Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
1) Skoda, ze to reseni karburatoru se neuchytilo i u jinych modelu nebo znacek
2) Tusi nekdo proc uz v serii to melo tak vysokou operku spolujezdce? Vim, ze to je i soucasti japonske kultury motocyklu a jejich mafii (tam to je ale jeste delsi do extremu) a neco podobneho bylo po valce i v USA. V "moderni" dobe to na chopprech lidi alternuji treba na vysku postavenym valcem (i kdyz tam uz je to asi vice o prakticnosti). Zajima mne to spise i z duvodu, ze v te dobe to melo vice modelu a zmizelo to a v Evrope se to nikdy ani moc neuchytilo. Proste takove to klasicke - Proc?
a že tých slepých uličiek japonských rádoby-chopprov bolo! od plejády125/250ccm až po 4-valcové raďáky poriadnych objemov... dnes krútime hlavou, ale keď som vlastnil 4-tú motorku a furt primiešaval olej do benzínu, čo by som dal za taký japonský paškvil!
Bavíme se o době 1982-4, kdy jsme všichni žili v bratrské zemí ´Socialistického tábora´, pevné hrázy míru a socialismu… o době kdy si každá bratrská země sice uměla z vypětím všech sil vyrobit nějaký jednostopý samohyb… který jsme všichni obdivovali a chtěli (Pannonia P20 z r. 1968 inspirovaná japonskou Yamahou YDS 250, MZ250, Simson 50 resp.70 ) ale vzájemně, mimo kukačkové hodiny, oslíka co po zmáčknutí uší ´vys.re´ z nůše na zádech cigáro či kouřícího trpaslíka si nic neprodali, resp. nic jiného nešlo NDR, Maďarska přivést, a běda když ani to nebylo zapsáno do celního prohlášení… Když už začalo utíkat přes čáru moc lidí, tak bylo možno v r.1983 požádat o devizový příslib a na základě jeho přislíbení požádat o ´šedivý pas´, který platil pouze pro Jugoslávii, jejíž součástí bylo tehdy dnešní Chorvatsko, resp. Jadranské pobřeží a u něho stála, když jsem tam přijel ve svých 23 letech s Fiatem500 zmiňovaná ´funglovka´ od Hondy, V45 MAGNA, ze které jsem byl tehdy doslova ´hotovej´ z výše uvedených důvodů. Byla to přesně doba o které je článek a autor ji mj. skvěle popisuje. Japonci se snažili vyrobit H-D. Jenže hodně dlouho jim trvalo pochopit , že H-D je hlavně o roztočeným mohutným setrváku a spojkování nebo lehce plynem udržování jeho otáček kolem max.krouťáku za jakýkoli situace a v jeho sametovým projevu nebyl H-D dosud překonán…
Na té době se mi líbí možnosti tvořit, neomezované shora ve jménu lepších zítřků. Firmy vymýšlely kdejaký zjev, ale i nádherné stroje, z nichž občas vzešla ikona. Samozřejmě myslím hlavně V-Maxe, jenž dle mého předběhl nejen konkurenty, ale i dobu a jeho první verze je nesmrtelnou legendou. Však i zmíněná Magna je stroj, jenž dodnes svým majitelům nedělá rozhodně ostudu. A jestli to nic nepřineslo, tak alespoň pestrost nabídky a nespočet možností pro kupce novotin i ojetin.
"toto" Suzuki jsem viděl v zahraničí, z dálky připomíná starý goldwing...s rádiem a kazetovým přehrávačem...bylo by zajímavé projet se na tom
https://www.youtube.com/watch?v=h_zPnqdwL6o
posílám příklad amerického pojetí válce s krátkou opěrkou
2 reakce
Super clanek
1) Skoda, ze to reseni karburatoru se neuchytilo i u jinych modelu nebo znacek
2) Tusi nekdo proc uz v serii to melo tak vysokou operku spolujezdce? Vim, ze to je i soucasti japonske kultury motocyklu a jejich mafii (tam to je ale jeste delsi do extremu) a neco podobneho bylo po valce i v USA. V "moderni" dobe to na chopprech lidi alternuji treba na vysku postavenym valcem (i kdyz tam uz je to asi vice o prakticnosti). Zajima mne to spise i z duvodu, ze v te dobe to melo vice modelu a zmizelo to a v Evrope se to nikdy ani moc neuchytilo. Proste takove to klasicke - Proc?
1 reakce
Do této doby patří i Yamaha XJ 1100 Maxim neuvěřitelně krásný a výkonem brutální stroj
https://www.motorkar...etail&ddid=41282
a že tých slepých uličiek japonských rádoby-chopprov bolo! od plejády125/250ccm až po 4-valcové raďáky poriadnych objemov... dnes krútime hlavou, ale keď som vlastnil 4-tú motorku a furt primiešaval olej do benzínu, čo by som dal za taký japonský paškvil!
Yura mi píše z duše
Fakt mě překvapilo, že se někdo pokusil konkurovat Goldwingu. Nikdy jsem tu Kavalkade na cestách nepotkal.
2 reakce
Bavíme se o době 1982-4, kdy jsme všichni žili v bratrské zemí ´Socialistického tábora´, pevné hrázy míru a socialismu… o době kdy si každá bratrská země sice uměla z vypětím všech sil vyrobit nějaký jednostopý samohyb… který jsme všichni obdivovali a chtěli (Pannonia P20 z r. 1968 inspirovaná japonskou Yamahou YDS 250, MZ250, Simson 50 resp.70 ) ale vzájemně, mimo kukačkové hodiny, oslíka co po zmáčknutí uší ´vys.re´ z nůše na zádech cigáro či kouřícího trpaslíka si nic neprodali, resp. nic jiného nešlo NDR, Maďarska přivést, a běda když ani to nebylo zapsáno do celního prohlášení… Když už začalo utíkat přes čáru moc lidí, tak bylo možno v r.1983 požádat o devizový příslib a na základě jeho přislíbení požádat o ´šedivý pas´, který platil pouze pro Jugoslávii, jejíž součástí bylo tehdy dnešní Chorvatsko, resp. Jadranské pobřeží a u něho stála, když jsem tam přijel ve svých 23 letech s Fiatem500 zmiňovaná ´funglovka´ od Hondy, V45 MAGNA, ze které jsem byl tehdy doslova ´hotovej´ z výše uvedených důvodů. Byla to přesně doba o které je článek a autor ji mj. skvěle popisuje. Japonci se snažili vyrobit H-D. Jenže hodně dlouho jim trvalo pochopit , že H-D je hlavně o roztočeným mohutným setrváku a spojkování nebo lehce plynem udržování jeho otáček kolem max.krouťáku za jakýkoli situace a v jeho sametovým projevu nebyl H-D dosud překonán…
3 reakce
Potvrdí či vyvrátí mně (24.07.2022 v 10:12) někdo , že
že Madura měla i "zpátečku", když v článku o tom není zmínka !?
1 reakce
Na té době se mi líbí možnosti tvořit, neomezované shora ve jménu lepších zítřků. Firmy vymýšlely kdejaký zjev, ale i nádherné stroje, z nichž občas vzešla ikona. Samozřejmě myslím hlavně V-Maxe, jenž dle mého předběhl nejen konkurenty, ale i dobu a jeho první verze je nesmrtelnou legendou. Však i zmíněná Magna je stroj, jenž dodnes svým majitelům nedělá rozhodně ostudu. A jestli to nic nepřineslo, tak alespoň pestrost nabídky a nespočet možností pro kupce novotin i ojetin.
Ten Cavalcade vyzerá neskutočne. Ale úprimne kto by si kúpil motorku s takým prapodivným menom. Kavalkáda?????… gold wing znie fakt lepšie.
1 reakce
"toto" Suzuki jsem viděl v zahraničí, z dálky připomíná starý goldwing...s rádiem a kazetovým přehrávačem...bylo by zajímavé projet se na tom
https://www.youtube.com/watch?v=h_zPnqdwL6o
2 reakce
Když jsem *toto* poprvé viděl couvat
na zařazený zpětný převod , nechápal jsem
Ač už dlouho předtím *Suzukista*, vzrostl můj
obdiv V-Maxe ...
nebyl onen muzikant a majitel Madury Lou Fanánek Hagen?
2 reakce