yamaha_demo_tour




Valentinova první: Cagiva Mito 125 Ev

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
bastard69 (-9) napsal 13.11.2022 v 21:38

Mal som Yamahu TZR125 a o pár rokov pozdejšie Gileru SP02. Najmä tá Gilera neskutočná beštia s ladeným vyfukom komplet, dve viečka na nádrži, dve predné kotúčové brzdy , vzadu 150 guma. Letelo to skoro 180 , cítil som sa ako pretekár. Ako bolo spomenuté už predo mňou, krásna doba , keď sa výrobcovia venovali vývoju kvalitných motoriek.

Ariete (7) napsal 18.10.2022 v 19:31

SuperSic58 (1307) napsal 24.09.2022 v 04:18

jo byly to časy, sypalo se to jak cikánský hračky, žralo to jak auto ale ten zvuk a design, to byl vlhkej sen každýho puboše

firebladetom (136) napsal 23.09.2022 v 19:45+1

Pecka článek! Mito jsem měl, ročník 90, bylo to peklo ohledně servisu, tehdy slovo nikasil skoro nikdo neznal, ale vzpomínám na ní s láskou. Taky proto jsem si vloni pořídil na hraní Aprilii RS125 v barvách Rossiho a pomalu ji dávám do kupy..

rsjawkar (85) napsal 21.09.2022 v 07:57+1

Děkuji za článeček. Co napsat? Prostě pecka! V té době pro mě nedosažitelná pila. Proto jsem se spokojil s Hondou NSR 125 a posadil na motor válec 160 ccm.

MedaSV (56) napsal 20.09.2022 v 17:00+2

Joo to byly časy... Já měl DT125R, kámoš NSR 125, bylo nám 16-17 a objížděli jsme motosrazy po celý ČR (Motobrouci, Prasek, Masečín, Jawáč...). Obě otevřený kolem 30ti koníků, jelo to jak z praku, každou chvíli nějakej servis, ale stálo to za to Mito byl náš nesplněný sen, kde se objevilo, tam jsme nad ním slintali... Kde ty časy jsou

monkeyvraky (0) napsal 20.09.2022 v 07:53

Pěkný čtení.
Mito .....legenga.

bruttopyr (396) napsal 19.09.2022 v 19:47+3

Mito je díky designu Ducati 916 jednoduše k sežrání!
Kupoval jsem ho až někdy v 2017 se 14 najetými kilometry (viz můj profil), absolvoval s ním nudné zajíždění a pak mi až do 2019 dělalo radost svou lehkostí a úžasným pronikavým zweitaktním zvukem.
Škoda, že jsem ho kvůli zádům prodal...

Heki (401) napsal 19.09.2022 v 15:30+5

Kdo o ní nesnil, hovno pamatuje. I dneska bych se ještě rád na ní svezl.

Snowball (24) napsal 19.09.2022 v 10:44+1

Mito bylo v roce 1999 můj sen, ale pro chudého studenta, jako jsem byl já, to byl sen tak mimo finanční možnosti, že jsem snad ani nesnil, že bych ji někdy doopravdy mohl mít. Podobně jako v té době novinka Aprilia RS. Skromně jsem snil aspoň o levnějších alternativách... Aprilia AF1 Futura (ale to už v té době byly všechno staré šroty, pěkný kousek se nedal sehnat), Honda NSR, Gilera MXR... tu jsem měl nakonec chvilku doma, i když mi neříkala pane. Docela rád bych se na některé z nich svezl.

Kostros (45) napsal 19.09.2022 v 07:54+2


Krásně napsáno, je to opravdu jediněčný stroj !!!

mr.Hony (37) napsal 18.09.2022 v 22:34+2

Bohužel jsem nemel moznost zkuzit ale mel jsem Gileru SP02 125ccm coz byla konkurencni moto. Jezdila 160 podle tacho. Kdykoliv najdu sikovnou zed mlatim do ni hlavou že jsem ji prodal

Jenick (4) napsal 18.09.2022 v 19:41+2

Měl jsem to obrovské životní štěstí sedlat dvě Mita a přitom ani jedno nevlastnit a neřešit krom tankování N98 jiné výdaje. Kamarád měl původně červenou s dvěma kulatými světly, rok 1991. Motorka to byla skvělá, jen na ní byly znát léta úprav a provozu v Itálii. Motor měla venku nesčetněkrát, nikasil se dělal někdy i třikrát za sezonu, byla tak prakticky neustále v záběhu. Po jedné opravě už kamarádovu otci vytekly nervy (GO vyšla kolem roku 2004 v Itálii na skoro 30tKč) a dovezl mu potají z Německa skoro nejeté žluté EVO. V techničáku 8kW, v reálu mu po sérii profi úprav naměřili 27kW. Zrychlení 0-120 bylo na úrovni Saabu 93Turbo, maximálka necelých 170 (tachometr ukazoval i 185) Neskutečná raketa na ten mikroobjem. Podvozek i brzdy dimenzované tak na šestistovku. Trapas přicházel většinou na pumpě, kdy se hlouček lidí sešel okolo EVA s očekáváním dusotu 2V Ducati a ona se z laufu ozvala Husqvarna Červená skončila před patnácti lety prodaná na díly kdesi v Mostě, žlutá o pár let později pod Avií na šestce u Řevničova. A kamarád Remy, ten už skoro deset let prohání motorky po okruzích, kde slunce nikdy nezapadne a benzín z nádrže nikdy nezmizí.

petridas (275) napsal 18.09.2022 v 15:44+1

petridas (275) napsal 18.09.2022 v 15:43+3

Mitovky mam doma dve, je to neskutecny "zavodni"naradi. Na prirodakach stale Mitovky jezdi. Letos muzete Mitovky ale i RS videt na Podzimni cene v Brne.
Jsou ruzny "kitovy veci " a podle toho ty Cagivy jedou. V Brne na cilovce cca 175 podle gps ja , ale jsou tam rychlejsi . Cas se da jet ted cca31-32.
Jinak dekuji za clanek

hluska (156) napsal 18.09.2022 v 12:53+2

Muj detskej sen, kterej jsem nikdy nemel a vzdycky chtel V dobe kdy jsem mel jako kazdej spravnej vesnickej borec 250 panelku bez papiru, tak s Mitem prijel kamarad z vedlejsi vesnice a pujcil mi svezt. Kdyz se okolo 7tis otevrela privera tak jsem myslel ze letim no a pak jsem vzal za predni brzdu jako na 250 a dal si tak o nadrz ze jsem mel koule az v krku
Bozi zavodak a kdyz dneska vydim ty 125 prditka tak je mi skoro smutno...

puffybodie (390) napsal 18.09.2022 v 12:09+6

A protože pokrok nejde zastavit, tak jsme se za 30 let dostali na stroje co maji poloviční výkon (pokud se ho výrobci vůbec podaří dosáhnout což většině ne), váží minimálně o 20kg více a horko těžko to vyškrábe 120km/hod a říká se tomu přípravka na superbike

LeonTDI (18) napsal 18.09.2022 v 12:06+3


Taky jsem si loni splnil můj sen z mládí.

xvasek (56) napsal 18.09.2022 v 12:01+3

Malého dvoutakta jsem měl, ale těsně vedle Cagivy - byla to Gilera RX 200. Enduro. Ale jakože fakt "enduro", tzn. ne to, čemu se dnes "enduro" říká. Když to člověk někde do bahna položil, tak to šlo zvednout skoro jednou rukou.

zdenyrr (732) napsal 18.09.2022 v 11:55

soccer (480) napsal 18.09.2022 v 11:19+2

Od půlky let osmdesátých do půlky devadesátek probíhala v motorkách včetně dvoutaktních nádherná technická revoluce... My "polodospělí" co jsme pár takových, byť produkčních dvoutaktů mohli prohánět, dnes s nostalgií i úsměvem vzpomínáme... Krásná doba, po "mixu" voňavá

Co říkáš Ivane??

rosho (519) napsal 18.09.2022 v 10:15

Kvalitný článok.

zdenyrr (732) napsal 18.09.2022 v 10:03+4

Evo jsem měl, rok 95, žluto šedá.. neskutečná paráda s vzhledem 916! Měl jsem kit na zvětšení objemu na 160ccm, sedmistupňová převodovka.. jako neskutečný bomby po Simsonovi.. poruchy to mělo.. vážný a drahý, ale když jela jak měla bylo to neskutečný v 16-ti, dobrá škola. Srdcovka rád vzpomínám!

Lucasbiker (175) napsal 18.09.2022 v 09:17+13

Jó, to byli časy, kdy se nešetřilo ani na stopětadvácách... Deltabox, Bremba, USD vidle... MITO má můj respekt dodnes...

Ghostik (673) napsal 18.09.2022 v 09:10+5

Super článek o nádherné motorce. Díky za skvělé počtení




TOPlist