Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Já osobně jsem spokojený!Řetěz namontovám 2006-2010 najeto cca 25000 km a teď ještě cestoval kámošovi na čtyřkolku!Mazal a čistil sem jak se mi zrovna chtělo a nebo po průjezdu deštěm!Napínal sem ho za tu dobu snad jen 2x a to minimálně!Teď uvažuju o jíné značce,ale jen z důvodu srovnání výdrže
Kvaliní značce ČZ fandím, měl jsme ho dlouho, lae teď jsme dostal za výhodnou cenu řetěz D.I.D a jezdim na to, lale po něm pujdu opět do ČZ. Jinak článek se povedl nevěděl sem že se musí novej řetěz zajíždět
Je to spotřební materiál jako každej jinej, takže koupit novej jezdit, koupit novej, jezdit a tak pořád dokola. Taky se doma snad nehádáte jestli je vypraný toaleťák, prostě použít dle určení výrobce a hurá pro nový
Tak jsem si přečetl všechny příspěvky tady, a něco málo přihodím také: objednal jsewm si od ČZ řetězovku na moje XX, a maximální spokojenost: okamžitá reakce na dotazy i objednávku, dovoz až domů (třetí den od objednání), pračka k tomu zadarmiko, navíc mě kompletní sada přišla na 3.400Kč. Jezdím, mažu, a jsem maximálně spokojený. ČZ dělá dobré řetězy, kdo brečí že je to šunt, ať mi popíše jak řetěz montoval a jak se o něj staral. Odpálit se dá i řetěz za patnáct tisíc, jenže málokdo si přizná, že na údržbu jednoduše sral, je snažší tvrdit, že to bylo kvalitou.
Tak dovlote mi prosím také něco napsat:<br />
1. Jsem ze Strakonic a moc dobře znám několik lidí co TESTUJÍ řetězy ČZ na motocyklech,CB500,ER-5,Africa Twin750,XTZ Teneré-a spousta dalších!<br />
2. Já sám osobně jsem měl 525ku na Africe a po ujetí 9.000km jsem nenapínal ani jednou-pak nevím motorku jsem prodal.<br />
3.jak tu někdo píše není problém dohodnout prohlídku závodu!!!Kdo by chtěl tak firma má vždy o Strakonické pouti-na Václava dny otevřených dveří.<br />
4.Životnost řetězu je jasně dána stylem používání jako všechno ostatní třeba pneu. .......<br />
5.fakt žasnu nad názorama některejch lidí ....... <br />
6.právě jsem se rozhodl že se pokusím vám dojednat na M&M sraz prohlídku!!!!<br />
7.posílám tento odkaz na komentáře do firmy
nekdo tu pisete, ze CZ nic nevydrzel a jinej ze je super - problem asi bude, ze nepisete presny typ retezu a motocyklu. typ 530 by mel mit lepsi vlastnosti nez druhy nejlepsi od DID (ZVM?), ktery ted mam na stroji (ZX9R, 143koni, casto po zadnim) a ktery jsem napnul na 2. znacku (z celkem sedmi) a to po 20tis km, a podle me bez potizi vydrzi 30tis km. retez predtim (puvodni) mi vydrzel 32tis a to jsem ho nikdy necistil, jen mazal. tento novy jsem jiz jednou nebo dvakrat cistil syntetickym redidlem. 530 od CZ si klidne priste poridim a tu peci (podle me) neni treba brat tak vazne,hlavne at je to namazany <br />
<br />
a co se tyce kardanu - ten zas zere vic vykonu a pri potizich je to na masli
2 lama Hej> a co jsem asi psal...jsem řikal, že řetěz rupnout (trhnout se nemůže).<br />
<br />
Jinak by mě zajímalo jak by teplotu 130°C snášely těsnící kroužky...<br />
<br />
jinak pořádně čti například i s těma 100 tisícema km
2 s4r> Jo máš recht....jinak za těch 100 se omlouvám...napsal jsem to omylem..v tu dobu jsem tui měl 10 ICQ oken...jinak by, ale při kvalitní údržbě a jakžtakž chování jak píšeš mohla životnost pohybovat i kolem těch 60-70 tisíc
Zdravím chtěl jsem se zeptat co se stane když řetěz těsněný O-kroužky přijde do styku s technickým benzínem ??? Bylo mi řečeno že O-kroužky ztvrdnou a následně se vydřou ... Je to pravda ??
Hawk: bych teda rád viděl řetěz, kterej má nalítáno 100 tisíc... To už se spíš používá jako šňůra na prádlo ne...<br />
<br />
Moje teorie je ta, že určitě člověk prodlouží životnost řetězu tím, že ho maže, ale má to jedno velké ALE... <br />
Řetěz je vyroben určitou technologií, která nemá 100% výdrž a z materiálu, který nemá 100% trvanlivost a používáním podléhá zkáze vlivem sil, které na něj působí... <br />
<br />
Takže záleží hodně na typu, charakteru motoru a hlavně na jízdním stylu... Pokud někdo bude jedit jemňoučce, věřím tomu, že vydrží řetěz dlouho, pokud si ale někdo rád užívá akcelerace + hodně brzdí motorem(za předpokladu, že ten motor brzdí - viz. V2), tak musí jít řetěz do háje... <br />
<br />
Pokud by byl řetěz 100% trvanlivej - odešla by nějaká jiná součást, která by 100% trvanlivá nebyla a byla s řetězem permanentně v kontaktu - viz. rozeta a řetězové kolečko...
ještě k životnisti, na RC 24 mi vydržel DID 25t.km (obyč), na RC46 mám původní(zlatý) a má 38t.km, pořád není hlučný a ještě 2-3t dá,pravda, mažu, čistím, mažu čistím....., zkrátka spokojenost, ČZ protozatím zkoušet nebudu, jinak známému na CBX se ČZ řetěz roztrhl, díra v kártru, mašina i s ním v poli..., ale je to tak 7let zpátky, jak dlouho ho tam měl, ale nevím...
P.S.: s tou sestavou čističů a oleje, snížíš o polovinu náklady na údržbu, než kdyby jsi furt dál a dál nanášel drahej olej a máš řetěz v perfektním stavu!
2 Urvanej> <br />
2 Hej> V tom prvnim příspěvku máš pravdu...proto je potřeba nechat čistič vyprchat... Proto máme lidi jako je pan Halbich, kteří nám s tímhle pomáhaj. Když to vemeš nejdřív čističem co to vše rozpustí, a pak kterej to tlakem z řetězu odstraní a odmastí a na to naneseš dobrý mazivo (dobrý= ne nejdražší, ale s dobrými vlastnostmi) a pak řetěz otřeš, tak si nikde nic nezasereš,nic ti neodlítává a máš řetěz v perfektním stavu, kterej ti vydrží klidně 100 tisíc .<br />
<br />
I když jak písou někteří borci, tak se jim to poveldo i bez údržby...<br />
<br />
Jenže když budeš nanášet furt mazivo dál a dál a nebudeš čistit, tak ti tam začne vznikat od zažránýho třeba motuláckýho oleje velký teplo a v extrémních případech se ti může řetěz "přetrhnout" (řetěz se nepřetrhne, ale rozjede se v čepu)
Domluvte si navstevu v CZ, pokud pujde o vetsi skupinku, urcite radi zaridi. Promluvte si s lidma co to navrhujou a testujou, mrknete na jejich postupy a pristup. Pak tady teprve muzete reportaz oznacovat jako "reklamni prispevek" a "že ten článek je reklama".
Čau kluci. coto řešíte za krá...... . Obyčejný petrolej vám vyčistí každou masnotu a bordel,a přitom nepoškodí žádnou priž ani gumu.K mazání pak používám doporučený mazivo. A ty najetý kilometry na jeden řetěz? tOJE ALE PÍ...... Přece záleží jak taháš za plyn. A TAKY jak teda mažeš.Kardan je Kardan, taky jsem kdysi vybíral mašinu podle kardanu.Dnes jsem spokojen s JAPANEM! Protože při rozumné údžbě řetězu natom budeš stejně jako při jedné výměně KARDANU na 80000km. JINAK Muj sen je BMW, s obsahem 1200 a více!!!!!! FAKT SE TĚŠÍM NA JARO AŠ SE SJEDEM NA TĚCH ČESKECH SILNICÍCH BEZ KREŠŮ. Čau Libor63.
Co tady čtu příspěvky o výdržích řetězů,tak mě hodně překvapilo, že by řetěz vydržel 30 000 km... Když jsem jezdil 350, tak na tu byly řetězy od fabriky jako máslo a napínat člověk mohl každých 500 km, dokud měl kam... <br />
<br />
Na Duc mám origo DID ještě z továrny, motorka má najeto poctivych 5000 km(ne mnou, ja mam najeto asi tak 100km)a řetěz je v půlceživotnosti...<br />
Je možný, že jde řetěz tak rychle do háje, když se o něj nikdo nestará???<br />
<br />
Asi se inspiruju a nakoupím čistidla...
Taky jsem si dal tu práci a přečetl všechny komentáře. Proti ČZ naprosto nic nemám a je mi tato značka sympatická. Rozhodně si jí ovšem na momentálně nekoupím. Do teď používám DID a max. spokojenost. Že je 2*dražší mě netrápí, jsem spokojen, až přestanu být jdu do ČZ.<br />
Jinak mažu každých +-500km a čistím každý 1000. Rozhodně na to nepotřebuji hodinu času jako Hej. <br />
A životnost řetězu mi to v dobrém vrací...<br />
Jěště k těm prostředkům, nejlepší zkušenost mám s Motulem, Shell je opravdu největší shit na trhu. Čistič buď Castrol nebo Motul, 2 pixle po 400ml na sezonu vystačí...
Tak jsem přečet fakt všechny příspěvky. ČZ řetězy jsou fakt dobrý. Mám ho na 100koňový motorce druhou sezónu a vytahává se opravdu minimálně. Ale fakt dost asi dělá péče o něj. Nejen mazání kvalitním mazivem (zkoušel jsem jich už několik)ale i čištění- jak uvádí, nejlépe čističem od výrobce používaného maziva.Čistit WD sprejem je nesmysl. 1.-nevyčistí jako čistič<br />
2.-jako podklad pro mazání absolutně nevhodný. <br />
Taky čím se maže. Před dávnýma rokama jsem používal Motul(nic jiného skoro nebylo). Trohu odstřikoval, tak jsem chtěl zkusit i něco jiného. Shell odlítával, že jsem pořád čistil podsedlovku. Nic moc. Dneska používám Motorex a na jedno namazání ujedu nejvíc kiláků. Neodstřikuje, je tam, kde má být. Pak se řetěz odvděčí dlouhou životností. čus - biker Aleš
Já raději s řetězem jezdím , ležet pod motkou s hadrem a chemii to tedy není pro mě.Samozřejmě namazaný je .Pak koupím novou sadu a jezdím zase. Ležet v garáži s hadrem ?
Měl jsem tu čest si prohlédnou továrnu ve Strakonicích! Navštívil jsem všechny haly (řetízkárnu, slévárnu na turba a bloky motorů, zkušebnu turbodmychadel, halu, kde se vyráběly vysokozdvižné vozíky DESTA, halu na výrobu obráběcích strojů a obrábění kovů a velice zajímavé bylo také muzeum přímo v areálu továrny! Byly tam motocykly čz motokros, jawy, motokola, pušky a další... Všem doporučuji tuto továrnu navštívit! Je to zážitek na dlouho, jo a nezapoměňte si svačinu! Přeji hodně štěstí do nové sezony. Jakub mail: adrenalin.vkrvi@seznam.cz
Já osobně jsem spokojený!Řetěz namontovám 2006-2010 najeto cca 25000 km a teď ještě cestoval kámošovi na čtyřkolku!Mazal a čistil sem jak se mi zrovna chtělo a nebo po průjezdu deštěm!Napínal sem ho za tu dobu snad jen 2x a to minimálně!Teď uvažuju o jíné značce,ale jen z důvodu srovnání výdrže
Kvaliní značce ČZ fandím, měl jsme ho dlouho, lae teď jsme dostal za výhodnou cenu řetěz D.I.D a jezdim na to, lale po něm pujdu opět do ČZ. Jinak článek se povedl nevěděl sem že se musí novej řetěz zajíždět
Je to spotřební materiál jako každej jinej, takže koupit novej jezdit, koupit novej, jezdit a tak pořád dokola. Taky se doma snad nehádáte jestli je vypraný toaleťák, prostě použít dle určení výrobce a hurá pro nový
Tak jsem si přečetl všechny příspěvky tady, a něco málo přihodím také: objednal jsewm si od ČZ řetězovku na moje XX, a maximální spokojenost: okamžitá reakce na dotazy i objednávku, dovoz až domů (třetí den od objednání), pračka k tomu zadarmiko, navíc mě kompletní sada přišla na 3.400Kč. Jezdím, mažu, a jsem maximálně spokojený. ČZ dělá dobré řetězy, kdo brečí že je to šunt, ať mi popíše jak řetěz montoval a jak se o něj staral. Odpálit se dá i řetěz za patnáct tisíc, jenže málokdo si přizná, že na údržbu jednoduše sral, je snažší tvrdit, že to bylo kvalitou.
Tak dovlote mi prosím také něco napsat:<br />
1. Jsem ze Strakonic a moc dobře znám několik lidí co TESTUJÍ řetězy ČZ na motocyklech,CB500,ER-5,Africa Twin750,XTZ Teneré-a spousta dalších!<br />
2. Já sám osobně jsem měl 525ku na Africe a po ujetí 9.000km jsem nenapínal ani jednou-pak nevím motorku jsem prodal.<br />
3.jak tu někdo píše není problém dohodnout prohlídku závodu!!!Kdo by chtěl tak firma má vždy o Strakonické pouti-na Václava dny otevřených dveří.<br />
4.Životnost řetězu je jasně dána stylem používání jako všechno ostatní třeba pneu. .......<br />
5.fakt žasnu nad názorama některejch lidí ....... <br />
6.právě jsem se rozhodl že se pokusím vám dojednat na M&M sraz prohlídku!!!!<br />
7.posílám tento odkaz na komentáře do firmy
nekdo tu pisete, ze CZ nic nevydrzel a jinej ze je super - problem asi bude, ze nepisete presny typ retezu a motocyklu. typ 530 by mel mit lepsi vlastnosti nez druhy nejlepsi od DID (ZVM?), ktery ted mam na stroji (ZX9R, 143koni, casto po zadnim) a ktery jsem napnul na 2. znacku (z celkem sedmi) a to po 20tis km, a podle me bez potizi vydrzi 30tis km. retez predtim (puvodni) mi vydrzel 32tis a to jsem ho nikdy necistil, jen mazal. tento novy jsem jiz jednou nebo dvakrat cistil syntetickym redidlem. 530 od CZ si klidne priste poridim a tu peci (podle me) neni treba brat tak vazne,hlavne at je to namazany <br />
<br />
a co se tyce kardanu - ten zas zere vic vykonu a pri potizich je to na masli
2 lama Hej> a co jsem asi psal...jsem řikal, že řetěz rupnout (trhnout se nemůže).<br />
<br />
Jinak by mě zajímalo jak by teplotu 130°C snášely těsnící kroužky...<br />
<br />
jinak pořádně čti například i s těma 100 tisícema km
2 s4r> Jo máš recht....jinak za těch 100 se omlouvám...napsal jsem to omylem..v tu dobu jsem tui měl 10 ICQ oken...jinak by, ale při kvalitní údržbě a jakžtakž chování jak píšeš mohla životnost pohybovat i kolem těch 60-70 tisíc
Zdravím chtěl jsem se zeptat co se stane když řetěz těsněný O-kroužky přijde do styku s technickým benzínem ??? Bylo mi řečeno že O-kroužky ztvrdnou a následně se vydřou ... Je to pravda ??
Hawk: bych teda rád viděl řetěz, kterej má nalítáno 100 tisíc... To už se spíš používá jako šňůra na prádlo ne...<br />
<br />
Moje teorie je ta, že určitě člověk prodlouží životnost řetězu tím, že ho maže, ale má to jedno velké ALE... <br />
Řetěz je vyroben určitou technologií, která nemá 100% výdrž a z materiálu, který nemá 100% trvanlivost a používáním podléhá zkáze vlivem sil, které na něj působí... <br />
<br />
Takže záleží hodně na typu, charakteru motoru a hlavně na jízdním stylu... Pokud někdo bude jedit jemňoučce, věřím tomu, že vydrží řetěz dlouho, pokud si ale někdo rád užívá akcelerace + hodně brzdí motorem(za předpokladu, že ten motor brzdí - viz. V2), tak musí jít řetěz do háje... <br />
<br />
Pokud by byl řetěz 100% trvanlivej - odešla by nějaká jiná součást, která by 100% trvanlivá nebyla a byla s řetězem permanentně v kontaktu - viz. rozeta a řetězové kolečko...
jinak ják jsem začal tahat po zadním, jde ta životnost hooodně pěkně do pr...
ještě k životnisti, na RC 24 mi vydržel DID 25t.km (obyč), na RC46 mám původní(zlatý) a má 38t.km, pořád není hlučný a ještě 2-3t dá,pravda, mažu, čistím, mažu čistím....., zkrátka spokojenost, ČZ protozatím zkoušet nebudu, jinak známému na CBX se ČZ řetěz roztrhl, díra v kártru, mašina i s ním v poli..., ale je to tak 7let zpátky, jak dlouho ho tam měl, ale nevím...
hej klucí to je hustá debata, klííííííííd
P.S.: s tou sestavou čističů a oleje, snížíš o polovinu náklady na údržbu, než kdyby jsi furt dál a dál nanášel drahej olej a máš řetěz v perfektním stavu!
2 Urvanej> <br />
2 Hej> V tom prvnim příspěvku máš pravdu...proto je potřeba nechat čistič vyprchat... Proto máme lidi jako je pan Halbich, kteří nám s tímhle pomáhaj. Když to vemeš nejdřív čističem co to vše rozpustí, a pak kterej to tlakem z řetězu odstraní a odmastí a na to naneseš dobrý mazivo (dobrý= ne nejdražší, ale s dobrými vlastnostmi) a pak řetěz otřeš, tak si nikde nic nezasereš,nic ti neodlítává a máš řetěz v perfektním stavu, kterej ti vydrží klidně 100 tisíc .<br />
<br />
I když jak písou někteří borci, tak se jim to poveldo i bez údržby...<br />
<br />
Jenže když budeš nanášet furt mazivo dál a dál a nebudeš čistit, tak ti tam začne vznikat od zažránýho třeba motuláckýho oleje velký teplo a v extrémních případech se ti může řetěz "přetrhnout" (řetěz se nepřetrhne, ale rozjede se v čepu)
Domluvte si navstevu v CZ, pokud pujde o vetsi skupinku, urcite radi zaridi. Promluvte si s lidma co to navrhujou a testujou, mrknete na jejich postupy a pristup. Pak tady teprve muzete reportaz oznacovat jako "reklamni prispevek" a "že ten článek je reklama".
Na svym DT mam kombinaci DID a CZ - rozety DID a retez klasika CZ 514... Zatim vse v pohode...
Čau kluci. coto řešíte za krá...... . Obyčejný petrolej vám vyčistí každou masnotu a bordel,a přitom nepoškodí žádnou priž ani gumu.K mazání pak používám doporučený mazivo. A ty najetý kilometry na jeden řetěz? tOJE ALE PÍ...... Přece záleží jak taháš za plyn. A TAKY jak teda mažeš.Kardan je Kardan, taky jsem kdysi vybíral mašinu podle kardanu.Dnes jsem spokojen s JAPANEM! Protože při rozumné údžbě řetězu natom budeš stejně jako při jedné výměně KARDANU na 80000km. JINAK Muj sen je BMW, s obsahem 1200 a více!!!!!! FAKT SE TĚŠÍM NA JARO AŠ SE SJEDEM NA TĚCH ČESKECH SILNICÍCH BEZ KREŠŮ. Čau Libor63.
hmm...zajímavej názor...bohužel nepravdivej a nesprávnej<br />
Co by jako ten čistič měl vysušit?
Ještě že mám motorku s kardanem a nemusim se patlat před každou jízdou s řetězem.
jj..přesně jak říkáš...pokud se něja nestaráš, tak na tom bude jako tvůj na ducduc...
Co tady čtu příspěvky o výdržích řetězů,tak mě hodně překvapilo, že by řetěz vydržel 30 000 km... Když jsem jezdil 350, tak na tu byly řetězy od fabriky jako máslo a napínat člověk mohl každých 500 km, dokud měl kam... <br />
<br />
Na Duc mám origo DID ještě z továrny, motorka má najeto poctivych 5000 km(ne mnou, ja mam najeto asi tak 100km)a řetěz je v půlceživotnosti...<br />
Je možný, že jde řetěz tak rychle do háje, když se o něj nikdo nestará???<br />
<br />
Asi se inspiruju a nakoupím čistidla...
Taky jsem si dal tu práci a přečetl všechny komentáře. Proti ČZ naprosto nic nemám a je mi tato značka sympatická. Rozhodně si jí ovšem na momentálně nekoupím. Do teď používám DID a max. spokojenost. Že je 2*dražší mě netrápí, jsem spokojen, až přestanu být jdu do ČZ.<br />
Jinak mažu každých +-500km a čistím každý 1000. Rozhodně na to nepotřebuji hodinu času jako Hej. <br />
A životnost řetězu mi to v dobrém vrací...<br />
Jěště k těm prostředkům, nejlepší zkušenost mám s Motulem, Shell je opravdu největší shit na trhu. Čistič buď Castrol nebo Motul, 2 pixle po 400ml na sezonu vystačí...
Tak jsem přečet fakt všechny příspěvky. ČZ řetězy jsou fakt dobrý. Mám ho na 100koňový motorce druhou sezónu a vytahává se opravdu minimálně. Ale fakt dost asi dělá péče o něj. Nejen mazání kvalitním mazivem (zkoušel jsem jich už několik)ale i čištění- jak uvádí, nejlépe čističem od výrobce používaného maziva.Čistit WD sprejem je nesmysl. 1.-nevyčistí jako čistič<br />
2.-jako podklad pro mazání absolutně nevhodný. <br />
Taky čím se maže. Před dávnýma rokama jsem používal Motul(nic jiného skoro nebylo). Trohu odstřikoval, tak jsem chtěl zkusit i něco jiného. Shell odlítával, že jsem pořád čistil podsedlovku. Nic moc. Dneska používám Motorex a na jedno namazání ujedu nejvíc kiláků. Neodstřikuje, je tam, kde má být. Pak se řetěz odvděčí dlouhou životností. čus - biker Aleš
No ja retez nikdy necistil ,jen ho kazdejch 1000km nebo po desti namazu a CZ me na XT vydrzel 26.000km ,sice to neni moc ale za 1500korun je to
No prostě čezet sou nejlepší
zdar did je blato ja už davam jen čz o krožkovej. ten drzi po vyjiždce vyčistim pak tejden v ojeju.a pohoda
Co se týče rezavění na bočních destičkách, to se týče i řetězů DID, mám ho na mašině a dělá to taky.
Já raději s řetězem jezdím , ležet pod motkou s hadrem a chemii to tedy není pro mě.Samozřejmě namazaný je .Pak koupím novou sadu a jezdím zase. Ležet v garáži s hadrem ?
Měl jsem tu čest si prohlédnou továrnu ve Strakonicích! Navštívil jsem všechny haly (řetízkárnu, slévárnu na turba a bloky motorů, zkušebnu turbodmychadel, halu, kde se vyráběly vysokozdvižné vozíky DESTA, halu na výrobu obráběcích strojů a obrábění kovů a velice zajímavé bylo také muzeum přímo v areálu továrny! Byly tam motocykly čz motokros, jawy, motokola, pušky a další... Všem doporučuji tuto továrnu navštívit! Je to zážitek na dlouho, jo a nezapoměňte si svačinu! Přeji hodně štěstí do nové sezony. Jakub mail: adrenalin.vkrvi@seznam.cz