yamaha_demo_tour




Skútr SCOO-CATI, pustí se Ducati do skútrů?

Na počátku listopadu se uskuteční další výstava v italském Miláně – EICMA 2009 a někteří výrobci motocyklů již představují modely, které plánují předvést široké veřejnosti. Od doby, kdy Ducati naplánovala představit ročně alespoň 3 novinky, se na nás valí lavina červeno-bíle zbarvených strojů všech typů.

Zřejmě poslední a pro Ducati vcelku nezvyklý motocykl, o kterém se spekuluje pro tento rok, je skútr Scoo-Cati. Italský designér Oberdan Bezzi je přesvědčen, že do expandujícího trhu se skútry by se měla vrhnou právě i Ducati. Jeho prototyp navrhnutý pro tuto značku bude poháněn motorem o obsahu 850ccm s automatickou převodovkou, stejná jako je použita například v Aprilii Mana. Oberdan Bezzi plánuje navrhnout tento skútr ještě ve verzi „S“, která by měla lepší tlumiče Ohlins a možná i větší 16-ti palcová kola. I přesto, že výroba Ducati je momentálně plně vytížena výrobou naked biků a supersportů, tak tento projekt má velkou snahu se prosadit a zavést do sériové výroby.

Nebyl by to ostatně první skútr, který se z továrních hal v italské Bologně vydal na silnice. První skútr s elektrickým startérem a převodovkou vyjel již v roce 1952. Jednalo se o model Cruiser o obsahu 175 ccm, který byl následně pod politickým a ekonomickým tlakem snížen na obsah 98 ccm Spartan a časem opět zvětšen na 125 ccm. Prodeje ale nedosáhly žádných závratných čísel a po dvou letech byla výroba ukončena. Věřme tedy, že model Scoo-Cati se dočká výroby a lepší budoucnosti a setká se s pochopením a oblibou u případných zákazníků, milujících skútry.

Informace o redaktorovi

Petr Kvaš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (22x):



TOPlist