Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Děkuji za článek. Já do Wankelu rozhodně kopat nebudu. Je známo, že když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž. Ne každá firma, je schopna se úspěšně popasovat s tak ďábelským motorem, jako je Wankel. Dnes už víme, že z podstaty konstrukce nemůžeme očekávat nízkou spotřebu a vysokou životnost. Proto tento motor není vhodný pro cestovní použití. Naopak, pro sportovní a závodní účely je jako stvořený, viz. NORTON. Objemový handicap proti pístovým 4T motorům, raději rozebírat nebudu. Bohužel, nebo snad bohudík, jediná firma na světě, která udržela technologii Wankelu při životě a dosáhla uspokojivé životnosti, je Mazda. Tato firma pracuje na tomto motoru od 60. let. Možná by nebylo od věci, kdyby vyrobila i motocyklový motor. Ha, ha, ha. Dobrá zpráva je, že MAZDA navzdory všem pochybovačům obnovila před časem výrobu motorů do RX8, která doplatila na stupidní emisní limity EU, a proto byla výroba před několika lety ukončena. Rozhodně to nebylo kvůli špatným obchodním bilancím. Každá hračka, má svého zákazníka.
Nádherný článek , je to paradoxní , ale právě tyhle nepovedené technické řešení jsou důležité pro další rozvoj technického pokroku. Měly by se udělovat nějaké medaile Za statečnost.
Loni jsem chtěl utratit balík peněz za nějakou motorku. V Praze byla jedna Súza Re5 a tak jsem zavolal kámošovi, co má tohohle Herkula. Ten mi to řekl v jedné větě: Jestli se z toho nechceš zbláznit, tak to nekupuj ! (Konkrétně ta Suzuki je prý na rozdíl od Herkula strašlivě komplikovaná) Takže jsem koupil Buvola a pošilhávání po Wankelu skončilo.
Jediný, kdo měl s Wanklem úspěch, je Mazda - a teď myslím hlavně LeMans a Mazdu 787...
Jinak Suzuki RE-5 svého času trápil na českých přírodňácích jeden Švýcar a metelilo mu to slušně. Jeho styl, kdy na tom seděl jak na hajzlu, padacím rámem jako z třiapuly to mydlil skoro po zemi a předjížděl jednoho za druhým - to asi nezapomenu.
"Ostatně si můžeme dobové pocity přiblížit z první ruky, protože v březnu 1976 prošel Hercules testem časopisu Cycle World a už podtitul „Méně výkonu za více peněz“ hodně napověděl."
Perfektní hláška v některých ohledech stále platná i dnes. Tak hlavně to brát s humorem.
Něco jako: "Jedeme zkratkou, pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta." z filmu "Sněženky a machři".
Tak sem se lekl, že ten čas letí hrozně rychle - od pana redaktora Kosteleckého článek vyhlížím v neděli ráno v osm. Ale když budou články častěji jen dobře, je to vždy parádní počtení zábavnou formou, díky. A kdyby se přeci jen někdy někomu povedlo ty neduhy Wankelu odstranit a nahnat to pod kapotu Moto GP - asi sním až moc, čert ví zda by o to někdo z jezdců stál.
Wankel by dával smysl jedině kdyby byl atrapa a uvnitř byl schovaný pístový motor, všichni by čuměli jak je ten Wankel spolehlivý, výkonný a úsporný.
Děkuji za článek. Já do Wankelu rozhodně kopat nebudu. Je známo, že když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž. Ne každá firma, je schopna se úspěšně popasovat s tak ďábelským motorem, jako je Wankel. Dnes už víme, že z podstaty konstrukce nemůžeme očekávat nízkou spotřebu a vysokou životnost. Proto tento motor není vhodný pro cestovní použití. Naopak, pro sportovní a závodní účely je jako stvořený, viz. NORTON. Objemový handicap proti pístovým 4T motorům, raději rozebírat nebudu. Bohužel, nebo snad bohudík, jediná firma na světě, která udržela technologii Wankelu při životě a dosáhla uspokojivé životnosti, je Mazda. Tato firma pracuje na tomto motoru od 60. let. Možná by nebylo od věci, kdyby vyrobila i motocyklový motor. Ha, ha, ha. Dobrá zpráva je, že MAZDA navzdory všem pochybovačům obnovila před časem výrobu motorů do RX8, která doplatila na stupidní emisní limity EU, a proto byla výroba před několika lety ukončena. Rozhodně to nebylo kvůli špatným obchodním bilancím. Každá hračka, má svého zákazníka.
Připomnělo mi to zdejší dávné články o wankelech:
https://www.motorkar...i-1.-cast-20632.html
https://www.motorkar...i-2.-cast-20669.html
https://www.motorkar...i-3.-cast-20781.html
Aspoň měli výrobci svobodnou vůli, nikdo jim nediktoval "jedinou pravdu" a nedusil je nadoraz, jako to dnes dělá zelenej bolševik.
parádní článek, díky
I tak by to byla pro me stale lepsi volba, nez elektro.
1 reakce
Nádherný článek , je to paradoxní , ale právě tyhle nepovedené technické řešení jsou důležité pro další rozvoj technického pokroku. Měly by se udělovat nějaké medaile Za statečnost.
1 reakce
Myslím, že hlavním úspěchem Mazdy s Wankelem bylo, že na tom nezkrachovala
2 reakce
Loni jsem chtěl utratit balík peněz za nějakou motorku. V Praze byla jedna Súza Re5 a tak jsem zavolal kámošovi, co má tohohle Herkula. Ten mi to řekl v jedné větě: Jestli se z toho nechceš zbláznit, tak to nekupuj ! (Konkrétně ta Suzuki je prý na rozdíl od Herkula strašlivě komplikovaná) Takže jsem koupil Buvola a pošilhávání po Wankelu skončilo.
Technicky zajímavé, leč se ukázalo, že k ničemu.
Jediný, kdo měl s Wanklem úspěch, je Mazda - a teď myslím hlavně LeMans a Mazdu 787...
Jinak Suzuki RE-5 svého času trápil na českých přírodňácích jeden Švýcar a metelilo mu to slušně. Jeho styl, kdy na tom seděl jak na hajzlu, padacím rámem jako z třiapuly to mydlil skoro po zemi a předjížděl jednoho za druhým - to asi nezapomenu.
Herkules a myslím i ten wankel Norton jsem viděl v youngtimer muzeu v Sezemicích +byl před lety i v motomuzeu na Konopišti
"Ostatně si můžeme dobové pocity přiblížit z první ruky, protože v březnu 1976 prošel Hercules testem časopisu Cycle World a už podtitul „Méně výkonu za více peněz“ hodně napověděl."
Perfektní hláška v některých ohledech stále platná i dnes. Tak hlavně to brát s humorem.
Něco jako: "Jedeme zkratkou, pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta." z filmu "Sněženky a machři".
Hned mi to připomnělo video:
https://www.youtube.com/watch?v=-3HBAvkc4a0&t=1s
Super článek - opět
1 reakce
Tak sem se lekl, že ten čas letí hrozně rychle - od pana redaktora Kosteleckého článek vyhlížím v neděli ráno v osm. Ale když budou články častěji jen dobře, je to vždy parádní počtení zábavnou formou, díky. A kdyby se přeci jen někdy někomu povedlo ty neduhy Wankelu odstranit a nahnat to pod kapotu Moto GP - asi sním až moc, čert ví zda by o to někdo z jezdců stál.
4 reakce