globalmoto_duben_nolan




Benelli Tornado

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
MilanR1 (1) napsal 10.05.2022 v 12:15+1

Motorka mě zaujala svým designem a taky tím, že jsem ji nikdy na silnici neviděl. Asi jsem se málo díval. A tak s stalo, že jsem ji pořídil. V takovém tom dovozovém stavu, kdy se prodejce chce motorky zbavit, tak jí dá nový kabát, aby to jako vypadalo. Problém je, když moc chvátá a nastříká ji, aniž by sundal samolepky. No prostě někteří "jako motorkáři" jsou jen obyčejný prasata. Nic jsem o ní nevěděl a ani netušil, kde má co schovaný jako překvapení pro majitele. Na rozdíl od jiných motorek jsem našel web Benelliho-fanatika, který na něm popisuje kde co, co se vyskytlo, může vyskytnout a nebo v brzku vyskytne. //www.engenia.com.au/ Naprosto úžasný web. A tak jsem se i s pomocí kontaktů, které jsem vyhledal dozvěděl o tom, že motorka je vcelku spolehlivá, ALE potřebuje hlídat. Některé ročníky měly i konstrukční vady, ale která motorka je nemá? Takže ti, kterým se to "sralo", jsou ti, co jen jezdí, lejou benzín a čekají, kdy se co projeví. Motor, geniální řešení, které dnes používají sportovní týmy. "Bokem vytahovací" převodovka bez nutnosti půlit motor. Kdo to má? Antihopingová spojka už v základu z roku 2004. Brembo kola a Brembo brzdy. V základu pancéřové hadičky. A ten tvar nádrže? Super. Kdo nevyzkoušel, asi nepochopí, že na ni si koule opravdu nenarazíte. A co se tedy kazí a proč má takovou pověst , že se stále něco sere. V podstatě dvě věci. Spojkový koš a jeden povolovací šroubek, který může nadělat velkou škodu. Šroubek je pod alternátorem a drží hřídelku na správném místě. Když se povolí, hřídelka se může posunout a s ní i jedno z ozubených kol u spojkového koše. Pokud se uplně dostane mimo záběr zubů, je vymalováno. Takže tento šroubek se musí hlídat, zalepit, event. použít novou podložku. Druhým problémem je samotný koš, prostě nevydrží věčně. Ale to ani v autě nevydrží věčně a ani na jiných motorkách, takže to zas takový problém není. Mohou praskat pružiny v koši, které tlumí rázy záběru a antihopingu. Úlomky pak mohou koš zcela "provrtat" a spojka chrastí. Ale chrastí pořád, ne jako na Yamaze, kde se uklidní při vymáčknutí spojky, ale furt. Četl jsem recenzi nějakého závodníka, co dostal Tornado k testování a napsal tam, že ho překvapil zvuk motoru na volnoběh a on měl pocit, že má pod sebou Ducati před servisem motoru. Co je tedy skutečným problémem motorky v dnešní době, to je dostupnost dílů. Ty důležitý jsou, ale za velký peníz. Originál zrcátka nabízí snad jen jeden člověk na planetě a to za 680 anglických liber za kus. Spojkový koš cca 700 éček. Ale klidně je možné, že jsem málo hledal. Svoji motorku jsem přelakoval do originálních barev podle kodu barvy a snažil se ji uvést do stavu jak vypadala , když byla vyrobena. Svezení je parádní, podvozkově se vyrovná dnešním strojům, pokud je nepřevýší. Ale je to skoro veterán, takže svezení pro radost a ne na každodenní lítání sem, tam.

Codo (354) napsal 16.04.2022 v 23:31-3+1

Poslední vzrušující Benelli byly typy 750 a 900 Sei. Dnes mě ty v podstatě čínský motorky nějak neberou. Parazitování na kdysi úspěšný italský značce... no nicméně je to pořád stokrát poživatelnější, než co se dnes prodává jako prýJAWA )))
Člověk si aspoň váží zaběhaných a osvědčených originál značek.

charon87 (101) napsal 14.04.2022 v 19:59+1

Zajimave. Jen nikde nevidim objem te verze do sbk ktera nebyla vyuzita se 161 konmy. Samozrejme vim, ze to bylo 1130 z tnt. Takze nesmysl do jakejchkoli zavodu. Pamatuju ze byla prezentovana spis jako hyperbike nez cokoli na okruh. Proste do litru se nevesla a vyrobce mel hotovej motor 1130, tak ji dali i sem.

Design byl moc peknej. Zral jsem ji. Kdyz minule byl clanek o sb8. Tak priste to vidim na mondial piega. Taky motorka z tehle doby a nemene zajimava

Farage (277) napsal 14.04.2022 v 12:08+1

Kamarád to měl a furt se mu na tom něco sralo...ale jinak zajimava motorka.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 14.04.2022 v 11:57

*Prapředek* mnoha dalších Benelli Tornado, Twin 650 z let 1970-71,
byl stroj pro *pravý chlapy* a jeden jezdil i v našem Moto Klubu Brno
Vibrace motoru v nízkých otáčkách bez zatížení si dnes jen těžko dokáže
někdo představit - ve srovnání s ním i legendární twin Jawa 500 OHC byl
vlastně *bez vibrací*
Byl jsem očitým svědkem, že Tornado 650, stojící na rovné tvrdé podlaze
na hlavním stojanu, po mírném prásknutí plynem *odskákalo* dostrany
cca 10 cm ...

Sijux (17) napsal 14.04.2022 v 11:46

Pěkná teda je , ale strašně poruchová . Spotřeba je kolem 10L, nepohodlná na delší trasy, né každý po ní touží. Jako dekoraci do obýváku beru .

BadRX (84) napsal 14.04.2022 v 11:23

Jj Tornádo... ta motorka mě fascnoval a kdysi jsem podnikl i první kroky k její koupi... no pak jsem vyměkl

gresini (4459) napsal 14.04.2022 v 10:52

Opět jedna značka,která na mě působila a působí jako magnet. Krásné motorky s jedinou chybou - ty ventilátory!! - které jsou nevzhledné a kazí pohled zezadu,jinak paráda hlavně v té zelené! Ale i v jiných barvách jsou velmi pěkné! O její poruchovosti se docela dost vykládalo,ale nemohu posoudit!

Lamark (0) napsal 14.04.2022 v 10:43

Krasna motorka, i ty detaily... na obyčejné ježdění to nebylo...

FiZzeR (362) napsal 14.04.2022 v 10:40+2

Děkujeme google translatoru za skvělý článek

JA-NE (767) napsal 14.04.2022 v 10:31+2

Nejeden milovník Itálie pookrial

dakujem za clanok




TOPlist