Supermoto 08/2010
Zdroj: Supermoto | Zveřejněno: 16.7.2010 | Zobrazeno: 7 922x
Zatraceně rychlé počty
Horkým vzduchem tetelícím se nad asfaltem okruhu se rozléhá fistule Hondy. Trochu obhroublý hlas, jakoby drsným životem tráveným po přístavních krčmách starého Albionu, patří Triumphu s koncovkou Akrapovič a hřmotné dunění podkreslené mechanickým tlukotem šíří kolem sebe úzká střela s nápisem Ducati. Supersporty s objemy 599, 675 a 849 cm3 se nás pokoušejí přesvědčit, že právě každý z nich jede tou nejlepší stopou. A my jsme vděčni za tu pestrost! Pavel Suchý, foto Ivo HelikarBratrosmířlivé soupeření
Dnešní dvojici motocyklů k sobě svedla snaha ukázat, jaksi stojí dvě Hondy, které k sobě mají poměrně blízko, ale každá je úplně jiná. Litrový „Hornet“ využil své šance dokonale, když se hned při svém vstupu na trh stal v roce 2008 motocyklem roku. CBF je v prodeji čtyři roky, když se v letošním roce podrobila totální modernizaci.
František Gorczyca, foto Ivo Helikar
Moderna a tradice
Tak nám tu stojí vedle sebe. Oba motocykly jsou sice z jedné kategorie, nazývané cestovní enduro, ale jejich odlišnost je více než patrná. Triumph Tiger je klasická anglická škola, i když v posledních letech vývojově posunutá, Ducati Multistrada 1200 S zase naprostý rebel a výstředník, nabitý tou nejmodernější technikou. Nečekejte žádné srovnání, hledáme spíše rozdíly. Spojuje nás totiž to, že každý upřednostňujeme něco jiného. Jaroslav Šíma, foto Ivo HelikarBlízká setkání
Postavit se tváří v tvář motocyklu s více než třicetiletou tradicí a zkušenostmi chce odvahu a odhodlání. Ani jedno, ani druhé nové XT1200Z nechybí. Navíc jsou tu i nezanedbatelné zkušenosti s předchůdkyní XTZ 750, jejíž výroba skončila po osmi letech v roce 1996. Přátelé, jeden z nejsledovanějších testů roku začíná… František Gorczyca, foto Ivo HelikarKTM 990 SuperDuke
SuperDuke drží mezi motocykly rakouské KTM nejeden primát. Stal se prvním skutečným silničním strojem novodobé historie značky, má ve svých útrobách motor LC8 s poprvé použitým vstřikováním a dlouho se držel na čele nabídky Mattighofenských. Ivo Helikar, foto archivClassic Show Brno 2010
První český veletrh veteránského zboží a služeb s názvem Classic Show Brno 2010 proběhl o víkendu 4.–6. června souběžně s výstavami Autotec a Autosalon na brněnském výstavišti. Svá vozidla, výrobky a služby zde představilo na padesát vystavovatelů, jejichž expozice během tří dnů konání veletrhu zhlédlo zhruba čtyřicet pět tisíc návštěvníků.Jan Křemeček, foto Jiří Mátl, Albert Salický