ktm_srpen




Ostravu čeká inferno, blíží se Czech Stunt Day

Již několik let je středobodem domácího stuntridingu severomoravská metropole a ani letos tomu nebude jinak. O víkendu od šestnáctého do osmnáctého srpna budou areál Libros okupovat nejlepší kaskadéři světa a nejen ti, takže o pekelnou zábavu bude postaráno.

V pátek proběhne nejen kvalifikace, ale hlavně spanilá jízda městem, kde se do kolony zařadí i několik desítek stuntriderů na svých speciálech a jde o podívanou, jakou v provozu nikde jinde neuvidíte. Večer bude následovat party, v sobotu semifinále, doprovodný program a ještě větší party. Na neděli se chytá finále patnácti nejlepších jezdců, závod v driftech a vrcholem celého víkendu bude sobota.

To hlavně kvůli doprovodnému programu, kde se ukáže taková řada jednostopých jevů, že to stojí za zmínku. Bude toho hodně, tak to vezmeme ve zkratce. Mezi semifinálovými jízdami ukáže Jarda Janovský jediného Harleye v ČR upraveného na stuntriding, předvede se nejlepší domácí stuntriderka Katka Jandová a vlastní vstup budou mít mladíci na stopětadvacítkách. Dále během soboty zahřmí dragster nazvaný Czech Rocket Pavla Kubery, který má motor z Hondy VTR s rajským plynem a když tohle jede, tak se třese zem (vlastní zkušenost). Příznivce driftů potěší supermotardisté, bokem se budou prohánět také GSX-R 1000 a Triumph Daytona s prodlouženými kyvkami a nadšence do historie potěší Přemek Vaněk s upravenou ČZ 250 z roku 1961.

Do závodu se přihlásilo šest desítek jezdců z 19 zemí, mezi kterými nechybí destinace jako Japonsko, Austrálie nebo Brazílie a abychom se závodnímu pozadí podívali pod pokličku, zeptali jsme se největších českých želízek v ohni, jak se na Ostravu přichystali.

Martin krátký

Jak probíhala tvoje příprava na Czech Stunt day?
Na akci se snažím trénovat poslední týdny, protože mám novou motorku, tak si hlavně zvykám a učím se triky, který jsem uměl před zraněním a na starých motorkách. Jdeo triky, co jsem rok a čtvrt nedělal, tak je to složitější se do toho opět dostat. Nového nic nechystám, budu rád, když se svým ježděním přiblížím jízdě z Czech Stunt Day 2017, ta lehkost a čistota mi zatím chybí, tak doufám, že to ještě dopiluju.

S motorkou si to letos neměl jednoduchý, konečně máš teď svojí, máš jí na závody připravenou?
Protože motorku teď v sezoně průběžne stavím a ladím, tak letos to nebude uplně ono. Nemám ještě uplně všechny díly upravené, jak bych potřeboval. Ale zkusím natrénovat co půjde s tím, co je.

Jak bys se chtěl umístit v rámci ČR, v zahraniční konkurenci a na co se na akci nejvíc těšíš?
Původně jsem Czech Stunt Day vůbec jet nechtěl po všech okolnostech ze začátku sezony, ale nakonec jsem si ŕekl, že bych to měl zkusit. Trochu potrénovat na nové motorce a zabojovat o titul mistra ČR. Umístění v hlavním závodě v celosvětové konkurenci neřeším. Skoro rok a půl jsem na závody netrénoval, ani moje fyzická kondice není idealní a motorka taky není připravená, abych na ní mohl dělat všechny triky, ale na všem zkouším před akcí zapracovat. Takže pro mě je hlavní cíl si Czech Stunt Day užit, strávit víkend s lidma z celého světa, který potkávám mnohdy jednou za rok a výsledek v mezinárodním závodě pro mě není důležitý.

Patrik Peschel

Jak probíhala tvoje příprava na Czech Stunt day?
Moje příprava na CSD odstartovala již v lednu, kdy jsem se svým kondičním trenérem a zároveň bratrancem Filipem Budzelem trénoval v hale. Pečlivě si prostudoval náš sport, zjišťoval, které části těla zapojujeme nejvíc a podle toho se pak odvíjely cviky, které jsme trénovali. Co se týče tréninku na motorce, už nějakou dobu si postupně dávám do kupy sestavu, doplňuji ji o nové triky a minimálně jednou za trénink si ji projedu. Když však nejezdím sestavu kompletně, tak si ji rozdělím do určitých sekcí, které pak jezdím. Snažím se trénovat aspoň 5x do týdne, pokud to zrovna motorka nebo zdraví dovolí.

Jak jsi připravoval motorku?
V zimě jsem se snažil na motorce vychytat všechny mouchy a dát jí nějakou image. Udělal jsem servis, hodil motorku do laku, dotáhl pár šroubků a Milan Mlčoch mi vyrobil speciální odpružené padáky. No a a šel jsem jezdit. To jsem ale ještě netušil, co mě čeká během sezony. Pár týdnů zpět jsem měl velmi krušné chvilky na závodech v Německu, kde jsem přehodil stoppie a motorku si zničil. Mě naštěstí nic nebylo, a proto se daly věci rychle do pohybu a já začal spravovat. Nové brýle jak spodní tak horní, vidlice, řetězovka, brzdový třmen a po smrti byla i jedna z nejpodstatnějších věcí na motorce, tedy rám. Původní hliníkový mi průběžně praskal, tak jsem už delší dobu dával práci mému kamarádovi Tomáši Kudelovi, který mi každý týden vařil praskliny. Po ráně v Německu byl originální rám po smrti úplně, tak jsem koupil trubkový a přestavba nám trvala asi 4 dny. Nahodit samotný motor do rámu nebyl až takový problém, jako věci okolo. Pořád se něco kazilo, nefungovalo jak mělo a celkově se moc nedařilo. Největší dík proto patří Márovi Kalusovi, který mi s motorkou pomáhal a trávil se mnou dlouhé noci v garáži. Celá oprava byla ještě k tomu ve velkém presu, kvůli exhibicím, které jsem musel odjet a samozřejmě jsem myslel i na přípravu na CSD, která mi protékala mezi prsty. Naštěstí už vše funguje a já můžu trénovat.

Jak bys se chtěl umístit v ČR, v zahraniční konkurenci a na co se nejvíc těšíš?
Na začátku sezony jsem si dal určité cíle, kterých chci dosáhnout i přesto, že se mi tuto sezonu lepí smůla na paty, tak se snažím zůstat pozitivní a nepolevit ! Prosadit se proti tak velké konkurenci nebude jednoduchá záležitost a od toho se také odvijí moje příprava. Velkým cílem je dostat se ve světě do finále, což je top 15 a za Česko chci urvat bednu.

Jakub Kykal

Jak probíhala tvoje příprava na Czech Stunt day?
I když jsem se letos naučil pár novejch kousků, co jsem loni nejezdil, příprava na letošní ročník rozhodně podle plánu nejde. Během začátku sezóny jsem se nešťastně vyválel. Při výjezdu z dlouhýho driftu jsem najel na rozteklej asfalt a předběhl mě zadek. Výsledek byl Suzuki v saltech a já v kotrmelcích. Nebyl to žádnej extra pád, ale odneslo to moje pravý koleno. Celkem dlouho jsem neohnul nohu, ani jsem jí nemohl vytáhnout na stupačku, takže jsem toho moc nenajezdil. Když už to vypadalo slibně, ozvalo se pro změnu koleno druhý, ve kterym mi chybí pár vazů, takže teď mě bolej obě a chodím jako důchodce. Každopádně na akci to zkusím na sílu přetrpět a urvat dobrej flek.

Jak jsi připravoval motorku?
Oproti loňsku mám uplně jinej stroj, v loni Honda CBR 600F, letos Suzuki GSX-R 750. GSX-Rko je oproti CBRu daleko zběsilejší a rychlejší, jezdí líp po předním, líp se na ní driftuje a gumuje, ale třeba jemnost při techničtějších věcech je horší nebo jsem možná prostě jen levej. Hodně věcí, který jsem na Hondě jezdil s prstem v nose jsem se musel na Suzuki přeučovat a přicházet si na ně znova. To je ale jedno, to je way of life.

Jak by jsi se chtěl umístit v ČR, v zahraniční konkurenci a na co se nejvíc těšíš?
Po loňsku, kdy se mi zadařilo dost nevídaným způsobem, bych se mezi Čechama poprat o co nejlepší flek. Navíc, Sporťák to určitě rozvěsí, Patrik Peschel bude jako vždycky svírán nervozitou a Martin Krátký určitě ještě nebude sžitej s novou motorkou, takže nějaká šance tam je. Dostat se do nedělní patnáctky je sen, když koukám na jezdce, co mají dorazit. No co, sobotní after party je na zapíjení smutku z případnýho nepostupu do finále jako dělaná.

Mirek Sporťák Frey

Jak probíhala tvoje příprava na Czech Stunt day?
Moje příprava není žádný rok valná, ale letos je to vůbec katastrofa. Hodně volného času mi sebrala škola wheelie a show. Nicméně po chvilkách trénuju nové prvky které bych chtěl na Czech stunt day zajet, ať už to jsou různé technické věci, jako jsou skoky po motorce, tak agresivní gumovačky. Těm se věnuju o trochu víc, protože v Ostravě je lze využít, pořadatel závodů vždy nachystá luxusní plochu, kterou ve světě jen tak nenajdete. Jsem tak trochu stará škola a beru vždy závody spíš jako show, takže se ani nevěnuji tréninkům sestav jako ostatní jezdci a jedu co mě napadne. Hlavně musí být kravál a kouř, lidi to milujou.

Jak jsi připravoval motorku?
Změny na motorce jsem prakticky neudělal žádné. Pouze jsem začal jezdit s víc nahuštěnou gumou a to na cca 5,5 Bar . Umožňuje mi to jezdit dlouhé kruhy po zadním kole i s výjezdy které vypadají dost agresivně a pak také motor líp utáhne výjezdy z gumovaček na šestý rychlostní stupeň.

Jak bys se chtěl umístit v ČR, v zahraniční konkurenci a na co se nejvíc těšíš?
Těším se kompletně na tu akci. Byl jsem na závodech ve Francii, Itálii, Německu, Dubaji, Polsku a nikde závody na takové úrovni nebyly. Jak co se týká kvality jezdců, organizace, tak doprovodného programu na kterej se chodím dívat i já. Neustále totiž slyším fandění diváků z naplněnejch tribun a mám pocit že mi něco uteče. Co se týká umístění mezi zahraničnímy jezdci, tak tam bych byl rád v první dvacítce, konkurence je tam neskutečná, co vím tak zas mají dorazit nejlepší jezdci planety a mezi Čechy bych zas rád na bedínku, ale bude to taky těžké.

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist