husqvarna_svartpilen_801_2




Co dělat s „píchnutým kolem“? Při defektu pneu zachovejte chladnou hlavu

Obavy z možného prasknutí pneumatiky při jízdě na motorce má téměř každý řidič. Přestože výrobci moto pneu odvádí vynikající práci a pravidelně představují nové odolné modely s různými příměsemi, riziko defektu tu je a zřejmě vždycky bude. Co dělat, když na motorce „píchnete“? Pokud se vám podaří váš stroj ukočírovat a neskončíte na zemi, zachovejte chladnou hlavu. Zalepte místo průrazu pomocí speciální opravné sady a dorazte do cíle, případně do nejbližšího servisu.

PR články jsou placenou formou inzerce. Redakce nezodpovídá za obsah a platnost takto označených článků.

Prasknutí moto pneu se dá často předejít

K prasknutí pneumatiky při jízdě na motorce dochází nejčastěji najetím na ostrý cizí předmět na vozovce. Ten při rychlé jízdě snadno přehlédnete, případně se mu nestačíte vyhnout. K defektu však může dojít i z jiných důvodů. Při řízení motorky se starými nebo ojetými pneumatikami je riziko prasknutí velké, takže kromě pokuty riskujete i nepříjemný pád na zem.

Totéž platí v případě jízdy na podhuštěných nebo naopak přehuštěných moto pneu. Chcete-li riziko defektu minimalizovat, stav pneumatik pravidelně kontrolujte a pokud už dosluhují, vyměňte pneu za nové s dostatečným předstihem. Při výběru zohledněte jízdní vlastnosti na různých površích i jejich odolnost. Volbu konkrétního modelu vám usnadní nezávislé testy moto pneumatik.

Když praskne pneu, jednejte rychle

Ve chvíli, kdy dojde za jízdy na motorce k defektu, musíte jednat velmi rychle. Často je obtížné zabránit pádu, a to zejména v případě, praskne-li přední pneu. Jediné, co v takovou chvíli můžete udělat, je maximálně odlehčit přední kolo a za každou cenu se vyhnout čelnímu střetu.
Pokud se vám podaří zastavit, odstavte svůj stroj na okraj vozovky a nasaďte si reflexní vestu. Teprve když vyhodnotíte situaci jako bezpečnou, běžte zkontrolovat rozsah škody a pokuste se problém vyřešit. Při pohybu ve vozovce buďte vždy maximálně obezřetní.

Zjistěte, co vše zahrnují asistenční služby vašeho pojištění

Pojišťovny nabízí nespočet pojistných produktů s rozsáhlými asistenčními službami pro osobní automobily. Nabídka pojištění na motocykly je však omezená a zpravidla zahrnuje jen povinné ručení. Za havarijní pojištění nebo nadstandardní asistenci navíc zaplatíte poměrně vysoké částky. Přesto je možné, že jste při uzavírání pojistky mysleli i na možnost defektu a připojistili jste se. Byla by škoda této možnosti nevyužít.

S opravnou sadou vás píchnuté kolo nezaskočí

Problém s prasknutou pneumatikou na místě hravě vyřešíte i bez pomoci další osoby nebo kontaktování servisu či pojišťovny. Stačí, když s sebou budete vozit opravnou sadu, s jejíž pomocí místo průrazu zalepíte. Skvělou volbou je opravná sada SLIME, se kterou zalepíte průpich pouhým nalitím do pneumatiky či duše a vyhnete se tak náročné demontáži kola. Tekutý tmel zacelí průraz o průměru až 6 mm. Sada je funkční jen při poškození v oblasti běhounu. K tomu však podle odhadů dochází ve 4 z 5 případů defektů pneu.

Součástí opravné sady je přenosný kompresor

Poté, co prasklou pneumatiku zalepíte pomocí tekutého tmelu, musíte ji dofouknout. Ruku na srdce, kdo z vás vozí pod sedadlem pumpičku nebo kompresor? Doby, kdy měl každý majitel pionýru pumpičku vždy po ruce, jsou už dávno pryč. Možná vás překvapí, že součástí zmiňované opravné sady SLIME je i mini-kompresor s výkonem 11 litrů za minutu. Během 4 minut bude pneumatika nahuštěná. Pokud máte na motocyklu nebo skútru 12V zásuvku, kompresor k ní snadno připojíte přes přiloženou zástrčku. Mnoho motorek zapalovač neobsahuje, proto jsou součástí opravné sady i elektrické kabely pro připojení přímo na baterii.

Se zalepenou pneumatikou dorazíte do cíle

Jakmile píchnuté kolo zacelíte tekutým tmelem a dofouknete ho, můžete pokračovat v cestě. Na takto opravené pneumatice bez problémů ujedete několik desítek kilometrů až do cíle nebo nejbližšího pneuservisu. Po použití opravné sady nepřekračujte doporučenou rychlost 80 km/h. Set SLIME je ekologicky odbouratelný a neničí pneu – stačí ji vypláchnout vodou, vysušit a opravit standardním způsobem.

Defekt může potrápit každého motorkáře. Důležité je snažit se mu předejít důkladnou péčí o pneumatiky a jejich správným skladováním. Pokud s sebou budete vozit opravnou sadu s mini-kompresorem, píchlé kolo vás na cestách tolik nezaskočí. Pod sedadlem vám zabere minimum místa a v případě prasknutí pneu ušetří nemalou částku za odtah nebo příjezd servisního technika.

PR články jsou placenou formou inzerce. Redakce nezodpovídá za obsah a platnost takto označených článků.

Informace o redaktorovi

PR článek - (Odebírat články autora)

Související firma
  • AZ pneu PRO CZ

    E-shop AZ-pneu.cz je největší prodejce a přímý dovozce motopneu Michelin, Pirelli, Metzeler, Continental, Bridgestone, Dunlop a Mitas. Patříme k prodejcům s největšími skladovými zásobami, na našich skladech máme běžně okolo patnáctitisíc pneumatik. Kromě moto pneu nabízíme i osobní, off road, užitk...




TOPlist