvním strojem svého druhu, což znamená samozřejmě spoustu kontroverze a ještě více otázek. Většina zvědavosti je potom směřována na tu nejpodstatnější část – na přední nápravu s dvojicí kol.

Yamaha odhaluje na videu mechaniku tříkolky Niken

Aby Yamaha uspokojila všechny dotazy týkající se mechaniky nápravy, uveřejnila tříminutové a velmi detailní video, doplněné o animace celého systému v akci. Jak japonská značka zdůrazňuje, cílem použití systému Leaning Multi-Wheel (LMW) je zachování přirozeného pocitu z ovládání normální motorky, ovšem při dosažení vyšší jistoty v náklonu. Niken lze mimochodem položit až pozoruhodně hluboko. Maximální náklon činí 45 stupňů.

Základem LMW jsou dvě nad sebou umístěná rovnoběžníková ramena, pohybující se při náklonech paralelně. Díky tomu zůstávají obě kola stále souběžně nakloněná a ve stejné vzdálenosti 410 mm od sebe.

O to, aby se jedno z kol nenatáčelo vůči druhému a neubíhalo pryč ze stopy, se potom stará tyč řízení, pohybující se spolu s oběma rameny a uložená podle Ackermannovy geometrické podmínky.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Každé kolo je dále samostatně odpruženo dvojicí obrácených vidlic a základem celého stroje je příhradový rám, navržený specificky pro Niken. V útrobách rámu se ovšem ukrývá řadový tříválec z modelu MT-09, takže Niken disponuje plnohodnotným výkonem silničního naháče. Oproti předním kolům je zadní kolo zcela standardní, zavěšené na hliníkové kyvné vidlici.

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 10 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



hsq_rijen
Objednat reklamu
TOPlist