Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Po letech se vracim k motorkam (zkusenost jen z Jawa mustang..). Nejsem 20lety janek, mam uz trochu rozum, doufam. Hledam moto, kterou zvladnu a bude me nejaky ten rok bavit.
Jake moto byste v me situaci dali prednost?
1. KTM duke 390 - o 50kg lehci nez ostatni, vykonu pro me dost
2. Honda CB500 F
3. Suzuki SV650 - trochu se bojim, jestli zvladnu. Vahou stejne jako Honda, ale Suzuki mi prijde v detailech lepsi, celkove lepsi.
Tak hladam nieco podobne univerzalne ale musim si to vyskusat osobne v paprciach. Z roznych stran dostavam tie iste rekacie...motor je neskutocne pruzny,zabavny a univerzalny + spotrebu ma ako z ineho vesmiru. Mozno by to chcelo zajst este trochu dalej a urobit to viac enduro. Alebo aspon nejaku inu terennejsiu verziu. Hlavne aby to bolo lahsie, takych 170kilo, 21 vpredu a drateny vyplet... to by som bral okamzite. Vdaka za odpovede, celkom dobre upresnili co sa vlastne zmenilo oproti starej. Tesim sa na test...
Zdravím lidi, chci se zeptat, jestli se dá u x-ka zvýšit výkon motoru, aby to mělo nějaký ten koník navíc. Případně kdo se tím zabývá a jak je to přibližně finančně náročné, případně jak toho jinak dosáhnout (změna výfuku apod.) Dík za námět.
Dobré komentáre.
Ako píše ThomasHewitt. Niekedy to tak je, že je zbytočné mať 300 koňové auto, keď ho budeš používať denne po veľkom mesta, budeš stáť v zápchach a viac ako 50 km/h nepôjdeš.
Mne by 500vka nestačila. Som proste ten typ kupujúceho, čo si povie, priplatím si korunku a kúpim si niečo lepšie /vždy ten vyšší výkon ma lepšiu výbavu, ktorú chcem a viem za čo si priplácam, no a zas to nie je dvoj ani trojnásobok ceny, ale fakt len "korunka"/.
jaro27> Tuším, že snad Řekové staví z CB500 pěkné motorky na dálkovou rallye. Jiný centrál s alu kyvkou, delší vidle i s 21 " kolem na drátech, vysoký kokpit s roadbookem + navi a tradá na start. Jenže kdyby tohle udělala fabrika jako ofiko kit s TP, přetáhla by si část zákazníků od CRF a NC X vč. toho xAdv. skůtra, na kterých má určitě daleko větší marže.
No a popisovat všechny modely s X na konci jako adventure a enduro je nic (kromě tiskařské černi) nestojí, zato jim přináší spousty zákazníků, kteří by rádi naskočili na SUV vlnu a vybírají podle vzhledu a popisu.
vilemx> Jo, vidím to úplne rovnako. Každá bežná cestná motorka "typu" Jawa 350 je rovnako "Adventure" a """enduro""" (trojité úvodzovky naschvál) ako daná X-ka. A priznám sa, že nie som schopný pochopiť, čo vedie výrobcu túto motorku označovať ako terénnu. Dokonca som si ju kedysi obzeral a zvažoval kúpu a sám predajca mi ju predstavil ako "cestovné enduro" (a to nemala vpredu tú ! čisto endurácku ! 19").
Celkom by stačilo dať tej motorke zdvihy 200mm, stúpla by tak aj svetlá výška a hneď by na tie ukrajinské poloniny bola vhodnejšia. Dokonca aj mokrá váha 200kg je o dosť menej, ako 250kg tých ostatných super "endúr".
Aktuálna cena je 6400€, a hoc by bola aj 7000€, ja osobne by som ju vtedy bral (dnes už nie, ale možno zas na dôchodok). Ale to by riadne klesol predaj crf250 aj afriky, to som presvedčený.
A to jsem koukal že omlazená Africa má přijít z dalším navýšením výkonu, jak "potřebné", ono je těch 95 koní "žalostně málo"... v tom dnešním nabušeném provozu je ten výkon pomalu kontraproduktivní, naopak by se mělo jít s kubatůrou a výkonem dolů a ne to hnát víc a víc nahoru.
X-ko do terénu? Lidi neblbněte... Pseudo adventure stejně jako pseudo SUV v terénu. Dobře to vypadá,dobře se to prodává ale jejich revírem jsou jen a pouze silnice. Apropo, každej offroad bike je tak moc offroad,jak moc má offroad obutí. Na suchu budiž obezřetní,sic na mokru se válíš...
jaro27> Nyní prostě už pár let letí móda adv. motorek, stejně jako SUV v autech. Proto X musí být nafoceno v diftu ve stupačkách a pro podpoření dojmu mít 19 " kolo. Berto prostě tak, že to sice není motorka primárně určená do terénu, ale že jízdu mimo asfalt zvládne úplně stejně, jako jiné jednoduché náháče (nebo naopak složití a rozložití mastodonti), kde (na rozdíl od kapotovaných) není dole co rozštípat.
Kamarád na klasickém CB500 minulé generace (tímto zdravím Sima) absolvoval různá XL Rally, ukrajinské poloniny, balkánské šotoliny a kdo ví, co ještě, kam se kdejaký člobrda s velkým cendurem chystá se sebezapřením. Sice musel s ohledem na podvozek trochu zvolnit tempo, ale prostě to normálně projížděl. Stačí se podívat na Slunce, seno ..., jak tam po polích a lesích drandí na Jawě, a ve dvou . A CB-čko je vlastně taková japonská Jawa
Na stránke honda.sk je k X-ku popis, že je to motorka na cesty aj do terénu. A tu sa spomína, že je to Adventure verzia.
Tak teda za mňa, nič na tej motorke nevidím, čo by aspoň naznačovalo, že je aj do terénu. A adventure? Tu je skôr otázka, ako zadefinovať adventure, lebo ja to vidím zjavne inak.
Ale, motorka sa mi páči a cena je ľudská, ak by som sa obzeral po novej normálnej motorke na normálne jazdenie, tak by patrila k favoritom.
A ten zobák, jedno veľké FUJ.
RoHor> Odstraněno. Myslím, že Honza to tak nemyslel, ale vy se chytáte hned každého slovíčka. Naopak Honda CB500X je perfektní univerzální stroj, který budeme mít letos v redakci od března do října na dlouhodobý test. Na výstavě Motosalon se na něj můžete podívat na našem stánku a probrat s námi osobně tu neobjektivitu.
Díky.
příteli, není cílem stanovit laťku náročnosti - cílem je vytáhnout ze zákazníka co nejvíc peněz, protože ty tzv. apgrejdy a vylepšení stojí ve skutečnosti zlomek ceny, kterou zákazník připlácí k základu, v případě Hondy zřejmě výrobně docela drahému.
Proto je nám do hlav reklamou vtloukáno, že jsme právě ti nejpravější motorkáři jedině za předpokladu, když. blablabla... a nikdy jinak!
Po "staročesku" se tomu říká snobárna.
RoHor - Naprostá pravda. Bohužel podobný pohled (kdo má malou motorku, není pravý motorkář) sdílí i mnoho motorkářů. Přitom obsah motoru, je to poslední co dělá "velkého" motorkáře.
Nevím proč autor hodnotí že je to moto pro méně náročné. Co hranicí náročnosti? Jak to posuzujete?
Media a marketing nám už roky podsouvá že co má víc koní, větší krouťák je lepší a pro náročné. Co je to za hloupost. Ano je to kšeft, zmastit mozky všem aby šli po výkonu.
Je to uplně mimo. Kupuju si boty které mi sednou a takové na jaké učel potřebuji. tedy si nepořídím za 5000 outdoorové pohorky na to že pujdu občas do parku.
Totéž moto. Jsem náročný podle svého pohledu, a moje náročnost má svá pravidla. Přesto nepotřebuji 80kW nebo 250kg těžkou mašinu. Zamyslete se nad hodnocením, která už dlouho nejsou objektivní.
Po letech se vracim k motorkam (zkusenost jen z Jawa mustang..). Nejsem 20lety janek, mam uz trochu rozum, doufam. Hledam moto, kterou zvladnu a bude me nejaky ten rok bavit.
Jake moto byste v me situaci dali prednost?
1. KTM duke 390 - o 50kg lehci nez ostatni, vykonu pro me dost
2. Honda CB500 F
3. Suzuki SV650 - trochu se bojim, jestli zvladnu. Vahou stejne jako Honda, ale Suzuki mi prijde v detailech lepsi, celkove lepsi.
Tak hladam nieco podobne univerzalne ale musim si to vyskusat osobne v paprciach. Z roznych stran dostavam tie iste rekacie...motor je neskutocne pruzny,zabavny a univerzalny + spotrebu ma ako z ineho vesmiru. Mozno by to chcelo zajst este trochu dalej a urobit to viac enduro. Alebo aspon nejaku inu terennejsiu verziu. Hlavne aby to bolo lahsie, takych 170kilo, 21 vpredu a drateny vyplet... to by som bral okamzite. Vdaka za odpovede, celkom dobre upresnili co sa vlastne zmenilo oproti starej. Tesim sa na test...
Zdravím lidi, chci se zeptat, jestli se dá u x-ka zvýšit výkon motoru, aby to mělo nějaký ten koník navíc. Případně kdo se tím zabývá a jak je to přibližně finančně náročné, případně jak toho jinak dosáhnout (změna výfuku apod.) Dík za námět.
Dobré komentáre.
Ako píše ThomasHewitt. Niekedy to tak je, že je zbytočné mať 300 koňové auto, keď ho budeš používať denne po veľkom mesta, budeš stáť v zápchach a viac ako 50 km/h nepôjdeš.
Mne by 500vka nestačila. Som proste ten typ kupujúceho, čo si povie, priplatím si korunku a kúpim si niečo lepšie /vždy ten vyšší výkon ma lepšiu výbavu, ktorú chcem a viem za čo si priplácam, no a zas to nie je dvoj ani trojnásobok ceny, ale fakt len "korunka"/.
jaro27> Tuším, že snad Řekové staví z CB500 pěkné motorky na dálkovou rallye. Jiný centrál s alu kyvkou, delší vidle i s 21 " kolem na drátech, vysoký kokpit s roadbookem + navi a tradá na start. Jenže kdyby tohle udělala fabrika jako ofiko kit s TP, přetáhla by si část zákazníků od CRF a NC X vč. toho xAdv. skůtra, na kterých má určitě daleko větší marže.
No a popisovat všechny modely s X na konci jako adventure a enduro je nic (kromě tiskařské černi) nestojí, zato jim přináší spousty zákazníků, kteří by rádi naskočili na SUV vlnu a vybírají podle vzhledu a popisu.
vilemx> Jo, vidím to úplne rovnako. Každá bežná cestná motorka "typu" Jawa 350 je rovnako "Adventure" a """enduro""" (trojité úvodzovky naschvál) ako daná X-ka. A priznám sa, že nie som schopný pochopiť, čo vedie výrobcu túto motorku označovať ako terénnu. Dokonca som si ju kedysi obzeral a zvažoval kúpu a sám predajca mi ju predstavil ako "cestovné enduro" (a to nemala vpredu tú ! čisto endurácku ! 19").
Celkom by stačilo dať tej motorke zdvihy 200mm, stúpla by tak aj svetlá výška a hneď by na tie ukrajinské poloniny bola vhodnejšia. Dokonca aj mokrá váha 200kg je o dosť menej, ako 250kg tých ostatných super "endúr".
Aktuálna cena je 6400€, a hoc by bola aj 7000€, ja osobne by som ju vtedy bral (dnes už nie, ale možno zas na dôchodok). Ale to by riadne klesol predaj crf250 aj afriky, to som presvedčený.
A to jsem koukal že omlazená Africa má přijít z dalším navýšením výkonu, jak "potřebné", ono je těch 95 koní "žalostně málo"... v tom dnešním nabušeném provozu je ten výkon pomalu kontraproduktivní, naopak by se mělo jít s kubatůrou a výkonem dolů a ne to hnát víc a víc nahoru.
X-ko do terénu? Lidi neblbněte... Pseudo adventure stejně jako pseudo SUV v terénu. Dobře to vypadá,dobře se to prodává ale jejich revírem jsou jen a pouze silnice. Apropo, každej offroad bike je tak moc offroad,jak moc má offroad obutí. Na suchu budiž obezřetní,sic na mokru se válíš...
jaro27> Nyní prostě už pár let letí móda adv. motorek, stejně jako SUV v autech. Proto X musí být nafoceno v diftu ve stupačkách a pro podpoření dojmu mít 19 " kolo. Berto prostě tak, že to sice není motorka primárně určená do terénu, ale že jízdu mimo asfalt zvládne úplně stejně, jako jiné jednoduché náháče (nebo naopak složití a rozložití mastodonti), kde (na rozdíl od kapotovaných) není dole co rozštípat.
Kamarád na klasickém CB500 minulé generace (tímto zdravím Sima) absolvoval různá XL Rally, ukrajinské poloniny, balkánské šotoliny a kdo ví, co ještě, kam se kdejaký člobrda s velkým cendurem chystá se sebezapřením. Sice musel s ohledem na podvozek trochu zvolnit tempo, ale prostě to normálně projížděl. Stačí se podívat na Slunce, seno ..., jak tam po polích a lesích drandí na Jawě, a ve dvou . A CB-čko je vlastně taková japonská Jawa
Na stránke honda.sk je k X-ku popis, že je to motorka na cesty aj do terénu. A tu sa spomína, že je to Adventure verzia.
Tak teda za mňa, nič na tej motorke nevidím, čo by aspoň naznačovalo, že je aj do terénu. A adventure? Tu je skôr otázka, ako zadefinovať adventure, lebo ja to vidím zjavne inak.
Ale, motorka sa mi páči a cena je ľudská, ak by som sa obzeral po novej normálnej motorke na normálne jazdenie, tak by patrila k favoritom.
A ten zobák, jedno veľké FUJ.
na test CB500X sa tesim. Predchadzajuce mody su ergonomicky, hmotnostne a financne uplne suprove. Vobec by mi nevadilo ju jazdit.
RoHor> Odstraněno. Myslím, že Honza to tak nemyslel, ale vy se chytáte hned každého slovíčka. Naopak Honda CB500X je perfektní univerzální stroj, který budeme mít letos v redakci od března do října na dlouhodobý test. Na výstavě Motosalon se na něj můžete podívat na našem stánku a probrat s námi osobně tu neobjektivitu.
Díky.
RoHor
příteli, není cílem stanovit laťku náročnosti - cílem je vytáhnout ze zákazníka co nejvíc peněz, protože ty tzv. apgrejdy a vylepšení stojí ve skutečnosti zlomek ceny, kterou zákazník připlácí k základu, v případě Hondy zřejmě výrobně docela drahému.
Proto je nám do hlav reklamou vtloukáno, že jsme právě ti nejpravější motorkáři jedině za předpokladu, když. blablabla... a nikdy jinak!
Po "staročesku" se tomu říká snobárna.
RoHor - Naprostá pravda. Bohužel podobný pohled (kdo má malou motorku, není pravý motorkář) sdílí i mnoho motorkářů. Přitom obsah motoru, je to poslední co dělá "velkého" motorkáře.
Nevím proč autor hodnotí že je to moto pro méně náročné. Co hranicí náročnosti? Jak to posuzujete?
Media a marketing nám už roky podsouvá že co má víc koní, větší krouťák je lepší a pro náročné. Co je to za hloupost. Ano je to kšeft, zmastit mozky všem aby šli po výkonu.
Je to uplně mimo. Kupuju si boty které mi sednou a takové na jaké učel potřebuji. tedy si nepořídím za 5000 outdoorové pohorky na to že pujdu občas do parku.
Totéž moto. Jsem náročný podle svého pohledu, a moje náročnost má svá pravidla. Přesto nepotřebuji 80kW nebo 250kg těžkou mašinu. Zamyslete se nad hodnocením, která už dlouho nejsou objektivní.