yamaha_demo_tour




První kyvka: Velocette Mk VIII KTT

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
ferrac (23) napsal 09.08.2022 v 22:11

Chtelo by opravit nekolik chyb. Predne prvni kyvka to opravdu nabyla, mezi prvnima byl Indian, NSU, na konci 20 let Moto Guzzi. Vse byli v zasade kyvky, sama Velocette udelala kyvku na TT v toce 28 pro Aleca Benetta, ale jel jen jedno treninkovy kolo. Ale prvni motorka, kde to fakt fungovalo byla Moto Guzzi na zavodakach a nekterejch cestovnich modelech. MkVIII byla prvni motorka kde byla kyvka moderniho strihu, ktera se pouziva dodnes.
Model KTT prisel v roce 29 /predstaven 28), ale nebyl oznacoval MkI, pouze KTT. MkI bylo pozdejsi oznaceni pro odliseni jednotlivych modelu. MkII a II neexistuji (ac se nekdy milne takto nektere stroje oznacuji). Oficialne byl az model KTT MkIV (4 stupnova prevodovka). MkVI byly defacto asi 3 tovarni kusy dodane vybranym soukromnikum. Kyvka na fabrickych modelech prisla uz v roce 36, byli na fabrickejch modelech s DOHC hlavou. Obecne fabriky pred valkou byli vetsinou mimo cislovani MkVII; VIII a pod., byli to proste fabriky.
Pullitr byl pouze fabriskej stroj v par kusech. Sice se pak prodali vybranym soukromnikum, ale nikdy to nebyl prodejni kus.
Fredie Firth v roce 49 pouzival dvouvacku i jednovacku, dle okruhu.
KTT MkVIII nema obe kola 21",predni ano ,zadni 20".
To ze i po valce pouzivali vahadlove Webbky neni dusledek zastaralosti, jak se nekde pise, prvni teleskopy byli casto nedokonale a potrebovali jiny uhel. Velocette meli proste osvedceny vahadla a bez problemu porazeli Nortonske roadholdery.
Skvele clanky, jen nekdy to chce pecliveji studovat dostupne materialy. U znacky Velocette doporucuju knihu Ivana Rhodese, Jeffa Clewa a Titche Allena.

Honza-K (830) napsal 15.06.2022 v 08:26

Skvely článek, krasny kus historie!
190 kmh musel byt na tehle motorce a hlavne silnicich velky zazitek...

fomax (241) napsal 12.06.2022 v 21:58

Zajímaý´vý článek!

Heki (401) napsal 12.06.2022 v 19:07+1

Supr článek.

Ještě bych autorovi přál možnosti, jako má Alan, aby mohl připojit i osobní názor z jízdy

LAJWEC (380) napsal 12.06.2022 v 13:09+1

Krásný starý závoďák,moc pěkná motorka a fotky č.2,č5, co dodat jen to slyšet.

_18_ (4) napsal 12.06.2022 v 09:19+1

Hezký článek.
Jedna MK VIII z roku 1946 stojí v Hořickém CRR Museu.

vojtechposmourny (305) napsal 12.06.2022 v 08:18+2

Krásný čtení. Díky za něj!




TOPlist