globalmoto_duben_nolan




STUNTRIDER - Martin Krátký - rozhovor

Na červnovém Stuntridingcupu jsme vyzpovídali předního jezdce české stuntridingové scény menších kubatur Martina Krátkého, který se vtiskl do paměti publika zejména svými bláznivými kousky s východoněmeckými stroji MZ.

Kapitoly článku

Martine, jak dlouho se věnuješ stuntridingu a co tě k němu přivedlo?
Stuntridingu se věnuji asi 6let. Nejdřív jsem jezdil na kole a pak jsem náhodou zahlédl článek v novinách o Streetfighter day myslím rok 2000 a hned na to jsme postavili mustanga a já mohl začít zkoušet. Tím to všechno začalo. Moje první soutěž a zároveň i akce bylo loni Extreme moto show Slušovice. Kde jsem dokázal zvítězit v soutěži ukaž co umíš.


Kolik hodin týdně věnuješ tréninku?
Trénuji téměř každý den 2-3hodiny a o víkendu, když mám volno většinou 4-5hodin, což už je celkem dost na fyzickou kondici , ale dá se to zvládnout.
Co zimní příprava?
V zimě většinou upravujeme a připravujeme motorky na novou sezonu. Jinak si občas zacvičím. Sehnat halu , tak bych mohl jezdit i v zimě.To by byla příprava


Jezdíš MZ, předpokládám, že impulsem jsou zejména nižší pořizovací a provozní náklady, kdybys ale nebyl finančně omezen, jaká by byla tvoje volba?
Tak to bych si určitě vybral. Je hodně strojů podle mých představ, ale značka nerozhoduje. Určitě by to byla nějaká šestka.A pak určitě krosku nebo enduro.


Těch MZet máš dneska již několik, hodláš dále rozšiřovat svůj východoněmecký
 vozový park?

V současné době mám 3 MZty, ale teď bych potřeboval spíš nějakou šestistovku, Mztu už asi ne. Uvidíme podle financí. Asi by to byla Kawa 636 nebo RRko.

Dobrá, nyní ještě zpět k MZtám, proč zrovna tato značka, proč ne třeba česká Jawa?
Jezdil jsem na Jawě 350, ale ta pro tento styl ježdění nebyla stavěná. Pořád se něco rozbíjelo.V tu dobu jsem našel video, jak Zoltana Angyala jezdí úplně neskutečný věci na MZtách a měl jsem jasno co si pořídím. Takže za to může Zoltánovo video, že mám MZty.


Jaké úpravy na svých MZetách máš?
Na svých MZtách mám docela dost úprav, bez nich se v dnešní době moc věcí dělat nedá. Např. mám rám pod motorem pro jízdu bez vidlic, plyn na stupačce, sedák nad předním kolem, na dvou MZtách mám ještě kotouč na zadku.



Servis i úpravy si děláš sám?
Všechny opravy a úpravy si děláme s bráchou doma.

Jak MZet odolává tvému řádění, jaké byly poruchy, závady apod?
MZta to snáší celkem dobře, také proto, že už se v tomto ježdění chvíli pohybuji, vím co kde vyztužit a upravit, aby to vydrželo.
Co na MZtě vidíš jako výrazné pozitivum a co tě naopak na ní vyloženě štve?
Určitě levné provozní náklady a neštve mi na ní celkem nic. Mouchy už jsou
 vychytaný tak mě nic moc neštve.Jsem celkem spokojený.


Jakého výsledku si nejvíce ceníš?
Na malé motorce se nedají jezdit velké závody, proto jsem se zatím zúčastnil jen soutěží do 550ccm a ukaž co umíš.Ve všech jsem zvítězil, ale na výsledek, kterého si cením jěště čekám. Snad až budu jezdit na silnější motorce, uvidíme.


Jaký prvek považuješ (z tebou zvládnutých) za nejnáročnější?
Nejtěžší prvek, který předvádím je určitě jízda po zadním kole dokolečka bez vidlic a bez držení s následným výjezdem z koleček. Ale těžší věci se snad jěště naučím, je jich spousta. Ty náročnější kousky dělá jen hrstka jezdců na světě. Uvidíme, jestli se mi to podaří.

Jaký prvek vůbec považuješ za nejnáročnější ? (v rámci světového stuntridingu)
Nejtěžší věc je podle mě jízda po zadním kole, kdy jezdec je otočený zády do směru jízdy, což předvádí jen pár lidí na světě, ale určitě jěště přibudou daleko těžší věci.


Říká se, že se v rámci stuntridingu již skoro nedá nic jiného vymyslet. Myslíš si to také?
Já jsem opačného názoru. Podle mě se tento sport bude vyvíjet stále víc a víc. Jen věci budou už hodně o pohybu, kdy bude muset jezdec pilovat hodně,mimo motorku, svou pohybovou dovednost.


Kde hledáš motivaci pro nové prvky?
Motivaci hledám většinou na videích jiných jezdců. Na podzim bych chtěl natočit prezentační video na kterém by mělo být opravdu všechno mé umění. A možná s nějakým světovým kouskem který v současný době trénuji nechme se překvapit…..


Tvůj oblíbený světový stuntrider (tvůj vzor)?
Tak ten hlavní je Zoltán Angyal, protože dělá nejlepší věci a druhý je Humberto Ribeiro, ten má zase výjimečný styl ježdění – (hodně agresivní)

Dají se vlastně jednotlivéstyly ve stuntridingu nějak klasifikovat - roztřídit?
Tak styly jsou dle mého mínění asi tři:
Agresivní -rychlý jízdy po zadním,drifty atd.
Brazilský - pomalá jízda po zadním kole do kolečka
Americký – přeskakování po motocyklu ( většinou v tričku)
V současné době se všechny tyto styly kombinují do sebe.


Tvůj oblíbený český stuntrider (tvůj vzor)?
Marek Matoušek, protože umí z českých jezdců nejvíc prvků.
Jaké máš ambice v rámci stuntridingu?
Myslím si, že na MZtách už umím hodně a uvidíme jak mi to půjde na velké motorce. Minimálně bych chtěl patřit k české špičce a zúčastnit se soutěží ve světě.

Myslíš že kariéra stuntridera má nějaké věkové omezení?
Myslím si, že jo, ale jsou třeba výjimky jako AC Farias, který na svůj věk jezdí stále skvěle. Jinak to záleží na konkrétní osobě, jak se cítí.

Lákají tě i jiná motocyklová odvětví? (event. se jim i věnuješ)?
Ani ne.

Jaké jsou reakce nejbližšího okolí? (rodina, kamarádi) ?
Rodina mě plně podporovala už od samého začátku a bez kamarádů by to také něšlo.


Na vystoupení jezdíš sám, nebo s týmem mechaniků, manažerem,kuchařkou, masérkou…. ?...))
Na vystoupení jezdím s bráchou, ten mi asistuje. Občas jedou i kamarádi a přítelkyně.



Chceš něco vzkázat čtenářům webu Motorkáři.cz?
Jezděte opatrně a bez nehod….

 


Za redakci Motorkari.cz ti děkuji za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů s MZtami i na budoucích strojích. Ať ti to jezdí!

 Rychlé údaje - BIO:

 

Jméno a příjmení: Martin Krátký
Věk: 22
Bydliště: Mladý Smolivec
Web: www.martinkratky.cz
Domovské tréninková plocha: soukromý pozemek a někdy letiště Tchořovice
Stav: svobodný -  zadaný
Zaměstnání: dělník
Koníčky: motorky, rybaření
NEJ motocykl: (bez souvislosti se stuntridingem) MV Agusta
Životní krédo: Nemám

Informace o redaktorovi

Jan Sommer - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist