Redakce v očekávání. Na jaké motorky se nejvíce těšíme?

Zima se pomalinku přehoupla do své druhé půlky a nám všem se to tak neodvratně blíží. Svrbění rukou pomalu zesiluje, slabší jedinci už to často nevydrží a při slunečním dni atakujícím teploty nad pět stupňů vytahují stroje na alespoň krátké svezení, jiní zase pilně šroubují v garážích. Krátký únor uteče jak nic, pak přijde druhý březnový víkend a s ním výstava Motosalon - symbolické zahájení motorkářské sezóny. Ještě než to všechno odstartuje naplno, dali jsme dohromady seznam, na co se v redakci v nejvíc těšíme.

Redakce v očekávání. Na jaké motorky se nejvíce těšíme?

Kapitoly článku

František Hadt

Tak, jako každý z kluků v redakci, se i já netrpělivě těším na zahájení nové sezóny. A tak se alespoň čím dál častěji v garáži kochám pohledem na stále ještě zazimovaný stroj, občas si na něj sednu a v myšlenkách už se vidím v alpských průsmycích. :) Na rozdíl od minulého roku mi přijde ten letošní rozhodně bohatší na novinky, a tak pro mě není úplně snadné vybrat pouze jedno „želízko v ohni“.

Tento rok u mě s naprostou převahou vede značka BMW. Jako velký příznivce skútrů se strašně moc těším na zkušenosti s novým skútrem BMW C 400 X. Kategorii skútrů mezi 300 a 500 ccm mám nejraději, a proto by nová třistapadesátka, pod označením BMW C 400 X, mohla pro mě být přesně tím pravým. Nejsem zastáncem přístrojových panelů nabitých nejmodernějšími technologiemi a konektivitou, ale taková je už doba, a nová C 400 X je přímo ukázkou možností nových technologií. Velký displej, který se z klasické přístrojové desky stiskem jednoho tlačítka může změnit v multimediální centrum. Pro účely přepravy nákladu slouží variabilní systém Flexcase, uložený pod rozměrným sedlem. Dost důvodů, proč si nový BMW C 400 X zasloužil mou pozornost. Tím spíš, že jízdní vlastnosti všech modelů značky BMW vždy patřily na samotný vrchol, a podle informací výrobce tato novinka rozhodně nehodlá zavedené způsoby měnit.

V mé nejoblíbenější kategorii cestovních strojů se zvědavostí očekávám osobní seznámení s novou generaci endur. BMW F 750 GS a BMW F 850 GS, která mají nahradit starší model F 800 GS. Menší z modelů míří hlavně na komfort při jízdě po silnicích, větší je zaměřeno na zkušenější jezdce, kteří se nebojí udělat výlet do terénu. Při stejném základu má F 850 GS výrazně vyšší světlou výšku, jiné tlumiče, drátěná kola s terénními pneumatikami a spoustu dalších prvků. Konstrukce motoru, stejně jako základ rámu, jsou v obou modelech identické -  řadový vodou chlazený dvouválec. Obě GSa by měla být především víc hravá, ovladatelná a zaměřená na požitek z jízdy.

Když už jsem u stáje BMW, určitě mě nenechá dospat další z letošních novinek – obrovský cesťák K 1600 Grand America. Luxusní stroj disponující velkým větrným štítem, vpředu umístěnými plotnami pro uvolněnou pozici jezdce, mohutným opěradlem pro spolujezdce s integrovanými područkami či trojicí integrovaných kufrů, jehož srdcem je silný šestiválcový motor s výkonem 160 koní. Když k tomu přidáme luxusní výbavu a nejmodernější technologie… Prostě nádhera!

Mou pozornost si musí zasloužit i nenápadná, ale výborná Honda CRF 1000L Africa Twin, která letos slaví 30 let od uvedení první „Afriky“, a proto přichází se slavnostní verzí Africa Twin Adventure Sports. Ta se honosí vyšší světlou výškou, plošším sedlem, změněnou pozicí za řídítky či větší nádrží. Výkon motoru zůstal stejný, díky změnám sání a výfukového systému by měl být výkonnější ve středních otáčkách. U šestistupňového dvouspojkového automatu DCT přibyl nový režim „G“ pro zlepšené chování mimo zpevněné cesty.

Velké nadšení ve mně vzbudila i nová kompletně přepracovaná řada Softail výrobce Harley - Davidson, zejména pak poslední přírůstek, model Sport Glide, jež by měl dle amerického výrobce být synonymem každodenní použitelnosti při pohybu městem, spojené se schopností zdolávat obrovské porce kilometrů na dlouhých cestách. Komplet přepracovaný, zjednodušený a odlehčený rám, nejnovější výkonnější přepracovaná verze motoru Milwaukee Eight 107 o objemu 1745 ccm s novou dvojicí vyvažovacích hřídelí, LED světlomety, uzamykatelné kufry o celkově kapacitě 25,5 litru, malý, ale účinný větrný štítek, USB nabíječka, bezklíčové zapalování či systém ABS, to vše tvoří celek, jež by mohl dát předsevzetí výrobce za pravdu.

Také sportovní tříkolka od Yamahy s označením NIKEN vypadá hodně zajímavě. Tím spíš, když použitá technika pochází ze slušně nadupaného modelu MT-09. Výsledkem může být slušná „divočina“, avšak s větší stabilitou a bez omezení při náklonech a sportovní jízdě. To mě opravdu moc láká…

Honza "Zajoch" Zajíček

Těžko letos vybírat jenom jednu motorku nebo akci. Samozřejmě se strašně těším už jen na to, až celý ten kolotoč vypukne, v mém případě hned po výstavě Motosalon v sedle novinky od Husqvarny. Modely Vitpilen a Svartpilen jsme okoukli na oficiálním představení v Bratislavě a hlavně velká 701 Vitpilen se mi tam zamlouvala. No a v druhé půlce března si ho proklepnu na testech v Barceloně a jejím okolí.

Letos se v Miláně ukázala spousta mně blízkých motorek. Doba sci-fi tvarů je částečně pryč a vrací se motorky s kulatým světlem, to vítám všema deseti. Ať už jde o čistou klasiku Royal-Enfield Continental GT, zmíněné neo-retro modely Husqvarny či nové Hondy.

Ještě před pár lety jsem si nedokázal představit, že bych se mohl o Hondu vůbec zajímat! A přes to, že miluju naháče s kulatým světlem (Moto Morini Milano) a s desmo motorem (letos velký Scrambler a Monster 821), budu si protiřečit a řeknu, že se letos nejvíc těším na KTM 790 Duke. Nová paralelní osmistovka s 86 Nm a 105 koni nabídne tak akorát výkonu, aby se člověk nemusel bát ho na okreskách pořádně otevřít, k tomu suchých 170 kilo a klasický KTMácký talent ke zlobení a skopičinám. Tohle bude stát za to!

Lukáš Růžička

Jaro se kvapem blíží, a pokud bych měl hodnotit mé očekávání v nadcházející sezóně 2018, rozhodně tentokrát nemohu zůstat pouze u jednoho stroje. Po letech se na nás, jak se zdá, výrobci opravdu připravili, a nás tak čeká v řadě kategorií velké množství novinek. Já osobně se těším hned na několik modelů a to z mnoha důvodů. Ano, jsou zde všemi očekávané novinky a upgrady zavedených strojů, ale pokud bych tedy měl opravdu vyzdvihnout ty, na které se těším, nemohu nezačít u japonského výrobce Honda. Jeho nová CB1000R je pro mě osobně velký návrat do kategorie silných naháčů. Pokud se v minulých letech tak nějak Honda hledala na pomezí historického velkého Horneta a nových kreací a designu, letos se podle mne opravdu trefila do černého. Ano, prozatím příliš brzo na předčasné závěry, ale pokud ji vidím a čtu správně, pevně věřím, že bude alespoň z poloviny tak nekompromisní a dobrá (a já věřím, že ano) jako historická CB1100SF (X11 Eleven). Když jsem ji spatřil prvně, nevím čím to, ale hned jsem si vzpomněl právě na tento historický motocykl.

Z velkých strojů jsem potom opravdu zvědav na přepracovanou novou generaci GL 1800 Gold Wing, která se pro sezónu 2018 změnila k nepoznání. Zhubla o celých 48 kg, kompletně přepracovaný je šestiválcový motor a krom jiného bylo také kompletně přepracováno ovládání. Myslím, že i zde se bude jednat o velký návrat na výsluní této kategorie.

Pokud naopak zabrousíme do maloobjemové kategorie, jsem velice zvědavý, krom jiných avizovaných novinek především na to, jak si povede už dříve představené BMW G 310 GS. Jednoválcový motor v objemu 313 ccm s výkonem 34 k jistě neuspokojí každého. Jeho cílová skupina a zaměření na mladé jezdce je jasné. Nicméně osobně se mi líbí především celkový koncept takto dimenzovaných strojů u BMW, kde začíná být rovněž pomalu velice těsno i ve srovnání s konkurencí, a to je pro nás jen dobře. Na velké divočení to sice nebude a na fotkách vypadá skutečně trochu dětským dojmem, ale nenechal bych se zmást, v reálu vypadá velice slušně a pro řadu otců to bude myslím jasný impuls od mladých k provětrání bankovního konta. I když se bude do Evropy dovážet z indické továrny výrobce, o kvalitu a funkčnost pro daný segment bych přílišnou obavu neměl.

Martin Hakl

Pro letošní rok chci určitě pokračovat v nově nastoupené „klasické“ cestě, kterou jsem vloni započal testem Moto Guzzi V7 III Special. Už tehdy jsem dumal nad tím, jak se bude chovat její sportovnější sestra Moto Guzzi V7 Racer, a tak věřím, že pro letošek budu moct čtenářům přiblížit zážitky prožité v sedle tohoto nádherného kafáče. Také pro další mašinu snad využiju koženou bundu, rifle a otevřenou helmu, protože právě tenhle „vohoz“ je jako dělaný pro velkou Ducati Scrambler 1100 ať už v provedení Sport či Special. Doufám, že tenhle testík vyjde právě na mne – v redakci o něj bude nejspíš pořádná rvačka!

Další mašiny už pocházejí z mojí redakční specializace – i přesto, že se těším na tyhle klasické stroje, nejvíc kiláků nejspíš odjezdím opět v terénu, kde bych se rád potkal se všemi váhovými i výkonnostními kategoriemi. Byť trialové stroje nepatří mezi ty, které by lámaly prodejní rekordy, věřím, že dovozce bude mít zájem provařit svoji dvoutaktní trialku Gas Gas Contact 250, zapadající do kategorie „hobby trial“, a jejíž dvoutaktní čtvrtlitrový motor ve spojení s necelými sedmdesáti kily suché hmotnosti slibuje pekelné zážitky. Stejně tak ani flattrackové speciály TM Racing FT nebudou nejspíš prodávané po tisících, ale určitě by bylo hodně zajímavé je protáhnout nejenom po hliněných oválech (například i v rámci tuzemského mistráku), ale i některé ze supermotárdových tratí. Ke světu levých zatáček mám hodně blízko a vždycky se mi líbily i motárdy, takže jsem si jistý, že svezení na těchhle světlomodrých Italkách by patřilo k nejlepším okamžikům sezóny 2018.

Ovšem příští rok se u mne ponese hlavně v duchu toužebného očekávání na jednu oranžovou Rakušanku... I když model KTM 790 Adventure R na trh vtrhne nejspíš až v roce 2019, doufám, že rakouští inženýři vše zvládnou tak, aby novinářům tohle dvouválcové osmikilo představili už na konci letošní sezóny. Budu se muset nejspíš také pořádně připravit na fyzickou konfrontaci s offroadovým kolegou Vláďou o to, kdo na tuhle seznamovačku vyrazí - spojení výhod lehkonohé koncepce LC4 spolu s pozitivy dvouválcových mastodontů LC8 totiž bude určitě největší pecka roku!

Tomáš Mikšovský

Letošní motocyklová sezóna toho má určitě hodně co nabídnout. Protože od mala inklinuji k mašinám, které mají co dočinění se závodním okruhem, nebo alespoň naznačují závodního ducha, byla má volba velmi jednoduchá. Na první dobrou mě upoutala zpráva, že se do Panigale bude montovat Véčtyřka. Už jen ta představa, jak v tak úzké konstrukci bude hřmít tenhle konstrukčně vyvážený typ motoru, mi naskakuje husí kůže po celém těle a mám takovéto škubání v pravé ruce. Ducati Panigale V4 bude jistojistě budit pozornost ve všech koutech světa. Ducati uměla neuvěřitelné věci, alespoň v oblasti ovládání motocyklu. Jsem zvědav, jak si s tímhle inženýři poradili a jestli nastaví opět novou laťku všem svým konkurentům.

Zaujal mě také nový Vévoda od KTM s označením 790. Tahle osmistovka má určitě co nabídnout, vzpomenu-li si na všechny mé testy s těmito Vévody, tohle bude opět funny ride. 105 koní a 86 Nm to jsou hodnoty rakouského plašana s agilními schopnostmi kolie. Jak funguje a jestli potvrdí své předpoklady, o tom se přesvědčím již za necelý měsíc v teplých krajích, kde na mě bude čekat s otevřenou náručí.

Prostřednictvím tohoto článku jsem si vybral 3 modely, které bych chtěl letos uchopit za otěže a v jejich sedle si provětrat kebuli. Ten třetí, který mě zaujal, byla Kawasaki Ninja 400. Tahle šmrncovní slečinka vystrčila růžky v pravou chvíli a možná nastaví novou kategorii sportovních motorek. Sám jsem zvědav, jak bude kroutit zadečkem a to pod plným plynem. Takže letos se máme opravdu nač těšit.

Tomáš Procházka

V první řadě očekávám od MV Agusty nový čtyřvál o objemu 1200 ccm. Nejde ani tak o výkon, respektive mazec parametry a lehkou váhu. Ona už poslední Brutale 1078 byla dost silná. Spíš bych chtěl příjemnější elektroniku a lepší posed na motorce. Geometrie může zůstat stejná a dát nám kvedlání řídítek i s tlumičem řízení, jen to chce promyslet lepší použití i pro nás, kdo nejezdí jen okruh a furt po zadním. Ve srovnáváku s Corsarem to nebylo moc dobrý a tak jsem trochu předpovídal, že tohle nemůže dlouho na konkurenci stačit a nakonec jsme se trefil. Inspirovat se můžou u svých tříválcových osmikil, který jsou boží a je na nich vidět, že když výrobce chce, tak umí, v nejlepšim případě pak přímo u menší Brutalky 800.

Dál mě zajímá Honda a její CB1000R. 146 koní už je pěkný a to ji posouvám do střetu například s novým Triumphem Speed Triple S, kterej vypadá, že by mohl opět vévodit litrovým naháčům pro každý den. Určitě nebudu jedinej, kterej věří, že jak u Hondy, tak u Triumphu to bude po všech stránkách dokonalost, jen snad nezapomněli na koření, aby to mělo taky trochu šmak. A nakonec se těším na hru TT Isle of Man: Ride on the Edge, která nám ten měsíc čekání na novou sezonu krapet zkrátí.

Vláďa Novotný

Vypadá to na hodně nabitou sezonu, protože se v Miláně s novinkami roztrhnul pytel. Mě čapla za srdce Honda Africa Twin Adventure Sport, která podle všeho zapracovala na detailech, které jí u předchozího modelu maličko kazily image. Jmenujme například větší nádrž, stupačky, ale i vyšší zdvihy. Tohle vypadá na hodně žhavé zboží a prvního vrknutí v půlce února se nemůžu dočkat.

Stejně tak mě zajímá nový Triumph Tiger 800, protože na něm se mi vždycky jezdilo hodně dobře a věřím, že nový model bude ještě o kus dál. Podobně to mám s BMW F 850 GS, které by mohlo velice mile překvapit, o tom se budu moci přesvědčit na začátku března ve španělské Malaze.

Nebudu lhát, mrzí mě, že oranžoví vyčkávají s modelem 790 Adventure R, protože prototyp vypadá opravdu dobře a o jeho rally DNA nepochybuji. I tak si rád počkám, protože určitě je na co. Podobně je to s Yamahou Ténéré 700 World Raid. Už jsem věřil, že sériovka půjde na milánské výstavě s kůží na trh a v letošní sezoně pořádně rozčísně pěšinku kategorii cestovních endur s většími blátivými choutkami.

Loni mě nadchl Racer od BMW, a tak věřím, že i letos sednu na nějaký asfaltový kousek, který mě posadí na zadek. Že by KTM 790 DukeBenelli 752S nebo Husqvarna Vitpilen 701 či Kawasaki Z 900 RS? Velikou chuť mám na něco ostřejšího v podobě soutěžních endur a motokrosů. Tam by to mohlo být také fest zajímavé a rozhodně se nechám rád překvapit. Určitě vyrazím na Motosalon do Brna a novinky si pořádně omrknu naživo. Jen tak budu nejlépe vědět, s jakým kouskem se v letošní sezoně nesmím minout.

Na jakou z novinek se nejvíce těšíte vy?

  1. Hlasováno: 26x
  2. Hlasováno: 25x
  3. Hlasováno: 34x
  4. Hlasováno: 7x
  5. Hlasováno: 3x
  6. Hlasováno: 3x
  7. Hlasováno: 10x
  8. Hlasováno: 3x
  9. Hlasováno: 4x
  10. Hlasováno: 17x
  11. Hlasováno: 18x
  12. Hlasováno: 51x
  13. Hlasováno: 9x
  14. Hlasováno: 33x
  15. Hlasováno: 25x
  16. Hlasováno: 37x
  17. Hlasováno: 10x
  18. Hlasováno: 88x
  19. Hlasováno: 11x
  20. Hlasováno: 8x
  21. Hlasováno: 17x
  22. Hlasováno: 16x
  23. Hlasováno: 5x
  24. Hlasováno: 6x
  25. Hlasováno: 5x
  26. Hlasováno: 6x
  27. Hlasováno: 8x
  28. Hlasováno: 5x
  29. Hlasováno: 76x
  30. Hlasováno: 8x
  31. Hlasováno: 5x
  32. Hlasováno: 47x
  33. Hlasováno: 106x
  34. Hlasováno: 35x
  35. Hlasováno: 9x
  36. Hlasováno: 6x
  37. Hlasováno: 14x
  38. Hlasováno: 7x
  39. Hlasováno: 28x
  40. Hlasováno: 79x
  41. Hlasováno: 20x
  42. Hlasováno: 66x
  43. Hlasováno: 8x
  44. Hlasováno: 3x
  45. Hlasováno: 17x
  46. Hlasováno: 16x
  47. Hlasováno: 13x
  48. Hlasováno: 21x
  49. Hlasováno: 16x
  50. Hlasováno: 17x
  51. Hlasováno: 29x
  52. Hlasováno: 18x
  53. Hlasováno: 4x
  54. Hlasováno: 1x
  55. Hlasováno: 1x
  56. Hlasováno: 41x
  57. Hlasováno: 44x
  58. Hlasováno: 48x
  59. Hlasováno: 19x
  60. Hlasováno: 9x
  61. Hlasováno: 21x
  62. Hlasováno: 26x
  63. Hlasováno: 47x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 8 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist