yamaha_demo_tour




Testujeme vylepšené pětistovky Honda

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
David-Plzen (16) napsal 21.02.2019 v 16:52

Po letech se vracim k motorkam (zkusenost jen z Jawa mustang..). Nejsem 20lety janek, mam uz trochu rozum, doufam. Hledam moto, kterou zvladnu a bude me nejaky ten rok bavit.
Jake moto byste v me situaci dali prednost?
1. KTM duke 390 - o 50kg lehci nez ostatni, vykonu pro me dost
2. Honda CB500 F
3. Suzuki SV650 - trochu se bojim, jestli zvladnu. Vahou stejne jako Honda, ale Suzuki mi prijde v detailech lepsi, celkove lepsi.

deluxa (347) napsal 21.02.2019 v 09:33

Tak hladam nieco podobne univerzalne ale musim si to vyskusat osobne v paprciach. Z roznych stran dostavam tie iste rekacie...motor je neskutocne pruzny,zabavny a univerzalny + spotrebu ma ako z ineho vesmiru. Mozno by to chcelo zajst este trochu dalej a urobit to viac enduro. Alebo aspon nejaku inu terennejsiu verziu. Hlavne aby to bolo lahsie, takych 170kilo, 21 vpredu a drateny vyplet... to by som bral okamzite. Vdaka za odpovede, celkom dobre upresnili co sa vlastne zmenilo oproti starej. Tesim sa na test...

Durand (7) napsal 17.02.2019 v 16:37

Zdravím lidi, chci se zeptat, jestli se dá u x-ka zvýšit výkon motoru, aby to mělo nějaký ten koník navíc. Případně kdo se tím zabývá a jak je to přibližně finančně náročné, případně jak toho jinak dosáhnout (změna výfuku apod.) Dík za námět.

nevo7 (95) napsal 13.02.2019 v 21:04

Dobré komentáre.
Ako píše ThomasHewitt. Niekedy to tak je, že je zbytočné mať 300 koňové auto, keď ho budeš používať denne po veľkom mesta, budeš stáť v zápchach a viac ako 50 km/h nepôjdeš.
Mne by 500vka nestačila. Som proste ten typ kupujúceho, čo si povie, priplatím si korunku a kúpim si niečo lepšie /vždy ten vyšší výkon ma lepšiu výbavu, ktorú chcem a viem za čo si priplácam, no a zas to nie je dvoj ani trojnásobok ceny, ale fakt len "korunka"/.

vilemx (228) napsal 13.02.2019 v 20:46

jaro27> Tuším, že snad Řekové staví z CB500 pěkné motorky na dálkovou rallye. Jiný centrál s alu kyvkou, delší vidle i s 21 " kolem na drátech, vysoký kokpit s roadbookem + navi a tradá na start. Jenže kdyby tohle udělala fabrika jako ofiko kit s TP, přetáhla by si část zákazníků od CRF a NC X vč. toho xAdv. skůtra, na kterých má určitě daleko větší marže.
No a popisovat všechny modely s X na konci jako adventure a enduro je nic (kromě tiskařské černi) nestojí, zato jim přináší spousty zákazníků, kteří by rádi naskočili na SUV vlnu a vybírají podle vzhledu a popisu.

jaro27 (78) napsal 13.02.2019 v 20:14

vilemx> Jo, vidím to úplne rovnako. Každá bežná cestná motorka "typu" Jawa 350 je rovnako "Adventure" a """enduro""" (trojité úvodzovky naschvál) ako daná X-ka. A priznám sa, že nie som schopný pochopiť, čo vedie výrobcu túto motorku označovať ako terénnu. Dokonca som si ju kedysi obzeral a zvažoval kúpu a sám predajca mi ju predstavil ako "cestovné enduro" (a to nemala vpredu tú ! čisto endurácku ! 19").
Celkom by stačilo dať tej motorke zdvihy 200mm, stúpla by tak aj svetlá výška a hneď by na tie ukrajinské poloniny bola vhodnejšia. Dokonca aj mokrá váha 200kg je o dosť menej, ako 250kg tých ostatných super "endúr".
Aktuálna cena je 6400€, a hoc by bola aj 7000€, ja osobne by som ju vtedy bral (dnes už nie, ale možno zas na dôchodok). Ale to by riadne klesol predaj crf250 aj afriky, to som presvedčený.

ThomasHewitt (244) napsal 13.02.2019 v 17:55-3

A to jsem koukal že omlazená Africa má přijít z dalším navýšením výkonu, jak "potřebné", ono je těch 95 koní "žalostně málo"... v tom dnešním nabušeném provozu je ten výkon pomalu kontraproduktivní, naopak by se mělo jít s kubatůrou a výkonem dolů a ne to hnát víc a víc nahoru.

petao (86) napsal 13.02.2019 v 17:46

X-ko do terénu? Lidi neblbněte... Pseudo adventure stejně jako pseudo SUV v terénu. Dobře to vypadá,dobře se to prodává ale jejich revírem jsou jen a pouze silnice. Apropo, každej offroad bike je tak moc offroad,jak moc má offroad obutí. Na suchu budiž obezřetní,sic na mokru se válíš...

vilemx (228) napsal 13.02.2019 v 16:48

jaro27> Nyní prostě už pár let letí móda adv. motorek, stejně jako SUV v autech. Proto X musí být nafoceno v diftu ve stupačkách a pro podpoření dojmu mít 19 " kolo. Berto prostě tak, že to sice není motorka primárně určená do terénu, ale že jízdu mimo asfalt zvládne úplně stejně, jako jiné jednoduché náháče (nebo naopak složití a rozložití mastodonti), kde (na rozdíl od kapotovaných) není dole co rozštípat.
Kamarád na klasickém CB500 minulé generace (tímto zdravím Sima) absolvoval různá XL Rally, ukrajinské poloniny, balkánské šotoliny a kdo ví, co ještě, kam se kdejaký člobrda s velkým cendurem chystá se sebezapřením. Sice musel s ohledem na podvozek trochu zvolnit tempo, ale prostě to normálně projížděl. Stačí se podívat na Slunce, seno ..., jak tam po polích a lesích drandí na Jawě, a ve dvou . A CB-čko je vlastně taková japonská Jawa

jaro27 (78) napsal 13.02.2019 v 13:34

Na stránke honda.sk je k X-ku popis, že je to motorka na cesty aj do terénu. A tu sa spomína, že je to Adventure verzia.
Tak teda za mňa, nič na tej motorke nevidím, čo by aspoň naznačovalo, že je aj do terénu. A adventure? Tu je skôr otázka, ako zadefinovať adventure, lebo ja to vidím zjavne inak.
Ale, motorka sa mi páči a cena je ľudská, ak by som sa obzeral po novej normálnej motorke na normálne jazdenie, tak by patrila k favoritom.
A ten zobák, jedno veľké FUJ.

Komorerth (60) napsal 13.02.2019 v 12:37

na test CB500X sa tesim. Predchadzajuce mody su ergonomicky, hmotnostne a financne uplne suprove. Vobec by mi nevadilo ju jazdit.

Jarda (281) napsal 13.02.2019 v 11:33+4

RoHor> Odstraněno. Myslím, že Honza to tak nemyslel, ale vy se chytáte hned každého slovíčka. Naopak Honda CB500X je perfektní univerzální stroj, který budeme mít letos v redakci od března do října na dlouhodobý test. Na výstavě Motosalon se na něj můžete podívat na našem stánku a probrat s námi osobně tu neobjektivitu.
Díky.

Targus (429) napsal 13.02.2019 v 10:55+1

RoHor

příteli, není cílem stanovit laťku náročnosti - cílem je vytáhnout ze zákazníka co nejvíc peněz, protože ty tzv. apgrejdy a vylepšení stojí ve skutečnosti zlomek ceny, kterou zákazník připlácí k základu, v případě Hondy zřejmě výrobně docela drahému.
Proto je nám do hlav reklamou vtloukáno, že jsme právě ti nejpravější motorkáři jedině za předpokladu, když. blablabla... a nikdy jinak!
Po "staročesku" se tomu říká snobárna.

idoktor (6) napsal 13.02.2019 v 10:33+1

RoHor - Naprostá pravda. Bohužel podobný pohled (kdo má malou motorku, není pravý motorkář) sdílí i mnoho motorkářů. Přitom obsah motoru, je to poslední co dělá "velkého" motorkáře.

RoHor (8) napsal 13.02.2019 v 09:34-4+6

Nevím proč autor hodnotí že je to moto pro méně náročné. Co hranicí náročnosti? Jak to posuzujete?

Media a marketing nám už roky podsouvá že co má víc koní, větší krouťák je lepší a pro náročné. Co je to za hloupost. Ano je to kšeft, zmastit mozky všem aby šli po výkonu.
Je to uplně mimo. Kupuju si boty které mi sednou a takové na jaké učel potřebuji. tedy si nepořídím za 5000 outdoorové pohorky na to že pujdu občas do parku.
Totéž moto. Jsem náročný podle svého pohledu, a moje náročnost má svá pravidla. Přesto nepotřebuji 80kW nebo 250kg těžkou mašinu. Zamyslete se nad hodnocením, která už dlouho nejsou objektivní.




TOPlist