ktm_kveten




Finský motocyklový distributor Duell expanduje do České republiky

Finský distributor Duell rozšiřuje svoji obchodní a doručovací oblast do České republiky. Od leotšního roku je tuzemským prodejcům a servisům k dispozici rozsáhlé portfolio prémiových značek a dílů pro motocykly a powerport. Vrcholem v segmentu oděvů jsou tradiční švédské značky Halvarssons a Lindstrands, které jsou již na českém trhu známé. Zainteresovaní prodejci, kteří ještě nejsou součástí zákaznické sítě, se mohou kdykoli obrátit na obchodní oddělení společnosti Duell.

„Chceme ty nejlepší produkty za nejlepší ceny s nejlepšími dodacími lhůtami pro naše zákazníky,“ vysvětluje obchodní filozofii finské obchodní společnosti Jarkko Ämmälä, generální ředitel společnosti Duell Bike-Center Group. Za necelých 40 let se Duell ve Skandinávii vyvinul na nespornou jedničku. Společnost Duell prodává více než 200 špičkových značek a celkem má v nabídce více než 130 000 produktů. S Českou republikou se úspěšný obchodní model nyní přenáší na důležitý středoevropský hlavní trh. Založení a rozvoj podnikání mimo Skandinávii dokázal Duell díky pomoci od belgického prodejního specialisty Erwina Van Hoofa.

„Česká republika je jedním z klíčových trhů ve střední Evropě. Abychom našim zákazníkům mohli od prvního dne garantovat prémiové služby Duell včetně mnoha prémiových značek a kvalitních dílů, zahájili jsme již před několika měsíci intenzivní přípravu trhu. Máme nejen moderní logistické centrum ve Skandinávii, ale především profesionální a výkonný tým s 2 lokálními konzultanty, kteří jsou našim zákazníkům k dispozici“, říká Erwin Van Hoof, business development manager skupiny Duell Bike Center Group.

Příběh Duellu začíná v 80. letech

Když bratři Tom a Stefan Nylundovi v roce 1983 otevřeli malý obchod pro motocykly v klidném Mustasaari na západním pobřeží Finska, nikdo netušil, že se za několik desetiletí stanou největším skandinávským distributorem motocyklů, čtyřkolek, námořních a produktů pro sněžné skútry. Bratři Nylundové, pro které v powerportu nebo v obchodním životě druhé místo nikdy nebylo možností, začali s jasnou vizí od prvního dne: „Ve skutečnosti bylo naším cílem od začátku dodávat nejlepší možné produkty, za konkurenceschopné ceny v co nejkratším čase,“ říká Jarkko Ämmälä, který je ve společnosti Duell přibližně 20 let a od roku 2018 je generálním ředitelem skupiny Duell Bike-Center Group. Dnes má více než 100 zaměstnanců má plné ruce práce se zaznamenáváním požadavků zákazníků a přepravou produktů k více než 3 500 prodejcům v deseti zemích. V současném fiskálním roce 2021 společnost poprvé očekává celkové tržby více než 70 milionů eur – to znamená, že společnost za posledních 20 let zvýšila tržby téměř desetkrát. Tyto čistě korporátní údaje zapůsobí na businessmany, ale jsou pouze matematicky měřitelným výsledkem tohoto bezkonkurenčního skandinávského úspěchu. Pokud chcete pochopit, proč téměř všichni známí výrobci ze segmentu powersport důvěřují finskému dovozci a proč se žádný specializovaný prodejce ve Skandinávii dvakrát nerozmýšlí, kde si zboží objednat, musíte nahlédnout do zákulisí.

„Nerozumíme jen našemu podnikání, máme ho rádi“
Ať už na silnici nebo v terénu, se dvěma nebo čtyřmi koly, na sněhu nebo na vodě – kdokoli pracuje v Duell, má vždy vášnivý vztah k rychlosti a motoristickému sportu. Například Jarkko Ämmälä v 90. letech ještě jako profesionální motokrosový jezdec bojoval o body na mistrovství světa třídy do 250 ccm. Zkušenost profesionála v manipulaci s materiálem má také dopad na složení produktového portfolia: „V našem týmu máme opravdové odborníky ze všech kategorií powersportů. Výrobky, které prodáváme, buď sami používáme, nebo jsme je nechali řádně vyzkoušet. Jako úspěšní podnikatelé pro nás ceny a marže evidentně hrají důležitou roli, ale produkty špatné kvality, které nepropagují nebo dokonce ohrožují naše zákazníky v jejich sportu, nemají v našem portfoliu za žádnou cenu místo. To naši zákazníci a partneři oceňují, a proto se těšíme jejich důvěře. Vědí, že nejen rozumíme našemu podnikání, ale také ho milujeme,“ říká Ämmälä.

Na cestě k expanzi se silným finančním partnerem

Finančně úspěšný rozvoj společnosti konečně v roce 2018 přesvědčil i finského finančního investora Sponsor Capital, který převzal většinu akcií společnosti a poskytuje nový kapitál pro další důležité investice. Nejviditelnějším signálem doposud pro vnější svět byly akvizice švédských značek motocyklových oděvů Halvarssons a Lindstrands v roce 2019. Nákupem vlastních značek se Duell rozšiřuje a vstupuje do nové, strategicky důležité obchodní oblasti: „Halvarssons a Lindstrands jsou dvě dobře zavedené tradiční značky, které jsou mimo Švédsko stále méně známé. Jsme přesvědčeni o potenciálu obou značek a v příštích letech celou kolekci zmodernizujeme a prostřednictvím naší sítě ji představíme daleko za švédskými hranicemi. Vzrušující výzva, protože poprvé jako aktivní nadšenci motoristického sportu můžeme své vlastní nápady a přání začlenit přímo do vývoje produktu,“ hlásí nadšeně Ämmälä.

Další zastávka: zbytek Evropy

Pokud vstup sponzora Capital funguje také jako turbodmychadlo v obchodním motoru Duell, chce společnost zůstat věrná sama sobě a opatrně dávkovat novou sílu a používat ji pouze tam, kde to dává strategický smysl. Ämmälä se přesto rozhodně dívá do budoucnosti: „Duell vyroste v nadcházejících letech za skandinávské hranice a uchytí se na strategicky důležitých trzích. To je fakt. Ale budeme to dělat pouze zdravým tempem a do té míry, do jaké budeme i nadále dostát našemu slibu zákazníků: nejlepší produkty za nejlepší ceny s nejlepšími dodacími lhůtami. Se Sponsor Capital jsme získali partnera a akcionáře, který nám nejen poskytuje potřebnou finanční sílu, ale také sdílí naši firemní filozofii.“ Skutečnost, že zakladatelé společnosti Tom a Stefan Nylund, jejich rodiny a části vedení společnosti Duell patří vlastníkům společnosti, zaručuje pokračování téměř 40letého úspěchu.

Duell v současné době plně pracuje na vstupu na nové trhy ve střední Evropě. Pro tento náročný úkol v oblasti řízení dokázala společnost Duell získat belgického obchodního experta Erwina Van Hoofa, který do společnosti přináší své zkušenosti a vztahy za více než 30 let v globálním motocyklovém průmyslu. "Schopnost přenášet úspěšný příběh společnosti Duell do střední Evropy je nesmírně vzrušující úkol. V současné době jednáme s řadou hráčů na hlavních trzích. Důraz je kladen na získávání špičkových prodejních pracovníků a profesionálních prodejců, jakož i na vývoj nových, efektivnějších logistických struktur. Od založení vlastních dceřiných společností po akvizici stávajících společností dokazujeme všechny příležitosti, jak se rychle prosadit na klíčových trzích,“ říká Van Hoof.

Dvě nové značky oděvů pro motocykly: Halvarssons a Lindstrands

Vrcholem produktového portfolia Duell jsou tradiční švédské značky Halvarssons a Lindstrands. Obě značky se ohlížejí za více než 70letou tradicí, byly po celá desetiletí zkoušeny a testovány v nejrůznějších povětrnostních podmínkách, ale mimo Skandinávii jsou téměř neznámé. Značky oděvů vlastní společnost Duell Bike-Center Group od roku 2019 a dále se rozvíjejí v interním designovém a vývojovém centru. Jako prémiová značka cílí Halvarssons na klasický design a nejvyšší kvalitu kůže a textilu a splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy. Lindstrands se těší vynikající pověsti obzvláště robustního, odolného a pohodlného vybavení, zejména u náročných turistických jezdců s vysokým počtem najetých kilometrů. Obě značky rozšíří výběr pro české jezdce a postupně změní trh s motocyklovými oděvy.

Zdravý a dlouhodobý růst místo rychlého úspěchu

"Chceme být komplexním řešením pro naše zákazníky. Namísto toho, abychom ztráceli drahocenný čas výzkumem, by naši zákazníci měli vědět, že společnost Duell má odpověď na všechny otázky. I v době rychlé e-komunikace se tedy kromě naší snadno použitelné platformy B2B spoléháme na osobní kontakt s našimi partnery. Toto je základní prvek naší filozofie, s níž chceme dosáhnout vedoucího postavení v oblasti služeb,“ vysvětluje Van Hoof.

Duell proto ve svém expanzním projektu ve střední Evropě zůstane věrný své téměř 40leté firemní filozofii. Kromě České republiky se souběžně rozvíjejí vyvíjejí další evropské trhy nebo se na ně již dodává. Patří sem například Dánsko, Nizozemsko a Belgie, Polsko, Česká republika a Rumunsko. S Francií, Španělskem, Portugalskem a Itálií se připravuje obchodní expanze také v jižní Evropě. Ämmälä vysvětluje strategii: „Se vší vášní pro motoristický sport, kterou má každý v Duell, počítáme také s obchodníky. Nebude snadné vstoupit na již silně obsazené trhy ve střední a jižní Evropě. Proto upřednostňujeme zdravý, dlouhodobý růst místo rychlého, ale možná jen krátkodobého úspěchu."

Důležitou součástí obchodní strategie společnosti Duell je vybudování místních logistických center, která mají zaručit krátká spojení a rychlé dodací lhůty. Kromě zakládání vlastních regionálních dceřiných společností je převzetí stávajících obchodních společností také součástí obchodního modelu společnosti Duell. Hlavní akcionář společnosti Duell, finský finanční investor Sponsor Capital, poskytuje nezbytnou finanční sílu pro mamutí projekt a v příštích letech poskytne investiční fondy ve výši až několika milionů eur na projekt expanze ve střední a jižní Evropě.

Jak se stát zákazníkem Duellu

Pro dotazy a registraci do Duell B2B obchodní sítě kontaktujte českého obchodního zástupce Jiřího Kružíka na emailové adrese jiri.kruzik@duell.eu nebo na telefonu +420 770 164 879. Těšíme se na vás!

Informace o redaktorovi

PR článek - (Odebírat články autora)




TOPlist