Motohouse 6/2012
Text: Motohouse | Zveřejněno: 21.5.2012 | Zobrazeno: 9 310x
Ve Vysokém Mýtě se odehrál první ročník Motocyklového Dne Žen (MDŽ). Akcička se povedla a holky, paní a slečny byly absolutně úžasné – přinášíme reportáž, včetně autentického rozhovoru s německou kaskadérkou Mai-Lin Senf. Test 13 motorek a pravidelné reporty ze závodů berte už jako samozřejmost…

Kráska v chaosu. Dlouhá léta bylo obvyklé, že se továrny o svoje retro modely příliš nestaraly. Když je to retro, tak to přeci není potřeba inovovat. Chyba! Moto Guzzi všem ukázala, že na tyhle stroje by se rozhodně zapomínat nemělo.

GSX-R jsme vždycky milovali. Už v roce 2001 ukázala do té doby vládnoucí R1, že to jde dělat jinak a líp. Superbike přece nemusí být jenom vzteklá bedna dynamitu, kterou uřídí jenom hrstka nadaných a vyvolených. Kdepak, model K1 byl úžasně rychlý, a přesto použitelný v každé situaci.

Nová ER-6n je jednoduchá, veselá a upřímná. To byl už její předchůdce, ale i když jsme tu motorku měli opravdu rádi, nemohli jsme se zbavit dojmu, že je to spíš hračka než opravdová motorka. To se s příchodem modelu 2012 změnilo, ale přijít si na to musel, po týdnu stráveným na týhle krásný žlutý vosičce, až sám.

Značka Triumph letos oslavila 110 let existence svého jména ve spojení s motocykly a není snad lepší způsob oslavy, než představení nového modelu... Už při prvních zmínkách o novém velkém cestovním enduru z Britských ostrovů, které se původně mělo jmenovat Tiger 1200, se začaly množit poznámky o kopírování BMW. Je na místě uvést věci na pravou míru. Triumph rozhodně nemá zapotřebí někoho kopírovat, naopak.
První jízda: Honda Gold Wing

Představení: Honda CRF250L
Univerzální lehká endura si v historii motocyklů našla vždy své majitele. Je mezi námi spousta motorkářů i nemotorkářů, kteří potřebují a chtějí stroj schopný jízdy na různém povrchu a za všech podmínek. Nová Honda CRF250L by měla právě tyto požadavky splňovat. Lehká stavba s agilním motorem vám umožní snadné proplétání rušným provozem velkoměsta a CRF nebude protestovat ani v terénu. Už v 70. letech to potvrdil model XL250S, který zahájil úspěšnou éru rodiny XL.
MH Exclusive: Yamaha XT1200Z World Crosser


ANGLIE: Dnes už se takové nedělají…
Jak je možné, že v roce 2012 nikdo nedělá jednoduchou dvouválcovou sportovní motorku? My jsme se svezli na třech nejlepších z poslední dekády – Aprilia SL1000 Falco, BMW R 1200 S a Suzuki SV1000S, abychom našli odpověď.
MH Test: BMW G 650 GS Sẽrtao


Když se setmí, obvykle bývá mnohem větší sranda, ale pokud jste na motorce, je jízda nebezpečnější. Jezdit po tmě je ale fascinující, takže jak si ji co nejvíc užít a být přitom v pohodě. Poradíme vám. Podle většiny studií je převážný počet nehod motorkářů způsobených tím, že nedostanete přednost. A je jedno, jestli jedete ve dne, nebo v noci

Yamaha to udělala chytře, takže to dobré zůstalo a přibylo něco navíc. TMAX pořád nabízí ovladatelnost a výkon na úrovni motorek střední střídy, vše kromě toho zabaleno do příjemného balíčku klasického maxiskútru s automatickou převodovkou. Novinka se zaměřuje na styl, design a také na to, proč jsme pěli na TMAXe v minulosti taková slova chvály – na tu porci výkonu, hbitosti a schopnosti jezdit rychle.

Následující porovnání asi není úplně klasický srovnávací jízdní test. Nebudeme ty dvě motorky honit po všech možných i nemožných cestách, nebudeme zkoušet top-speedy. Nechceme vědět, která je lepší, protože moc dobře víme, že každá je jiná. Dneska na to půjdeme odlišně. Porovnáme si je z praktické stránky a pojmenujeme to nejzákladnější, co skutečně vytváří jejich jízdní projev (a pokusíme se zjistit proč).

Teď nejspíš očekáváte, že se dozvíte, jak se takové tříkolové monstrum na silnici chová. Ano, ale vydržte prosím ještě chvilku. Nejdřív mám na srdci něco jiného. Ten motor a konkrétně to, jak se mi po něm stýská. O čem mluvím? V rámu Spydera se ukrývá dvouválcové litrové véčko z produkce rakouského Rotaxu. Ještě nic? O.K., tak vám to prozradím – jde o stejný motor, jako tepal v RSV, Tuonu a dalších Aprilkách

V dnešní krátké dumce ze sebe možná udělám tak trochu zpátečníka, možná na sebe prozradím něco, co bych asi ani neměl. Ale já to beru spíš jako anketu nebo dotaz, jestli to (alespoň někdo) máte taky tak. Pojďme ovšem v celé té story hezky popořádku. Jsme na veletrhu v Brně a já sedím u přátelské debaty s klukama z Recallu, kecáme o hračičkách z jejich nabídky. Naše debata nakonec skončí u komunikačních prostředků, konkrétně u Interkomu v přilbě. Poslouchám jejich argumenty a samozřejmě mi připadají jako absolutně správné a logické.

Každý divák, fanoušek a snad i každý Rossiho odpůrce to v sobě jednoduše má. Před každým závodem, ve všech odjetých testech, vážně při každém Valentinově vyjetí na trať, pokaždé jsme si všichni někde podvědomě mysleli, že teď „už to přeci přijde – že už to prostě musí dát!“ Že to kouzelné dítě konečně onen bludný kruh prolomí a že i s Ducati začne vítězit. Přesně tak, jak jsme byli zvyklí po celá ta léta – tedy s opojnou lehkostí a s příslovečným ukazováčkem zapíchnutým mezi půlkama.

O tom, jestli je královská třída stále opravdu královskou, nebo ne, asi nemá cenu vést debatu, i když (a to si klidně přiznejme hned na úvod) je v tom letos díky CRT docela solidní nepořádek a jen opravdový fantasta asi najde ve dvou rozličných kubaturách sloučených na jednom roštu nějakou opravdovou „sportovní hodnotu“. Ale neskuhrejme.

„Hovory s Mildou...“ patří už v Motohouse tak nějak k tradici. Dostáváme se k nim pravidelně alespoň jednou ročně a snažíme se v nich vše pojmenovat v kontextech… Je to už rok, hovořili jsme spolu o příchodu „sériových“ motorů do MotoGP. Tehdy se nevědělo o pravidlech ještě nic, dneska už je ta podoba jasnější. Jaký je tedy dnes tvůj názor na CRT?

Před sezonou elitní motokrosové kategorie MX1 hodně zbrojila hlavně japonská Kawasaki, která ve svém hlavním týmu Kawasaki Racing vyslala vstříc světovým soubojům silnou dvojici Gautier Paulin a Xavier Boog, a navíc vše potvrdila vznikem týmu Monster Energy Pro Circuit pro bratry Christopha a Sebastiena Pourceliovi. Jenže na začátku sezony se stejně opět všichni dívají na záda mistra světa posledních let, Itala Cairoliho.

Dnes se podíváme na jednu stylařskou bundu, ve které letos jezdí náš kolega Alda, a praktický stojan, který oceníte při častém převozu motorek. Transportní zařízení Tamoto je vynikajícím pomocníkem při častém převozu motorek. Práce s ním je jednoduchá, motorka je v něm zcela bezpečná a stabilní. Dáváme naprosto zasloužených pět hvězdiček.
SPECIAL OBLEČENÍ
Co tedy na sebe? Otázka oblečení na motorku je jedním z nejčastěji skloňovaných témat. Zeptali jsme se tedy těch nejpovolanějších na jejich názor. A tady je výsledek.
MH Adventura 2/2


Pár dní poté, co se minulé číslo Motohouse objevilo na stáncích, přišel mail se zajímavou reakcí na článek o přestavěné Hondě Dominator: „V článku jste se ptali, jestli se u nás někdo pokusil o podobnou přestavbu. Tak tady ji máte….“ A tak jsme poznali Honzu Nováka.

Když se na podzim roku 1968 objevilo tohle CB na Tokyo Motor Show, veřejnost i odborníci byli nadšeni. Mělo totiž v sérii spoustu prvků, které byly v té době standardem pouze u drahých zakázkových modelů. Z dnešního pohledu to sice působí směšně, ale elektrický startér, kotoučové brzdy (přední hydraulická) nebo dvojice zrcátek, to bylo na tu dobu něco.

V rámci Motocyklového dne žen (MDŽ) jsme vyzpovídali nejlepší evropskou kaskadérku. Tady je vysvětlení, jak to tahle doopravdy má! O čem to je: » po silnici moc ne » v kasárnách pořád » na okruhu už brzo
Motohouse (CZ i SK) 6/2012
v prodeji od pondělí 21. dubna 2012
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?