Královna pouště: Honda XRV650 Africa Twin

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
Hayabusa (12) napsal 22.08.2022 v 21:53



Mám ji 5 let a stále baví...

Pumpido (276) napsal 22.08.2022 v 11:45

me tak pripada , ze jsou lidi z ty "afriky" tak trochu moc pokakany .....
sorry
ale to co projede afrika , dam s tenerkou taky

TryznitelDemonu (1) napsal 22.08.2022 v 01:01+4

Tady je vidět rozdíl mezi 'článkem' a 'kurva článkem'.
Velice zajímavé k čtení i ve dvě ráno.

ivano (355) napsal 21.08.2022 v 21:10

Tak toto je pecka!!!!!

zzpol (89) napsal 21.08.2022 v 19:33+3

Jen pro doplnění pár obrázků s originály vítězných motorek od Hondy pro Dakar 1986 a 1987, kdyby to někoho zajímalo...

Buking (0) napsal 21.08.2022 v 17:28

3.11. má dle předzvěstí z netu Honda představit crf750l, jsem na ni zvědav

maring007 (2) napsal 21.08.2022 v 16:44+2

Parádní čtení, mám rád tyhle články o motorkách mého mládí
Jen malá nepřesnost: mám AT-750 1990 i s originál rychloupínáky, neklouzavý potah sedla, hmotnost je vyšší i s výkonem a přední dvoukotouč jedovatě jedním prstem....pravda, není mi dvacet. Jezdím sólo a dostačuje, možná je to i věkem. Na dnešní poměry již překonaný stroj, ale kdo vyrostl okolo 80-90 let, tak ví Těch legend z té doby je přeci několik a každá má svůj léty ověřený příběh Bude po 30-ti letech jezdit i současná elektronická produkce v těch počtech? Snad ano...a třeba to budou taky legendy.

Doctoropulos (6) napsal 21.08.2022 v 15:26+2

Super článek

Doctoropulos (6) napsal 21.08.2022 v 15:26+2

Kozička750 (1) napsal 21.08.2022 v 14:43

Mám všechny tyhle holky doma. Dá se říct, že je to harém těch nejkrásnějších endur osmdesátých a devadesátých let. Musím zcela potvrdit, že XRV 650 Africa Twin je nejlepší civilní cestovní enduro všech dob ! Nevím čím to je, ale to, co projedu v terénu s novou litrovou Afrikou, to s 650tkou projedu tak nějak ladněji, lehčeji, skoro by se dalo říct, že s prstem v nose. Možná je jízdně trochu lepší Cagiva Elefant 900ie, ale udržet italku v chodu a sehnat na ni díly, je velkej problém ….

Takže Africa Twin FOREVER ! ?

K167 (593) napsal 21.08.2022 v 14:15

Pěkný článek.

Jenom prosím do tohoto souvětí:

"HRC se totiž vůbec nelíbilo, že jejich vypiplaný speciál poráží Bavorák s motorem, jehož základ pamatoval ještě Hitlera jako malíře, a rozhodnutí bylo jasné. " doplňte slovo POKOJŮ . ... malíře pokojů ... maximálně. A i ten pokoj by možná byla mazanice

Komik64 (1706) napsal 21.08.2022 v 12:02

Jezdí jich ještě hodně (alespoň v okolí Šumavy apod. je potkávám docela často...)...

Pumpido (276) napsal 21.08.2022 v 11:59

nic proti honde nemam , ale absolutne nechapu , proc stoji tolik kolik stoji
podle mne (a majitele at se nezlobi) je to predrazena "legenda"
SuperTenere XTZ 750 je podle mne srovnatelna , jestli ne lepsi
ale nemel jsem moznost porovnat (mi tu legendu nechce nikdo pujcit)
a ze se XTZ750 nehodi do terenu ???
ale no taaaaak .... neco malo uz jsem s ni projel .... a rozhodne se nema za co stydet ....

Destroyer (188) napsal 21.08.2022 v 10:48

popravde, jazdil som na XRV750 a moje krátke poznámky sú, že dobová konkurencia v podobe XTZ750 bola na míle ďaleko. Najmä lepší podvozok a zábavnejší motor ktorý mal viac sily všade a ruinoval XRV v bežnej premávke.
Jedným z najväčších neprekusnuteľných problémov bol pre mňa motor. Skrátka, nízke otáčky sa mu nepáčili a nemal dostatočnú dynamiku a hore sa mu tiež nechcelo. Ak si dobre pamätám tak optimálne otáčkové pásmo bolo medzi 3.500-5.000, motor má úplne rovnaký prejav ako Transalp ale málinko lepšie ide čo všetkých pásmach. Pičom žiadna veľká dynamika na dnešné pomery sa teda nedeje, ako napríklad na práve spomínanej XTZ 750 ktorá schová aj karburátorové Varadero 1000. Podvozok je dobré známy napríklad z Transalpa 650, ten trpí hlavne na mäkké pružiny, ako len Honda vie spraviť, ale celkovo v dobrej kvalite a po malej úprave funguje konkurencieschopne.
Brzdy sú slabšie (asi ako TA650), na dnešné pomery hlboko podpriemerné, ale lepšie ako na Transalpe 600 ktorý brzdí až skutočne biedne.
Z dnešného pohľadu, AT750 sa predáva za ceny okolo 4.000 € (100k kč), je to nejaký Honda plagátový kult (ako tá Jawa 350 so samičkou z roku '82). Za tie peniaze totiž kúpiš BMW GS 1100 / 1150 prípadne KTM 950 / 990 čo je úplne iná liga, ako podvozkovo, pohodlím, ale aj motoricky a konštrukčne. Takže skôr pre fanúšikov kultu Afrika Twin.
Ale pravdou je, že sa jedná o skutočne poctivú Hondu z čias keď ešte neboli headlinermi v lacnej výrobe motoriek.

Robertak (51) napsal 21.08.2022 v 10:27+3

konečně článek o pořádný mašině paráda, díky




TOPlist