yamaha_demo_tour




Testujeme nová malá „GSa“: BMW F 750 GS a F 850 GS

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Metric (12) napsal 09.03.2018 v 10:31

Keď sme pri ponuke Hondy, vrátim sa ešte k staršiemu príspevku, otázka je, načo by Honda dávala na Afriku 19"-ky? Už majú štyri cendurá určené na cesty: Crosstourer, Crossrunner (ktorý má, mimochodom, väčší výkon ako AT), NC a CB500. Podľa všetkého si myslia (a ja súhlasím), že by kanibalizovali vlastné predaje.

NemaLbc (0) napsal 04.03.2018 v 12:39

No řekl bych, že je to čistě marketing. 850 je dražší než 750 a tak je třeba ukázat proč. A výkon je dost na očích. Jinak jsou ty motory od původní 800 značně rozdílné. Chybí vyvažovací vehement pod klikou a klika je přesazená 0 270°. Asi kopírují ostatní. Nicméně si myslím, že se jim podařilo snížit těžiště.

Mig_35 (345) napsal 02.03.2018 v 17:27

Motard se původně "vyráběl" tak, že se ostré enduro přezulo na jinačí kola. Proč asi? No kvůli chování na asfaltu.
Máš recht, nechat na silnici míň výkonu než do terénu moc smyslu nedává:)

vilemx (228) napsal 02.03.2018 v 17:08

Mig_35: opravdu je ta obrovská změna v chování 701 způsobena pouze změnou velikosti kola? Není to náhodou i diky s tim přímo souvisejicí změnou stopy a úhlu řízení?
TT-R prožene R1 od MX trati po rozbitou zatáčkovitou okresku, pak se karta obrátí.

Ale téma je nové střední GS. Z hlediska řidičské logiky vůbec nechápu, proč je slabší verze motoru v silničním podvozku a silnější verze v terénním. Mělo by to být naopak nebo nechat na zákazníkovi volbu, jakou výkonovou verzi do jakého podvozku chce. Obchodní hledisko pohledem manažera je jasné, ale šofér žasne. Právě tohle dělání blbců z lidí mě neskutečně štve, stejně jako mlčení odborné veřejnosti.

Mig_35 (345) napsal 02.03.2018 v 16:42

vileme, tak jak to popisuješ tak vlastně staré TTRko prožene R1 bez větší námahy:)

Mig_35 (345) napsal 02.03.2018 v 16:41

Probůh to se tu snažím celou dobu vysvětlit, že když přesedneš ze 701 enduro na 701 supermoto, poznáš ovladatelnost po první zatáčce...
Lopato nejel, ještě se na ní všechno montuje a musí se trochu oteplit, ale příští týden už jí rozhodně vezmu a rovnou do terénu:)

Tech (43) napsal 02.03.2018 v 13:22

Musíte srovnávat stejnou motorku, s pouze jiným předním kolem. Taky nemám problém se držet na TA s 21" jakékoli motorky v zatáčkách a když ne tak je to moje vina ne kvůli 21". Nějaký rozdíl tam asi bude, ale u motorky typu AT to není "deal breaker", hodně taky skryje posez a široká řidítka. Nasadit 21" na R1 by ale asi nefungovalo.

Každý ale pozná rozdíl když vlítne do od orané brázdy na 17", 19" a nebo na 21"

vilemx (228) napsal 02.03.2018 v 10:47+1

Mig_35: on výrobce také není úplně blbej a ví, ze tyhle motorky s 21" najezdí drtivou většinu na asfalttu. Takže tomu tu geometrii prizpusobi.
No a protože nejde jen o velikost kola, ale o souhrn všech vlivů (lepší přehled díky vzpřímené poloze, hrubší a užší vzorek lépe filtruje kamínky a bordel, měkčí podvozek zkousne nerovnosti, atd.), nemá lopata75 problem s CRF prohánět supersporty v zatackovitych úsecích i s 21". Přidá-li se k tomu i špatný stav asfaltu, tak s těmi supersporty jsou schopny držet krok i staré vrány typu XTZ 750 nebo XRV se svými vydechlymi 60-70 koňmi a 21" koly na vyčochtaných vidlicích.

lopata75 (111) napsal 02.03.2018 v 10:15

Tak to jsem rád, jsem se skoro lekl, že mám motorku se špatnými koly a budu ji muset prodat... . Konec ironie. Jinak tě Migu zvu na kafe, nemáš to tak daleko a můžem to pratelsky probrat a pokud jsi na AT nejel, můžeš tu 21" zkusit, že to tak je v pořádku...

Mig_35 (345) napsal 02.03.2018 v 09:13

Nemusíš přemýšlet lopato, to po tobě nikdo nechce, už před tebou to řešil někdo jiný a už to vymyslel.
Kdyby to tak nebylo, tak by tyhle dvě motorky nešly do prodeje s různou velikostí předního kola...

lopata75 (111) napsal 02.03.2018 v 08:15+1

Jasný. S babičkou jen do kostela a zpět... Bych to uzavřel. Jen jsem chtěl říct, že prostě Sednu, jedu a při přesedání nemusím přemýšlet, jaký kolo zrovna motorka má. Kdybych se chystal na Masec zajet zrovna rekord a nedařilo se mi, možná bych po 26letech na to přišel, že 21" na okruh asi není to pravé, jako normální jezdec pro radost o tom naštěstí vůbec nemusím přemýšlet a ani mne to nenapadlo, jaký by to asi mohlo být s jiným kolem, protože takto to funguje opravdu dobře...

Pedl (178) napsal 02.03.2018 v 02:08

lopata75> Neříkám, že AT nejezdí dobře, ale když ti na asfaltu přijde 21" stejně dobrá jako 17", tak s těma motorkama nejezdíš na limit

lopata75 (111) napsal 01.03.2018 v 20:03+1

mne pořád nebaví řešit nějaké "špatné" jízdní vlastnosti 21" kola na asfaltu. Je to jak když se píše o špatném slícování interiéru u italských vozů... To prostě musí redaktor napsat i kdyby to tak nebylo, stejně tak se to píše o 21" kole... Prostě na AT jsem žádné negativní vlastnosti 21" kola se silniční gumou nezaznamenal na asfaltu ani náhodou a to jsem na přední kolo citlivější dost a bez obav, pár desetinném dole na tlaku poznám taky. Samozřejmě na chlupatý gumě ty jízdní vlastnosti jsou dolů na asfaltu, to je bez debat... Jen prostě si s AT na asfaltu dovolím to co s každou motorkou úplně bez přemýšlení a nějaký 21" kolo není třeba vůbec řešit... Moje dojmy-nikomu nic nenutím...

vilemx (228) napsal 01.03.2018 v 19:27+2

Mig_35: "bohužel" poznám i rozdíl v ojeté nebo podhuštěné gumě. Také proto jsem psal, že raději jedu na 21 " na asfaltu, než s 19" v blátě nebo písku. Jenže tady v diskusi se to nelogicky bere v absolutních vlastnostech chování motorky, nikoliv v relativních vůči určení té které motorky.
Když chci motorku i mimo asfalt, tak si vyberu 850GS a adekvátně ji obuji do špuntů. Těmi špunty natolik zhorším jízdní vlastnosti na asfaltu, že tady řešit, jestli je lepší 19 nebo 21, je úplně mimo. Prostě jsem možnosti kdykoliv skočit do pole obětoval trochu té mrštnosti a jistotě na silnici.
Pokud si ale vyberu 850GS, přestože nemám v plánu obouvat nic jiného, než silniční gumy a kempy vybírám podle toho, aby i k chatce vedl asfalt, tak jsem si z hlediska jízdních vlastností na asfaltu holt vybral nevhodnou motorku a měl jsem jít do 750GS nebo třeba GT, co já vím.

Mig_35 (345) napsal 01.03.2018 v 18:44

Viléme, ty taky nepoznáš rozdíl 19 vs 21 na stejné motorce? Kdysi dávno jsem se hádal, že třeba na motorce nepoznám nasazený topcase... a dneska už poznám... poznáš podhuštěné pneumatiky, poznáš kdejakou blbost, stejně jako poznáš větší kolo vepředu...
kdejaká hovadina udělá podstatná rozdíl a větší kolo vpředu samozřejmě úměrně zhoršuje ovladatelnost...

vilemx (228) napsal 01.03.2018 v 18:08

Mig_35: ono zase porovnávat vliv 17" nebo 21" u relativně lehké 701 nebo u těchto parníků také není fér.
Abych někomu ušetřil 26 let testování, tak můj názor na 21" vs. 19 " je takový, že u velkých endur je 21" (a s tím samozřejmě spojená celá geometrie přední vidle) na asfaltu daleko menší zlo, než 19" v blátě nebo písku.
Samozřejmě to porovnávám s tím, kdy jsou motorky obuty do špuntů nebo hodně hrubých gum a tomu odpovídá i rozumná jízda na asfaltu, žádná střelba.

Mig_35 (345) napsal 01.03.2018 v 17:14

Jaké papírové předpoklady probůh:) Stačilo mi přesednou mezi 701 enduro a supermoto a rozdíl je jako nebe a dudy v ovladatelnosti motorky /na cestě/... Možná potřebuješ dalších 26 let...

lopata75 (111) napsal 01.03.2018 v 16:09

Píšu, jak se mně jezdí s 21"... Možná by to chtělo taky zkusit, než řešit papírové předpoklady... Na silničních gumach (originál AT) jsem nepostřehnul opravdu sebemenší rozdíl v ovládání, proti jiným strojům, které jezdím a mají 17" nebo 18"... Ale možná jsem ještě nevyjezdenej za těch 26let co jezdím od 350ccm

Mig_35 (345) napsal 01.03.2018 v 15:45

deluxa: jednoduchá otázka: jezdí se s 19kou vepředu hůř nebo líp než s 21kou? a proč mají motardy vepředu 17ku, když je to vlastně jedno?

Kuba-CB (19) napsal 01.03.2018 v 15:02

deluxa: TDM uvádíš suchou hmotnost, v technických parametrech u GS 850 je uvedena pohotovostní, tedy se všemi náplněmi (??4?? litry oleje, 50% - 75%, někdy uvažováno 100% paliva v nádrži a množství chladící kapaliny - 3?? litry?? TDM neměla ABS, dříve byla rozdíl v hmotnosti mašin s a bez ABS až 10 kg, teď už tomu bude jinak, ale pořád jsou to čísla, která musíš připočíst k suché hmotnosti, abys porovnával porovnatelné.

deluxa (347) napsal 01.03.2018 v 14:10

220 a 230 kg? Asi si vazne zacnem zhanat informacie kolko ktory komponent vazi, lebo toto hlava nebere. Furt nedokazem pochopit co tam tolko moze vazit. Stara Yamaha TDM 900, koncepcne ten isty motor s vacsim objemom,,, 193kg sucha vaha a to sa bavime o skoro 20rocnej motorke. Kde je ten pokrok a zlepsenie? Lebo ja ocakavam ako jednu z podstatnych az kritickych vlastnosti prave vahu pri tomto type motoriek. Lacna vyroba znamena lacne a "tazke" komponenty/materialy. Ako klobuk dole ked som sadol na gs800 adventure, tak to bola motorka ako keby bola vyrobena na mieru pre mna, nemozem povedat nic zle ale vadila mi prave vaha. Ocakaval som ze s tym nieco urobia...
to Mig_35> ukazal by som ti ako sa da s 21 v predu jazdit po asfalte, vyvaloval by si oci, ...:D

Tuji (29) napsal 01.03.2018 v 12:40

Mě se zatím ten nový model 850 v ničem nezamlouvá. Ale zajímalo by mě kolik z těch kritiků BMW na BMW ztrávilo alespoň pár tisíc km. Srovnával jsem i tu starou 800 GS s novou Afrikou a musím říct, že to bylo dost těsný srovnávní. Každá z nich má jiné výhody a pak záleží na osobních prefrencích, které jezdec víc ocení. Pro mě byl vítěz stará 800 GS a to nemluvím o verzi Adventure.

Bohužel se obávám, že s novou 850 se nic nezlepšilo a na display seru!

vilemx (228) napsal 01.03.2018 v 09:20

Mig_35: Také mě už nějaký pátek zajímá, jestli Honda ten litrový dvouvál použije i do jiného modelu a vznikne tak třeba novodobé nahaté Revere, cestovní Deauville či Transalp (bohužel v poslední verzi degradovaný 19/17 koly), který vždy býval vlastně jen ošizenou Afrikou, stejně jako F650GS vs. F850GS.

lopata75 (111) napsal 01.03.2018 v 09:16

Mig 35 - s kolama 21/18 na asfaltu klopim jak na silnici a absolutně žádnej problém s jízdními vlastnostmi, spíš naopak, moc si jízdu užívám. Navíc když člověk z toho asfaltu sjede, ocení ty kola. Tudíž v tom spatřuji spíš univerzálnost...

Meli (195) napsal 01.03.2018 v 08:50

Destroyer - k tobě teda do servisu nepojedu hlavně jestli je výsledek dle tvého Niku
Obhajuješ BMW ale pak z toho vyplyne ze jen určité motory boxer...

Ale souhlasím že autorizovaný servis nemusí udělat vše co má. Mám to ověřený z vlastní zkušenosti. Proto se držím těch kterým věřím.

Mig_35 (345) napsal 01.03.2018 v 08:49+1

co by se Honda mohla naučit od BMW - proč proboha neudělají Afriku s kolama 17/19 pro asfaltové jezdce? Skoro nic to nestojí... Dělá to tak KTM, dělá to BMW... 21ka na asfaltu je otrava...
na druhou stranu proč BMW pořád cpe dozadu tu srandovní 17ku... a proč si nepohráli trochu s tou hmotností, až přijde osmistovka od KTM, bude vážit o 30 kilo miň a bude mít identický výkon...
A doufám, že ten motor bude mít taky trochu charakteru, předchozí mě moc neoslovil:/

Destroyer (237) napsal 01.03.2018 v 08:07

Kuba-CB - mas pravdu nechcel som byt hnidopich za mna su tie stroje zkratka uplne porovnatelne. Jedna kategoria, akurat u BMW bez obligatnej megakampane co mi pride sympatickejsie.
k tomu servisovaniu - je to luxus vyberat si comu sa budem venovat ked ma to nezivi

Kuba-CB (19) napsal 01.03.2018 v 07:33

For Destroyer: Kdyby všichni servisáci pracovali tak, že si budou práci vybírat podle toho, jestli to je nebo není hezká robota, tak potěš pán bůh
Co se týče tvých příspěvků - rovnaký výkon jako u Afriky - ano, máš pravdu, papírově jsou čísla stejná, nicméně je taky ptřeba se podívat, že AT má max výkon v nižších otáčkách. Kroutící moment zrovna tak, i když zde v otáčkách velký rozdíl není, ale kroutící moment vyšší je Udělat nakoňovanou mašinu s výkonem ve 12 000 otáčkách u této kategorie ale není účelem.
No a co se týče hmotnosti, mám dojem, že rozdíl mezi "obyč" AT a F850 GS je celý 1 (slovy jeden) kilogram. No a pokud si z autoškoly pamatuji, tak pohotovostní hmotnost se určuje s nějakým množstvím paliva v nádrži. Pokud se mrkneš do technických parametrů obou motorek, tak zjistíš, že kritizovanou kapacitu nádrže u AT v německu povýšili na ještě vyšší level a místo nádrže dali na motorku kelímek na kafe, který pochopitelně papírově snižuje pohotovostní hmotnost celého stroje. No a pokud si vezmeme v úvahu, že AT má větší motor (998 vs. 853 ccm), tak to 1 (slovy jedno) kilo je vlastně naprosto v pořádku. A chceme li být přesní, pohotovostní hmotnost počítejme např. s 50% paliva v nádrži, takže abychom srovnávali srovnatelné, muselo by GS pojmou ještě o 3,8 l paliva víc, polovina z toho je 1,9l a při hmotnosti paliva nějakých 800 g/l se jednoduchým výpočtem dostaneme na číslo 1,52 kg. Zjišťujeme tedy, že při stejně velké nádrži by GS bylo o 0,52 kg těžší Tohle už je hnidopišství, nicméně když už někdo potřeboval ten 1 (slovy jeden) kilogram nějak napadat, tak jsem se musel chytit. A poslední věc: porovnávat množství prodávaných strojů německé výroby se stroji jakékoliv jiné produkce V NĚMECKU bych taky nebral jako bernou minci. Nezkoušel ses mrknout i na něco, jako třeba mobile.JP??? A nezkoušel ses taky podívat např. na auta?? Že neuhodneš, která značka v ČR má absolutní prvenství v prodaných kusech v ČR??

Destroyer (237) napsal 01.03.2018 v 06:34-3+1

valasek > nesúhlasím,presne toto sú tie mylné závery ktoré človek získa čítaním fór. Pozrime sa čo hovorí mobile.de aktuálne, motorky v ponuke nábeh nad 70.000km
BMW F650 - 8ks / Suzuki V-strom 650 - 1ks / Honda Transalp (1986-2015) - 7ks
BMW F800 GS - 3ks / Triumph Tiger 800 - 0ks
BMW R 1150 GS - 40ks / Honda Varadero 1000 (1999-2005) - 10ks / Suzuki V-strom 1000 - 5ks
BMW R 1200 GS - 104ks / Honda Varadero 1000 (2004-2014) - 8ks / Suzuki V-strom 1000 - 5ks
...Servisujem motorky (hobby ale je za mnou niečo vidieť) - tento rok končím s japoncami lebo opravy s ktorými sa stretávam sú časovo náročné a nieje to pekná robota. Od tohto roku keď skončím všetko sľúbené sa budem venovať len vzduchovým boxerom GS.
napr. nastaviť karburátory na CB 600 Hornet, nastaviť ventilové vôle na TA650 (to nerobia ani v autorizovaných servisoch, napriek tomu že o tom hovorí servisný manuál), už len výmena vzduchového filtra na TA 700 je pôrod, zatekajúca sviečka a hlavové ložisko na V-strom / SV... mohol by som pokračovať.

valasek (153) napsal 28.02.2018 v 23:17+1

Už asi 10 let sleduji na motorkáři.cz spoustu informací, které mabízí ..tj cestopisy, fóra.. a došel jsem k závěru, že ve srovnání s konkurencí, převážně Japonskou, jsou motorky BMW předražené a především mnohem poruchovější. A tak..sorry jako mám už dopředu pocit, že ani tentokrát to jiné nebude předražené a poruchové Ať už to vypadá jakkoliv načančaně...

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist