yamaha_demo_tour




Představení Motohouse 9/2009

Motohouse na konec prázdnin? Hromada čtení, obrázků a nějaký ty srandičky.... Tady je naše nabídka:

TEST: Victory Vision

Ona je totiž Victory Vision nejen jednou z největších motorek na trhu (délkou ji překonává pouze Gold Wing, a to o pouhých šest milimetrů!), ale také rozhodně jednou z nejpodivnějších.
A to neberte jako urážku, jenom je prostě fakt jiná než cokoliv, co jste kdy viděli. Je famózní, což vám dojde, když ji poprvé spatříte plout po asfaltu. Měli jste vidět, co se odehrálo, když se tenhle Vision pomalu blížil po příjezdovce na místo focení.
Všechno se zastavilo, oči deseti lidí mířily na stejný bod, čelisti pomyslně mířily k zemi. Na parkovišti stojí zaparkovaný Voyager od Kawasaki, což je opravdu, ale opravdu velký stroj, ovšem když se vedle něj postavila Victorka, vypadal jako angličák. Teprve v tu chvíli mi docvaklo, jaký je to hovado, a to už jsem ji předtím viděl několikrát. Chyběla mi ale možnost porovnání.

SROVNÁVACÍ TEST – Streetfighter

Univerzální rada, jak projet svět po zadním, existuje – musíte mít motorku, která bude slyšet a vyplašenci v autech se jí budou doopravdy bát – pak to musí být tak trochu bestie, které se chodci neodváží zkřížit cestu – a hlavně to musí být mrštná štika, která se všude vejde a nebude se prosit o místečko, jako by byla otylou švagrovou místního unaveného řezníka. Pro radost musíte mít prostě brutálně mrštnýho Streetfightera a o tom si budeme dneska povídat...
*DUCATI STREETFIGHTER S
*APRILIA TUONO
*KTM SUPER DUKE
*TRIUMPH SPEED TRIPLE

TEST Yamaha XT660Z Tenere

Klídek... žádný strach – skutečně se neodvažuji tvrdit, že bych se cítil, nebo si dokonce chtěl hrát na nějakou legendu! Za tu skutečnou a pravou nesmrtelnou ikonu (tedy alespoň mezi motorkáři oddávajícím se příležitostným výletům mimo asfalt) totiž považuji mašinu, která před dvěma lety úspěšně navázala na slavnou tradici Yamahy ve výrobě cestovních endur pojmenovaných po známé africké poušti Tenere.


MH exclusive

Aprilia RSV4 vs. Honda Fireblade vs. Yamaha R1

Dohromady stojí přes jeden milion korun a mají víc než pět set koní! Jsou tím nejlepším, co si může normální smrtelník pořídit, a na okruhu nakrmí nadšením i machírky, kteří si už dávno mysleli, že je jen tak nějaká mrška „nevykolejí“. Čtyři válce na litr – tohle bude test plný opravdovskýho nadšení.
„Pokud tedy máte náladu se s námi vydat na tenhle fantastickej trip – račte vystoupit z pomalýho pruhu a začněte tomu nakládat – odměna bude z nejsladších!“

Nejrychlejší opice

Kdo má rychlost opravdu rád, ten jistě zná před několika lety uvedený skvělý film s názvem V zajetí rychlosti. Film pojednává o Novozélanďanovi Burtovi Munroovi, který během 60. let překonal řadu rekordů ve své třídě se svým stařičkým Indianem z roku 1920. Snímek s výborným Anthonym Hopkinsem spustil všeobecně novou lavinu zájmu o rychlostní rekordy. Když Kaštan film viděl, hned zatoužil taky udělat rekord, ovšem jedině na maličké Monkey....

Srovnávací test KTM 990 SMR vs. BMW K 1300 R

Asi se spousta z vás teď diví, co nás to zase popadlo. Někteří si už teď nejspíš klepou na čelo a myslí si, že nám z těch motorek už definitivně houklo ve věži. Jo, magoři trochu jsme, to je pravda, ale tohle myslíme smrtelně vážně. Pánové a dámy, vítejte v našem dnešním zápolení Davida a Goliáše, respektive KTM a BMW…


ICE DREM

Tohle je úlet, a měli byste to tak brát. Ale jak se líp ochladit uprostřed takhle parného léta .o))))))

Na návštěvě v Barberu

Když jsme do minulého čísla připravovali rozhovor s Martinem Solarem, vypadlo z něj, že byl nedávno v USA a měl jedinečnou příležitost podívat se do Barber Motorsports Parku v Birminghamu, jehož součástí je muzeum s více jak tisícovkou motocyklů minulosti i současnosti. O týden později přistála v redakci placka s fotkama...


Král střídá krále

A vy už jednou provždy zapomeňte na čísla jako 916, 999 a 1098…
Vymlaťte si z hlavy 916 – no, pěkně ostrej proslov na začátek, co říkáte? To víte, když chcete lidem něco důležitého vtlouct do hlavy, musíte jim to podat co nejjednodušší formou :) Ducati 1198 je totiž dalším stupínkem v nekonečné cestě za lepším časem na jedno kolo, dalším dílečkem ve skládačce absolutní dokonalosti – a jako k takové k ní také budeme přistupovat.

MotoGP

Před brněnskou Grand Prix se hodně spekulovalo. Pád Valentina Rossiho na okruhu v Doningtonu plus stále se zvyšující se rychlost Jorgeho Lorenza, to vše zvyšovalo před naším srpnovým závodem kadenci všelijakých spekulací a zájmu veřejnosti.


Superbike

A pokud byl v dohledu opravdu nějaký problém, měli bychom tady jedno geniální (fanouškovským okem viděno) řešení. Přesuňte tyhle závody do Mostu, a uvidíte! Nebude to už jen plané kroužení po oblouku stále stejných zatáček – ale budou z toho závody „jak řemen“. Dovedete si představit tohle hejno divočáků v nájezdu před retardérem? Brrrr, až nám přejel po zádech mráz, při tý představě. A pořadatelům by pak přejel mráz po zádech, až by viděli, co dokážou udělat tyhle závody s návštěvností na okruhu, který leží tak blízko vedle východoněmeckých hranic.

Vzpomínka – Sugo 2000

Zkusme zastavit bláznivý koloběh času. Pojďme se vrátit zpátky v čase a sáhnout namátkou do bezedného archivu. Píše se rok 2000 a v japonském horském středisku Sugo se chystá třetí závod seriálu MS SBK.

Motokros - dumka

Téměř každý sport má v rodném listě v kolonce místo narození: „Anglie“. Nejinak tomu je i u motokrosu. V první polovině minulého století se v této ostrovní zemi vyrábělo nejvíce motorek na světě, některým nadšencům už nestačilo jezdit jenom po silnici, a vrhli se do terénu. Napřed to bylo něco na způsob honu na lišku, později se pravidla začala upravovat do nynější podoby – a proto počátek motokrosu, jak ho známe dnes, můžeme stanovit na rok 1924

Silnice - mistrák

Českej mistrák je vyvoněná záležitost. Pětkrát se už letos naši sklouzli na čtyřech rozličných tratích – teď je před nimi finále. A rozhodnuto ještě není, proto je na čase, abychom si tu zašmodrchanou situaci trochu připomněli...




EXtrémní test

Je to tak rok zpátky, co jsme se s Kardou bavili, že by bylo dobrý udělat nějakej destrukční test motocyklových hadrů. Časem, jak to tak někdy bývá, se na to pozapomnělo, a to až do doby, než mi jednoho odpoledne zavolal kamarád z Liberce. Biker jak poleno, toho času provozovatel jednoho hodně ustřelenýho webu o motorkách. A najednou to všechno nabralo patřičný obrátky

Rozhovor

Víte, jak bych vám to tak vysvětlil? Sedím tady s těma „kolenobrusičema“ v redakci už nějaký ten pátek a někdy mi z nich vážně kape „na karbid“. Furt dokola ty samý kecy: „Co se jak staví na zadní... Kolikátej byl v neděli v cíli nějakej věčně otrávenej španělskej kanonýr... Nebo která z fabrik má nejnabroušenější supersporty...
No, trdla, co bychom si namlouvali! Takže když už toho mám vážně až „přes hladinku“, prásknu do koní a vyrazím na kafe – a nejčastěji právě k Vojtovi. Už jenom proto, že tenhle člověk vidí motorky přece jenom trochu jinak!

Ojetiny

Tohle slovo vystihuje naši dnešní bazarovou motorku asi nejvíce. FZS 600 si klidně může na čelo přilepit cedulku „Umím všechno“. Chcete dojíždět do práce, sem tam vzít manželku na projížďku nebo celovíkendový trip, občas se chcete s kámošema z vejšky sklouznout piánko po okruhu nebo klikatý silnici, ale při tom všem nemáte rádi kapotovaný mašiny? Jděte do ní, je pro vás stavěná...

Přestavba

Když mi bylo 17 let, jezdíval jsem do školy na motorce celou zimu, jelikož při slově vlak se mi ježily vlasy na hlavě. Později jsem usoudil, že Velorex bude vhodnější, tudíž došlo k přestupu na tři kola. Hadráka jsem sehnal v dezolátním stavu s motorem z Jawy 250 Panelka. Rok jsem s ním jezdil pouze se zadní brzdou, s natřikrát prasklou kyvnou vidlicí, s reproduktorem za hlavou. I tak uměl chlapec z prudkého kopce 110 km/h..

– plus všechny další klasické rubriky, tj: Aktuality, Listárna, Čtenářské buchtičky, Dlouhodobý test, Tlapy, Fotoseriál, Girlhouse
Motohouse 9/2009 v prodeji od pátku 21.srpna 2009
* cena 99 Kč
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist