Motohouse 7/2013
Text: Motohouse | Zveřejněno: 24.6.2013 | Zobrazeno: 7 712x
Léto je v plném proudu a s ním i doba největšího motocyklového drandění. Na dovolenou, na výlety, ale i třeba k podvečernímu lenošení při zapadajícím slunci - připravili jsme pro vás porci pohodového čtení o motorkách a o nadšených lidech okolo nich. Pavel Liška, Karel Abraham a Libor Podmol, pozvali jsme k rozhovoru hned tři zajímavé osobnosti.
LEGENDA: Suzuki RGV500
Tohle je tovární Suzuki RGV500 – motorka pro Grand Prix. Vrchol dvoutaktního vývoje, který zajížděl rekordy okruhů, vyhrával závody a získal pro Suzuki poslední titul mistrů světa. A takhle se na ní jezdí... Každý z vás ví, že dvoutakt se před jízdou musí zahřát. Písty se roztahují rychleji než válce, takže vytvoření určitého tepla umožní součástkám, aby se přiblížily ke své správné provozní toleranci, a vyhnuly se tak trapnému zadření studeného motoru. Lehké vrkání plynem zamezí, aby olej v benzinu zahltil zapalovací svíčku.
MH Test: Honda Gold Wing F6B
Famózní! Jiné slovo tenhle zážitek nevystihne líp. Nemůžu nic jiného než uvažovat o genialitě konstruktérů od Hondy. O čem mluvím? O každé vteřině strávené ve společnosti tohohle šestiválce. Něco tak silného, nabušeného a zároveň čitelného a poslušného…To se nedá srovnat s ničím jiným. Zřejmě proto, že jsem nikdy neřídil lokomotivu.
TEST: Yamaha FZ8
Abychom úplně správně pochopili celou tuhle zamotanou strategii, musíme si na začátku nejdříve správně rozdělit herní úlohy. Co se vám tedy v hlavě semele, když se rozhodnete koupit si tu „správnou“ motorku? Motorkáři (bavíme se o typech běžně se pohybujících hlavně po silnicích) se před nákupem motorky dělí zhruba do třech hlavních skupin. První jsou, řekněme si to popravdě, tak trochu snílci, ale na druhou stranu taky největší srdcaři
2013 Kawasaki ZX-6R 636
Zatímco se většina japonských výrobců krčí kvůli ekonomické recesi v koutě a dopřává svým existujícím modelům lehké upgrady v podobě „nových barev“ a „revolučních“ kapotáží, Kawasaki je vzhůru s plynem otočeným na doraz. ZX-10R je jediný japonský superbike, který byl v posledních letech opravdu přepracován. Máme tady děsivě rychlou ZZR1400, přišla třístovková Ninja, a teď dokonce i nová „šestistovka“ ZX-6R 636.
Ducati Hyperstrada
Proč dělat na stejném základu jednu motorku, když můžete udělat hned dvě? A co takhle spojit megazábavnost Hypermotardu a cestovní vlohy Multistrady? Odpovědí z Bologny je nová Hyperstrada. Poslední dobou mívám pocit, že některé motorky ani pořádně neprojdou vývojovým oddělením a už se v jejich vývoji začne řádně šťourat nějaká ta marketingová kancelář. Prostě se neptejte a udělejte to tak, tak, tak! U některých výrobců se to skrývá méně, jinde se to tají víceméně úzkostlivě
Jízda znamená plnou pozornost…
Pohyb ve městě má svá specifika, které s sebou nesou i určité nástrahy. Pojďte si s námi zopakovat úplné základy, jak se ve městě na motorce nebo skútru chovat a na co si dát pozor. Máte motorku nebo skútr, takže i když jste menší než vozidla kolem vás, jste plnohodnotným účastníkem provozu, tak se podle toho chovejte. Nebuďte pasivní a nebojte se zabrat tu správnou stopu ve vašem pruhu. Nejezděte zbytečně při kraji, v ničem vám to nepomůže. Naopak si tím můžete zadělat na problémy.
Dainese D-air Street – pokrok nezastavíš!
Opatrnosti není nikdy dost a jeden z nejvýznamnějších výrobců motooblečení Dainese si to moc dobře uvědomuje. Proto pracují na systému airbagu v oblečení už od roku 2000 a jejich poslední novinkou je model D-air Street, který byl představen 11. května ve Vídni.
Yamaha XJR1300
Začít s čistým papírem vymýšlet novou motorku je jako pustit se do nového receptu. Může to vyjít, ale ve finále si vždycky nejlíp pochutnáte na specialitě vaší babičky. Ta holt šperkovala recept na ty „svý“ buchty desítky let, a přesně tak je to i s Yamahou XJR1300. Rozhodně nechci říct, že se měli všichni výrobci motorek vykašlat na vývoj nových modelů, to ne. Na druhou stranu mi ale přijde, že se v poslední době prodává málo strojů, které by tu s námi byly konstantně, měly svou stálou hodnotu, fungovaly by parádně a které by mělo smysl udržet při životě, protože si stále najdou své příznivce.
Moto Guzzi California 1400 Touring
Ten budík! Už dlouho mě nějaký díl na motorce tak nefascinoval, naposledy asi trojice výfuků na MV Agustě F3, po prvním představení v Miláně jsem na něj koukal snad každý den. Na Motosalonu neměli kluci z ASpiritu v nové Californii baterku, a tak se chvíle prvního rozsvícení, na kterou jsem se tolik těšil, přesunula až na první moment tohoto testování. Těšil a zároveň bál. Co když digitální číslice zkazí celou tu parádu? Nezkazily.
ROZHOVOR: Libor Podmol
Libora Podmola nemusíme dlouze představovat. Velká persona světového Freestyle motokrosu (FMX), jeden z nejlepších jezdců světa, který neustále posouvá hranice svého milovaného „sportu“. Libora znám již nějaký pátek a setkání s ním je vždy o pohodě a srandě. Nejinak tomu bylo i tentokrát, když jsme rozhovor s populárním Liborem „Moukou“ Podmolem „upekli“ v den jeho 29. narozenin.
Yamaha TMAX BLACK MAX
O schopnostech velkých skútrů se toho už napsalo hodně. I my máme praktickou zkušenost, loni jsme měli TMAX na celoroční test. Výsledek? Dokázali jsme na něm drndat Evropou stejně tak svižně jako se každé ráno proplétat v pražských uličkách a věčně se ucpávající dopravě. Yamaha letos navíc přišla s vylepšením tohoto stroje a nový Black Max bere u srdíčka, tak jako jakákoli jiná „dotuněná“ věcička.
MotoGP rozhovor – Karel Abraham
Rozhodně je mi už podstatně lip. Klíční kost drží perfektně pohromadě a svaly a vazy už taky fungují skoro na 100 %. Bohužel v Mugellu jsem měl ještě menší problém s nějakou virózou (ne tou Zemanovou), měl jsem 38,5 horečku, ale i tak jsem byl se závodem relativně spokojený. Pochopitelně bychom ale rádi výsledky ještě podstatně zlepšili.
Tourist Trophy 2013 – Fantastický „Micky D“
Britský ostrov Man byl po roce opět středem pozornosti motocyklových fanoušků, jela se obávaná, ale krásná Tourist Trophy.
Není potřeba zdůrazňovat, že Tourist Trophy na šedesátikilometrovém horském okruhu ostrova Man patří mezi nejtěžší motoristické podniky. I přes svou náročnost se na něm každoročně schází obrovské množství jezdců, na které se přijedou podívat tisíce fanoušků z celého světa.
300 zatáček Gustava Havla
Doufám, že se na mě pravověrní milovníci reportáží z hořického závodu nebudou příliš zlobit, když svou letošní stať pojmu spíš jako takové malé zamyšlení. Mám k tomu totiž jeden dost pádný důvod. Krátce po skončení letošního 51. ročníku 300 ZGH se vynořilo několik podivných názorů lidí, kteří se rozhodli tento nádherný závod pošpinit – anebo ho, přinejmenším, odmítli pochopit. Především jim, ale i dalším váhajícím, je tedy určeno následující vysvětlení…
Rozhovor – Radek a Jakub Vodvářkovi
Motohouse cup závodění s radostí… Na druhém závodu našeho Motohouse Cupu jsme potkali dva kluky, u kterých bylo vidět obrovský nadšení a odhodlání. Zaujalo nás to, a proto jsme si s nima po kvalifikaci na chvilku sednuli a pokecali o závodech.
Hledání komfortu na cestách 4/5
Pro tentokrát opusťme turistiku v jakékoliv její podobě a pojďme se řádně zapotit. Co budete potřebovat, pokud už naberete dostatek jezdeckých zkušeností a budete se chtít vydat na některou z rallye nebo dálkových soutěží. Nebudeme se samozřejmě bavit o Dakaru a jiných profi akcích, zůstaneme na amatérské úrovni.
MH Rozhovor: Pavel Liška
S Pavlem jsme se potkali na prezentaci seriálu Moto cestou necestou, který právě začíná vysílat televize Prima na svém kanálu COOL. Navíc se na konci léta spolu s Egonem Kulhánkem a Honzou Révaiem vydává na druhou cestu, tentokrát na Kavkaz. Kromě nás bylo na místě asi dvacet fotografů a kameramanů z bulvárních plátků a pořadů a na Pavlovi bylo vidět, že není zrovna ve své kůži, schovával se, jak to šlo.
Nový gumy & stará motorka
Často nám chodí dotazy, jestli má cenu dávat na starou motorku nový gumy. Co moderní obutí udělá s letitým podvozkem a poznám vůbec ten rozdíl? Rozhodli jsme se to pro vás zjistit.Jako výbornej příklad nám posloužila motorka našeho grafika Jirky, o který vám v minulým čísle emotivně povykládal Karas.
Brzda už nemůže zavadit o soupeřovu motorku!
Jsou to už dva roky, co jsou brzdové protektory v MotoGP a WSBK povinné. V roce 2010 se na jejich vývoji společně s Rizomou podílel Toni Elias, který ve třídě Moto2 vyhrál titul mistra světa. Hodně nám píšete, k čemu slouží, a proto jsme brzdový protektor od Rizomy namontovali na naše dlouhodobě testované BMW S 1000 RR
MH na akci: Euro Bike Fest
Jižní Morava, Pálava na dohled, krásné prostředí kempu v Pasohlávkách a k tomu akce, která se už napevno zapsala do kalendáře největších motorkářských srazů u nás. Euro Bike Fest se od začátku snažil být tak trochu jiný, a to se mu za ty roky stále daří držet, ač už ho také doba lehce uhladila. Letošní pátý ročník sice vypadal, jako že se koná v únoru, ale opravdu to byl poslední květnový víkend.
ADVENTURA – Honda Fest 2013
Hotel Červenohorské sedlo, čtvrtek 6. června krátce po čtvrté hodině odpoledne. Právě jsem dorazil na místo, samozřejmě už ve chvíli, kdy je celá akce dávno rozeběhnutá. Účastníci se pomalu vrací ze své dnešní celodenní vyjížďky, těsně vedle recepce začínají kluci od Hondy vypisovat termíny podvečerního ježdění na testovačkách. Fronta je dlouhá, zájem očividný
MH Přestavba: SDR 650 Scrambler
Jasným důkazem toho, že scramblery v Čechách prostě ještě moc nefrčí, bylo letošní finále customového poháru V4, které se konalo v rámci Euro Bike Festu na Mušově. Desítky motorek všech kategorií, scrambler jediný. Ale zase hodně parádní, chce se mi říci – ryzí. Tahle motorka má všechno, co může a musí pravej scrambler mít, a nemusela ani stát miliony.
GIRLHOUSE: Orange day
KTM – motorky pro zábavu. Stejně jako každý rok i letos se malé městečko Bělá pod Bezdězem otřásalo v základech pod náletem oranžových testových strojů. Od pátku tam řáděj novináři a následně pak veřejnost pod hlavičkou KTM Fest. Tak se jdeme projet na těch oranžových novotách.
Motohouse (CZ i SK) 7/2013 v prodeji od pondělí 24. června 2013
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz
Tohle je tovární Suzuki RGV500 – motorka pro Grand Prix. Vrchol dvoutaktního vývoje, který zajížděl rekordy okruhů, vyhrával závody a získal pro Suzuki poslední titul mistrů světa. A takhle se na ní jezdí... Každý z vás ví, že dvoutakt se před jízdou musí zahřát. Písty se roztahují rychleji než válce, takže vytvoření určitého tepla umožní součástkám, aby se přiblížily ke své správné provozní toleranci, a vyhnuly se tak trapnému zadření studeného motoru. Lehké vrkání plynem zamezí, aby olej v benzinu zahltil zapalovací svíčku.
MH Test: Honda Gold Wing F6B
Famózní! Jiné slovo tenhle zážitek nevystihne líp. Nemůžu nic jiného než uvažovat o genialitě konstruktérů od Hondy. O čem mluvím? O každé vteřině strávené ve společnosti tohohle šestiválce. Něco tak silného, nabušeného a zároveň čitelného a poslušného…To se nedá srovnat s ničím jiným. Zřejmě proto, že jsem nikdy neřídil lokomotivu.
TEST: Yamaha FZ8
Abychom úplně správně pochopili celou tuhle zamotanou strategii, musíme si na začátku nejdříve správně rozdělit herní úlohy. Co se vám tedy v hlavě semele, když se rozhodnete koupit si tu „správnou“ motorku? Motorkáři (bavíme se o typech běžně se pohybujících hlavně po silnicích) se před nákupem motorky dělí zhruba do třech hlavních skupin. První jsou, řekněme si to popravdě, tak trochu snílci, ale na druhou stranu taky největší srdcaři
2013 Kawasaki ZX-6R 636
Zatímco se většina japonských výrobců krčí kvůli ekonomické recesi v koutě a dopřává svým existujícím modelům lehké upgrady v podobě „nových barev“ a „revolučních“ kapotáží, Kawasaki je vzhůru s plynem otočeným na doraz. ZX-10R je jediný japonský superbike, který byl v posledních letech opravdu přepracován. Máme tady děsivě rychlou ZZR1400, přišla třístovková Ninja, a teď dokonce i nová „šestistovka“ ZX-6R 636.
Ducati Hyperstrada
Proč dělat na stejném základu jednu motorku, když můžete udělat hned dvě? A co takhle spojit megazábavnost Hypermotardu a cestovní vlohy Multistrady? Odpovědí z Bologny je nová Hyperstrada. Poslední dobou mívám pocit, že některé motorky ani pořádně neprojdou vývojovým oddělením a už se v jejich vývoji začne řádně šťourat nějaká ta marketingová kancelář. Prostě se neptejte a udělejte to tak, tak, tak! U některých výrobců se to skrývá méně, jinde se to tají víceméně úzkostlivě
Jízda znamená plnou pozornost…
Pohyb ve městě má svá specifika, které s sebou nesou i určité nástrahy. Pojďte si s námi zopakovat úplné základy, jak se ve městě na motorce nebo skútru chovat a na co si dát pozor. Máte motorku nebo skútr, takže i když jste menší než vozidla kolem vás, jste plnohodnotným účastníkem provozu, tak se podle toho chovejte. Nebuďte pasivní a nebojte se zabrat tu správnou stopu ve vašem pruhu. Nejezděte zbytečně při kraji, v ničem vám to nepomůže. Naopak si tím můžete zadělat na problémy.
Dainese D-air Street – pokrok nezastavíš!
Opatrnosti není nikdy dost a jeden z nejvýznamnějších výrobců motooblečení Dainese si to moc dobře uvědomuje. Proto pracují na systému airbagu v oblečení už od roku 2000 a jejich poslední novinkou je model D-air Street, který byl představen 11. května ve Vídni.
Yamaha XJR1300
Začít s čistým papírem vymýšlet novou motorku je jako pustit se do nového receptu. Může to vyjít, ale ve finále si vždycky nejlíp pochutnáte na specialitě vaší babičky. Ta holt šperkovala recept na ty „svý“ buchty desítky let, a přesně tak je to i s Yamahou XJR1300. Rozhodně nechci říct, že se měli všichni výrobci motorek vykašlat na vývoj nových modelů, to ne. Na druhou stranu mi ale přijde, že se v poslední době prodává málo strojů, které by tu s námi byly konstantně, měly svou stálou hodnotu, fungovaly by parádně a které by mělo smysl udržet při životě, protože si stále najdou své příznivce.
Moto Guzzi California 1400 Touring
Ten budík! Už dlouho mě nějaký díl na motorce tak nefascinoval, naposledy asi trojice výfuků na MV Agustě F3, po prvním představení v Miláně jsem na něj koukal snad každý den. Na Motosalonu neměli kluci z ASpiritu v nové Californii baterku, a tak se chvíle prvního rozsvícení, na kterou jsem se tolik těšil, přesunula až na první moment tohoto testování. Těšil a zároveň bál. Co když digitální číslice zkazí celou tu parádu? Nezkazily.
ROZHOVOR: Libor Podmol

Yamaha TMAX BLACK MAX


Rozhodně je mi už podstatně lip. Klíční kost drží perfektně pohromadě a svaly a vazy už taky fungují skoro na 100 %. Bohužel v Mugellu jsem měl ještě menší problém s nějakou virózou (ne tou Zemanovou), měl jsem 38,5 horečku, ale i tak jsem byl se závodem relativně spokojený. Pochopitelně bychom ale rádi výsledky ještě podstatně zlepšili.

Britský ostrov Man byl po roce opět středem pozornosti motocyklových fanoušků, jela se obávaná, ale krásná Tourist Trophy.
Není potřeba zdůrazňovat, že Tourist Trophy na šedesátikilometrovém horském okruhu ostrova Man patří mezi nejtěžší motoristické podniky. I přes svou náročnost se na něm každoročně schází obrovské množství jezdců, na které se přijedou podívat tisíce fanoušků z celého světa.
300 zatáček Gustava Havla
Doufám, že se na mě pravověrní milovníci reportáží z hořického závodu nebudou příliš zlobit, když svou letošní stať pojmu spíš jako takové malé zamyšlení. Mám k tomu totiž jeden dost pádný důvod. Krátce po skončení letošního 51. ročníku 300 ZGH se vynořilo několik podivných názorů lidí, kteří se rozhodli tento nádherný závod pošpinit – anebo ho, přinejmenším, odmítli pochopit. Především jim, ale i dalším váhajícím, je tedy určeno následující vysvětlení…

Motohouse cup závodění s radostí… Na druhém závodu našeho Motohouse Cupu jsme potkali dva kluky, u kterých bylo vidět obrovský nadšení a odhodlání. Zaujalo nás to, a proto jsme si s nima po kvalifikaci na chvilku sednuli a pokecali o závodech.
Hledání komfortu na cestách 4/5

MH Rozhovor: Pavel Liška

Nový gumy & stará motorka
Často nám chodí dotazy, jestli má cenu dávat na starou motorku nový gumy. Co moderní obutí udělá s letitým podvozkem a poznám vůbec ten rozdíl? Rozhodli jsme se to pro vás zjistit.Jako výbornej příklad nám posloužila motorka našeho grafika Jirky, o který vám v minulým čísle emotivně povykládal Karas.
Brzda už nemůže zavadit o soupeřovu motorku!
Jsou to už dva roky, co jsou brzdové protektory v MotoGP a WSBK povinné. V roce 2010 se na jejich vývoji společně s Rizomou podílel Toni Elias, který ve třídě Moto2 vyhrál titul mistra světa. Hodně nám píšete, k čemu slouží, a proto jsme brzdový protektor od Rizomy namontovali na naše dlouhodobě testované BMW S 1000 RR
MH na akci: Euro Bike Fest
Jižní Morava, Pálava na dohled, krásné prostředí kempu v Pasohlávkách a k tomu akce, která se už napevno zapsala do kalendáře největších motorkářských srazů u nás. Euro Bike Fest se od začátku snažil být tak trochu jiný, a to se mu za ty roky stále daří držet, ač už ho také doba lehce uhladila. Letošní pátý ročník sice vypadal, jako že se koná v únoru, ale opravdu to byl poslední květnový víkend.
ADVENTURA – Honda Fest 2013
Hotel Červenohorské sedlo, čtvrtek 6. června krátce po čtvrté hodině odpoledne. Právě jsem dorazil na místo, samozřejmě už ve chvíli, kdy je celá akce dávno rozeběhnutá. Účastníci se pomalu vrací ze své dnešní celodenní vyjížďky, těsně vedle recepce začínají kluci od Hondy vypisovat termíny podvečerního ježdění na testovačkách. Fronta je dlouhá, zájem očividný
MH Přestavba: SDR 650 Scrambler
Jasným důkazem toho, že scramblery v Čechách prostě ještě moc nefrčí, bylo letošní finále customového poháru V4, které se konalo v rámci Euro Bike Festu na Mušově. Desítky motorek všech kategorií, scrambler jediný. Ale zase hodně parádní, chce se mi říci – ryzí. Tahle motorka má všechno, co může a musí pravej scrambler mít, a nemusela ani stát miliony.
GIRLHOUSE: Orange day
KTM – motorky pro zábavu. Stejně jako každý rok i letos se malé městečko Bělá pod Bezdězem otřásalo v základech pod náletem oranžových testových strojů. Od pátku tam řáděj novináři a následně pak veřejnost pod hlavičkou KTM Fest. Tak se jdeme projet na těch oranžových novotách.
Motohouse (CZ i SK) 7/2013 v prodeji od pondělí 24. června 2013
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?