husqvarna_svartpilen_801_2




Průšvihář: Hercules W 2000

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
PetrosPV (28) napsal 08.03.2023 v 21:17

Wankel by dával smysl jedině kdyby byl atrapa a uvnitř byl schovaný pístový motor, všichni by čuměli jak je ten Wankel spolehlivý, výkonný a úsporný.

rsjawkar (85) napsal 08.03.2023 v 20:19

Děkuji za článek. Já do Wankelu rozhodně kopat nebudu. Je známo, že když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž. Ne každá firma, je schopna se úspěšně popasovat s tak ďábelským motorem, jako je Wankel. Dnes už víme, že z podstaty konstrukce nemůžeme očekávat nízkou spotřebu a vysokou životnost. Proto tento motor není vhodný pro cestovní použití. Naopak, pro sportovní a závodní účely je jako stvořený, viz. NORTON. Objemový handicap proti pístovým 4T motorům, raději rozebírat nebudu. Bohužel, nebo snad bohudík, jediná firma na světě, která udržela technologii Wankelu při životě a dosáhla uspokojivé životnosti, je Mazda. Tato firma pracuje na tomto motoru od 60. let. Možná by nebylo od věci, kdyby vyrobila i motocyklový motor. Ha, ha, ha. Dobrá zpráva je, že MAZDA navzdory všem pochybovačům obnovila před časem výrobu motorů do RX8, která doplatila na stupidní emisní limity EU, a proto byla výroba před několika lety ukončena. Rozhodně to nebylo kvůli špatným obchodním bilancím. Každá hračka, má svého zákazníka.

1100Virago (3052) napsal 08.03.2023 v 15:32

Připomnělo mi to zdejší dávné články o wankelech:
https://www.motorkar...i-1.-cast-20632.html
https://www.motorkar...i-2.-cast-20669.html
https://www.motorkar...i-3.-cast-20781.html

Codo (353) napsal 07.03.2023 v 21:37+4

Aspoň měli výrobci svobodnou vůli, nikdo jim nediktoval "jedinou pravdu" a nedusil je nadoraz, jako to dnes dělá zelenej bolševik.

Robertak (119) napsal 07.03.2023 v 20:32

parádní článek, díky

afro-r1 (513) napsal 07.03.2023 v 18:02

I tak by to byla pro me stale lepsi volba, nez elektro.

hansdorf (199) napsal 07.03.2023 v 15:43+1

Nádherný článek , je to paradoxní , ale právě tyhle nepovedené technické řešení jsou důležité pro další rozvoj technického pokroku. Měly by se udělovat nějaké medaile Za statečnost.

zzzmrzlinar (471) napsal 07.03.2023 v 12:12-1+4

Myslím, že hlavním úspěchem Mazdy s Wankelem bylo, že na tom nezkrachovala

scott67 (76) napsal 07.03.2023 v 12:11+3

Loni jsem chtěl utratit balík peněz za nějakou motorku. V Praze byla jedna Súza Re5 a tak jsem zavolal kámošovi, co má tohohle Herkula. Ten mi to řekl v jedné větě: Jestli se z toho nechceš zbláznit, tak to nekupuj ! (Konkrétně ta Suzuki je prý na rozdíl od Herkula strašlivě komplikovaná) Takže jsem koupil Buvola a pošilhávání po Wankelu skončilo.

Heki (401) napsal 07.03.2023 v 11:29

Technicky zajímavé, leč se ukázalo, že k ničemu.

Jediný, kdo měl s Wanklem úspěch, je Mazda - a teď myslím hlavně LeMans a Mazdu 787...

Jinak Suzuki RE-5 svého času trápil na českých přírodňácích jeden Švýcar a metelilo mu to slušně. Jeho styl, kdy na tom seděl jak na hajzlu, padacím rámem jako z třiapuly to mydlil skoro po zemi a předjížděl jednoho za druhým - to asi nezapomenu.

Fyro (121) napsal 07.03.2023 v 10:57+1

Herkules a myslím i ten wankel Norton jsem viděl v youngtimer muzeu v Sezemicích +byl před lety i v motomuzeu na Konopišti

K167 (1466) napsal 07.03.2023 v 10:27+5

"Ostatně si můžeme dobové pocity přiblížit z první ruky, protože v březnu 1976 prošel Hercules testem časopisu Cycle World a už podtitul „Méně výkonu za více peněz“ hodně napověděl."

Perfektní hláška v některých ohledech stále platná i dnes. Tak hlavně to brát s humorem.

Něco jako: "Jedeme zkratkou, pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta." z filmu "Sněženky a machři".

maciiik (0) napsal 07.03.2023 v 10:26+1

Hned mi to připomnělo video:
https://www.youtube.com/watch?v=-3HBAvkc4a0&t=1s

callowsick (463) napsal 07.03.2023 v 09:23+2

Super článek - opět

traki (119) napsal 07.03.2023 v 08:53+2

Tak sem se lekl, že ten čas letí hrozně rychle - od pana redaktora Kosteleckého článek vyhlížím v neděli ráno v osm. Ale když budou články častěji jen dobře, je to vždy parádní počtení zábavnou formou, díky. A kdyby se přeci jen někdy někomu povedlo ty neduhy Wankelu odstranit a nahnat to pod kapotu Moto GP - asi sním až moc, čert ví zda by o to někdo z jezdců stál.




TOPlist