ktm_unor




Představení Motohouse 5/2025

Jako vždycky v sezoně plno testů, vyšperkováno o novou rubriku MH market, v níž pro vás motorky srovnáme a pomůžeme vám vybrat tu nejvhodnější z dané kategorie. Přidáváme cestu do fabriky SWM v Itálii a samozřejmě taky hodně sportu, protože i to k hlavní letní sezoně patří. Je dobře, že je to opět takhle správně „narvaný“…

MH EXCLUSIVE – Ducati Streetfighter V2 S
Když slyšíte slovo Streetfighter, možná si představíte plameny plivající bestii, na kterou jednoduše nebudete mít koule. Něco vám řeknu, v minulosti to tak bylo. A nebavíme se teď o zběsile a nepředstavitelně rychlé verzi V4 S, o které jste si přečetli v minulém vydání Motohousu. Dokonce i starší V2 s motorem Superquadro byl slušnej pošuk. 153 koní vážně nebylo málo, ale museli jste si pro ně sáhnout až úplně nahoru. Dokonce i sama továrna potichu přiznává, že obě verze Streetfightera seděly v portfoliu až moc blízko sobě, a přesně proto vznikla tahle letošní novinka.

MH EXCLUSIVE – Yamaha Ténéré 700
Když výrobce udělá stroj, který je v populaci adventurerů označován za pojem, bývají změny i modernizace vnímány s jakýmisi obavami, zda se podaří takový stroj skutečně vylepšit, nebo zda krok kupředu nebude ve skutečnosti znamenat krok – nebo dokonce dva – zpět. A podobně jsme to vnímali i my, když se Yamaha rozhodla modernizovat model Ténéré. Ten si totiž jeho majitelé oblíbili nejen z praktických důvodů, tedy že je finančně dostupný, elementárně spolehlivý, a přitom velice schopný jak v terénu, tak na silnici.

Představení novinky – Bimota KB998 Rimini
Jasná vějička na milovníky okruhového závodění. Ať už ji budou chtít mít doma nablýskanou v obýváku na podstavci, nebo se s ní skutečně vydají na nějaký ten závodní okruh, vždy budou středem pozornosti. Skoro se chce říct, že tohle je věc pro lidi, kteří tomu doopravdy rádi obětují úplně vše.

Představení novinky– BMW R 1300 R
Vypadá nabušeně. BMW nechtělo představit nějakého navoněného mazánka. Tohle je doslova jezdící svalová hmota a z té motorky by to mělo být na první pohled znát. Nikoho nenechává na pochybách, že je blízkou příbuznou aktuálního GS. Řada designových prvků opravdu jak přes kopírák. A tak to má být, má z toho být cítit rodinná sounáležitost.

MH TEST – Honda GB350S
Nenechávejme se ale unášet jen vlnou nostalgie. Žijeme v roce 2025, takže motorka musí mít i řadu moderních prvků, doba si to tak vyžaduje. O kontrole trakce a její užitnosti již byla řeč, ale GB350S má také dvoukanálový systém antibloku ABS a bezpečnostní systém ESS (Emergency Stop Signal), který při prudkém brždění aktivuje blikání na všech čtyřech směrovkách – čímž na prudce zastavující motorku lépe upozorní ostatní účastníky provozu.

MH TEST - Royal Enfield Interceptor Bear 650
Už když před těmi sedmi lety spatřil Interceptor světlo světa jako první z modelů, díky nimž značka Royal Enfield veleúspěšně chytla druhý dech, bylo každýmu jasný, že z tohohle musí dříve či později být i scrambler. Takže nakonec sice dost později, ale přece. A protože vždycky platí, že si máte dát pozor na to, co si přejete, protože by se vám to mohlo splnit, motocykl je skutečně v souladu s prvotní myšlenkou Interceptor Bear 650, nikoli třeba pouze Bear 650. A to je důležitý rozdíl!

MH Market
Royal Enfield Interceptor Bear 650 a jeho konkurenti

Motorky patřící v kategorii Heritage k těm nejžádanějším. Stylovky à la scrambler oku lahodí, uši pohladí a jezdí se na nich jako v peřince. Navíc jsou tak krásně nekomplikovaný, až srdce štěstím poskočí!

MH TEST – BMW R 900 R
Každý tým si musí pěstovat nováčky. Nejinak to má i Motohouse. I proto jsme se před touto sezonou dohodli s Ondrou Kubálkem, že si budeme tak nějak navzájem pomáhat. Ondrovi je 24 let, nějakou dobu jezdí okruhy na agenturách a už to zkusil i naostro na závodech. Teď se s námi bude občas nově podílet na testech třeba právě proto, že motorky, jako je R 900 R, jsou určeny přesně pro takový rozum beroucí střelce.

MH TEST – Triumph Tiger 900 GT Pro
Když se řekne „střední třída“, většina lidí si představí něco univerzálního, spíš rozumného než zábavného. Triumph ale s inovovaným modelem Tiger 900 GT Pro zamířil o kus výš. Tohle není motorka na nákupy nebo víkendové výlety. Je to plně vybavený cesťák, u kterého „GT“ v názvu doopravdy něco znamená – a že Adventure bike nemusí být nutně omlácený a špinavý od bláta. Kdepak, tohle je motorka pro někoho, kdo ocení zcela jiné kvality.

MH Pictorial – Segway Day 2025
Ve dnech 11. a 12. dubna 2025 proběhla v Offroad parku Dobřany akce, která dopřála všem zájemcům možnost vyzkoušet si nejnovější vozítka z nabídky Segway Powersports. První den byl věnován hlavně prodejcům a novinářům, druhý pak otevřel bránu pro širokou veřejnost. Dorazilo na 120 návštěvníků a zájem o testovací jízdy byl opravdu velký. Zájemci si přitom mohli svůj čas na trati užít samostatně nebo i v doprovodu zkušených instruktorů, vše podle chuti a zájmu.

MH flotila – Honda CB1000 Hornet SP
Honda je v posledních letech se svou cenovou politikou hodně agresivní. Zjednodušeně řešeno, ty motorky jsou za sakra super peníze. Tenhle trend nastartoval menší sedmpade Hornet, který ukázal, že můžete mít super funkční, kvalitní, a především mimořádně zábavnou japonskou motorku za sto osmdesát tisíc. Není divu, že se prodával jak čerstvý housky na krámě. A víte co? S letošní litrovou verzí to bude podobný. Víc než sto padesát koní, motor z Fireblada a kompletní elektronika pod dvě stě pade a vymazlený espéčko za 287?

MH TEST – VOGE DSX 900
Voge nejsou žádná ořezávátka. Jedná se o dceřinou společnost giganta Loncin, která vyrábí motory i pro BMW, a tenhle dvouválec je velmi podobný tomu, který vrčí v cestovním enduru F 900 XR. Firma dělá pohonné jednotky pro Bavorské už skoro dvacet let a za rok vyprodukuje přes tři miliony motorů. To je ohromný číslo.

MH Market
VOGE 900 DSX a jeho konkurenti

Cestovní endura jsou dnes fenomén. Pohodlí, síla, výkon, a hlavně nejlepší ochrana na cestách. Vybrali jsme pro vás ty větší s cenovkou do 300 tisíc. Tedy přesně ty, na které si dnes může sáhnout skutečně každý.

MH TEST - BMW C 400 GT
BMW chápalo skútry vždycky spíš jen jako doplněk pro svý movitý klienty, kdyby náhodou chtěli mít v garáži ještě něco jednoduššího do městský džungle. Vždyť první skútr BMW vůbec byl vyroben až v roce 2000 a byl to teda slušnej bizár s kapotou jak automobil, akorát že bez dveří, zato jednomístný a se sedačkou s podhlavníkem a bezpečnostním pásem, takže jste k jeho provozování nemuseli mít přilbu! Čili žádný milionový prodeje, s nimiž by BMW zaplavilo půlku Asie a celou Evropu.

MH SPORT - Vítězové2
19 jmen jezdců, kteří dokázali v minulosti vyhrát jak závod královské třídy Grand Prix, tak World SBK. Kdo bude tím dvacátým? Letošní motocyklová sezona v obou tradičních seriálech MotoGP a World Superbike se již rozeběhla na plné obrátky. Mistrovství světa Grand Prix vzniklo v roce 1949 a je nejstarším motocyklovým šampionátem. Ten superbikový je poměrně mladší, ale od roku 1988 už má také za sebou hezkou řádku let. Oba tak vedle sebe kroutí již 38. sezonu.

 

MH SPORT – MOTOGP
Tak jsme měli zase jednou pravdu. V jednom z předešlých čísel MH jsme utrousili mimoděk myšlenku, že pokud někdo může letos připravit Marca Márqueze o titul, tak jedině on sám… No, a chce se říct, už je to tady! Je jasné, že sezona je teprve na svém začátku a dělat jakékoli předpovědi je přinejmenším předčasné. Přesto se děje něco, co bije do očí. Marc je bezesporu nejtalentovanějším pilotem současnosti, má k dispozici tu nejlepší motorku i tým.

MH SPORT – MS SUPERBIKE
Letí to. Superbikový šampionát má za sebou už celou třetinu svých letošních závodních víkendů. V hlavní třídě Superbike se rozložení sil, zdá se, ustálilo. Hlavním tahákem je až heroická snaha loňského šampiona Topraka Razgatliogla zkrotit letošní nepoddajné BMW a dotáhnout se zpět před tovární Ducati.

MH na akci
13. Moto Městec Králové

Uspořádat motocyklový sraz se dá na mnoho způsobů. V Městci Králové na to jdou už třináct let tak, že jarní žehnání motorkářům a motorkářkám spojí s představením místních závodních týmů a jejich zázemí.

MH na akci
Na rychlovku do SWM

SWM vznikla původně v nedalekém Miláně v době, která se z dnešního pohledu jeví jako zlatá – na samém počátku sedmdesátých let minulého století, a specializovala se především na motocykly terénní, aby svého vrcholu dosáhla překvapivě rychle – už dva roky před koncem téže dekády prodávala 6000 motocyklů ročně. Jenže pak šla křivka grafu úspěšnosti nezastavitelně dolů a značku nezachránil ani pokus o výrobu čistě silničních modelů. Konec pohádky nastal v roce 1984, brána továrny se zavřela.

MH – Pohádka Indian
Ten první, říkejme mu třeba Milan, se našel už dávno. Zatímco jeho kamarádi přesedlali na začátku tisíciletí z Jawic na rychlé japonské stroje, jeho uchvátilo tohle železo. Yamaha Wildstar. Obrovskej motor, klasickej rám a pak nějaký zbytečnosti k tomu. Koupil ji za peníze, co tenkrát stál menší byt, a namísto toho, aby se stal leštičem chromů, okamžitě vzal do ruky flexu a začal si bestii tvořit k obrazu svému. Zbytečnosti odházet, co šlo ořezat, normální rovná řídítka. Prostě jako kdyby z cruiseru stavěl nahatou motorku.

Vzpomínáme na Drndu
Krátce před tím, než šlo minulé číslo Motohousu do tisku, přišla do redakce nečekaná a smutná zpráva. Navždy nás opustil jeden z nejvýraznějších tvořitelů současné motocyklové novinařiny, náš společný kamarád Petr „Drn“ Drnovský. Hledali jsme způsob, jak na něho co nejlépe vzpomenout, a vymysleli následující materiál. Nejdříve necháme každého z naší Motohousí party napsat pár vět a pak přidáme jeden z jeho legendárních testů s jedinečným obrazovým doprovodem. Abyste i vy, kdo jste ho neznali, pochopili, kdo to byl Drn a co pro nás všechny znamenal…

NOVÝ TIŠTĚNÝ
MOTOHOUSE 5/2025

V plošné distribuci od úterý 20. května 2025
Cena časopisu: 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné: 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)

Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk
Digitální publikace:
https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/582905/775-motohouse-5-2025

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist