yamaha_demo_tour

MotoRoute č. 6 / 2006

Vychází 7. prosince 2006. Pozor: Více stran za stejnou cenu!

• Novinky a zajímavosti
  • Postřehy z výstavy INTERMOT 2006 (užitečné věcičky pro cestovatele)
  • Expedice MotoRoute Sevan 2006, 3. část (Gruzie)
  • Motoexpedice Namibia aneb Pouští Namib v sedle motoveteránů ČZ 150
  • Pohlednice z Trentina
  • 1. setkání příznivců magazínu MotoRoute
  • Vyjížďky k rozhlednám ČR
  • Dakar 2005 aneb napříč Marokem
  • Splněný sen aneb Cesta kolem světa, 2. část (Moskva-Krasnojarsk)
  • Motocyklová zavazadla (přehled českého trhu motokufrů, brašen, tankvaků…)
  • Expedice MotoRoute Sevan 2006, Gruzie
    „...Čím jsme se šplhali výše, tím to bylo horší. Řeka se změnila v říčku a i ta již dávno v horskou bystřinu přecházející v divoký potok, napájený zejména při jarním tání nebo silnými dešti. Asfalt z cest vymizel úplně a dál se pokračovalo jen lesními – polními kamenitými cestami. Záludnosti spočívaly nejen v rozoraných kolejích, hrbech a terénních nerovnostech, ale i to, že velké kaluže ze včerejší průtrže nedávaly tušit, co se pod hladinou ukrývá a jak moc jsou hluboké. Navíc Liborův Classic opravdu není motorka do terénu, takže neustále kličkoval kolem děr a pomalu se prokousával vzhůru do hor…“ Motoexpedice Namibia aneb Pouští Namib v sedle motoveteránů ČZ 150
    „…Na tachometrech nám naskočila první tisícovka kilometrů a mašinky se pořád drží statečně. Zdoláváme poslední úsek slušné silnice a přijíždíme do malého městečka MaltahBhe s benzínovou pumpou a vzorně čistým hotýlkem stejného jména. Sousedy nám dělají tři líné, téměř půlmetrové želvy a desítky pestrobarevných ptáků a papoušků, kteří nepředstavitelně vřeští.
    Vydáváme se na první kilometry pouště Namib, jedné z nejsušších krajin světa. Již první kilometry potvrzují naše obavy. Snažíme se držet ve vyjeté koleji a balancujeme. Zastavujeme každých 15 až 20 kilometrů, uvolňujeme celé tělo a dotahujeme šrouby a matky na motocyklech…“

Pohlednice z Trentina
    „…Z Vasonu následoval ještě poměrně krátký výjezd do sedla a tady nastala dosti dramatická změna. Silnice se výrazně rozšířila a napřímila, zatáčky byly mírnější, a tak přišla možnost zase pro změnu za to trochu víc vzít, pořádně to rozjet a v krásných zatáčkách klesání lemovaného vrcholky le Roste (1832 m) a di Castion (1476 m) jet až k jezeru Cavedine a motorku pokládat až na stupačky. Je to nádherný pocit, když máte v zatáčce motorku nakloněnou tak, že škrtáte botama, a přitom to drží a drží a drží a vy máte naprosto dokonalý pocit jistoty…“ 1. setkání příznivců magazínu MotoRoute
    „Koncem září, přesněji ve dnech 28. až 30. 9., se v Horském hotelu Jelenovská poblíž Valašských Klobouk uskutečnilo 1. setkání příznivců magazínu MotoRoute.
    První den sice během příjezdu účastníků akci poznamenal docela pořádný déšť, ale jak se později ukázalo, bylo to jen takové uvítání. Zájem o účast předčil naše očekávání, proto byl trochu problém s tím, kam všechny ubytovat. Ale nějak se to nakonec podařilo. Večer vzbudilo pozornost promítání fotografií z cesty do Skotska v podání našeho spolupracovníka pana Bašného, následované dobrodružným videem z výpravy do dalekého Magadanu s poutavým komentářem Martina Pouby... „

Vyjížďky k rozhlednám ČR
    „Rozhledna Kryry
    Poloha: Na severozápadním okraji Rakovnické pahorkatiny, severně od hlavní silnice Praha – Karlovy Vary a jižně od Podbořan směrem na Jesenici leží městečko Kryry. Na jeho jižní straně se nad ním vypíná mohutný hřeben a na jeho vrcholu (místopisně „Na výhledech“) je postavena kamenná rozhledna.
    Dostupnost: K rozhledně se dá dojet na jakékoliv motorce, i když poslední úsek vyžaduje u některých mašin vzhledem ke hrubě štěrkovému povrchu jistou opatrnost. Výchozím bodem je náměstí, ze kterého vyrazíme jižním směrem podle ukazatelů. Cesta začne stoupat mírně vlevo, pro tentokrát neposlechneme cedule ukazující vpravo na pěšinu (je určena pro pěší) a pokračujeme ve stoupání, až vyjedeme z lesa…“ Dakar 2005 aneb napříč Marokem
    „...Auta už dojížděla a my se odhodlali vyjet na trať. Karel vyráží první a pole uzavírá Martin na Tigerovi. Hned při výjezdu padám. Martin mi pomáhá zvedat Katku a jedeme dál. Přijedeme k brodu, Míra s Karlem jsou už na druhé straně, a tak se bez dlouhého okounění pouštím do brodění. Projel jsem v pohodě, zastavíme a čekáme na Martina. Ovšem místo Triumpha se na horizontu objevil Kamaz řízený Kabirovem. Obrovskou rychlostí se vřítil do brodu, ozvala se rána a poté se Kamaz vyhoupl z velké díry. Při průjezdu kolem našeho stanoviště jsem marně hledal na přední masce kamionu zbytky Triumpha. Martin tedy musel stačit uhnout...“ Splněný sen aneb Cesta kolem světa, 2. část (Moskva-Krasnojarsk)
    „…Benzín odtud byl kupodivu kvalitní a my po dvěstěkilometrové jízdě stojíme na břehu veletoku Irtyše v Omsku. Toto moderní město projíždíme v zapadajícím slunci. Na jednom ze semaforů vzbudíme pozornost osádky Lady 2107. Řidič je v pohodě, ale spolujezdec byl ve veselé náladě a když zjistil, že jsme bratři Slované, za město nás už nepustil a nedal jinak, než že jsme pro dnešní večer jeho hosty. To jsme opravdu nečekali, protože jeho pohoštění bylo perfektní. Ještě jsme toho večera stihli zajít k jeho sousedovi dagestánského původu. Dagestánský koňak a kuchyně, to byla ta nejpříjemnější tečka za tímto večerem…“

V prodeji:

• Web:

• www.motoroute.cz

• Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)