Motohouse 6/2009
Text: Motohouse | Zveřejněno: 30.5.2009 | Zobrazeno: 8 502x
Je tu poslední „malý“ Motohouse. Už od příštího čísla se vracíme k formátu, na který jste byli zvyklí před několika lety, a tak tohle červnové číslo berte jako jakési symbolické ukončení jedné éry. Proto jsme ho našlapali hned několika litrovkama, aby to loučení mělo přece jen náš „styl“. Nejrychlejší motorky planety jsou tu a my jim s lehkostí šlapeme na paty...
APRILIA RSV4

SROVNÁVACÍ TEST SUPERBIKŮ
... Honda CBR1000RR... Kawasaki ZX-10R
... Suzuki GSX-R1000
... Yamaha R1
Není to pouze o síle. Je to o tom najít onen zvláštní způsob, jak je co nejefektivněji ovládat. Litry jsou bestie, které mají až 160 bhp, a proto vaším úkolem bude nedovolit jim, aby vás ten úchvatný koňský teátr vyhodil ze sedla! Dvě z nich nám dávají na výběr z různých výkonových módů, další má ABS a ta čtvrtá je tak surová a hladová jako v den, kdy byla zrozena. V průběhu dvou týdnů a po 1000 mílích na každé z nich ale nemáme jednoznačného vítěze. Jen víme, že nějaký rozdíl mezi těmito řadovými čtyřválci existuje – což se dá říct, že je „dobře“!
Kawasaki ER-6n vs. Suzuki Gladius
Pokrok ve světě jedné stopy si uhání kupředu mílovými kroky takovou rychlostí, že se kolikrát ani běžný biker nestačí divit… Což o to, jedná-li se o náskok díky technice (autor je oficiálním prodejcem Audi – pozn. red.), nemám nic proti, ale u těch designových novot mi občas zůstává rozum stát nad tím, co si designéři dokážou nejenom vymyslet, ale především prosadit přímo do výroby.Yamaha XJ6

Motorky pro mlaďáky

Yamaha WR125X
Je ti šestnáct a chceš motorku. Hm, ale jaké máš možnosti volby? Naše legislativa nedovoluje víc jak patnáct koní – a to ti v uších asi nezní jako ta největší šleha na světě. Ale co naplat, jezdit chceš, tak už to nějak v začátku přepotíš a uplácáš (ach jo, kde jsou ty doby, kdy sis mohl v tomhle věku pořídit dvoutakt, který tě málem roztrhal).
BMW S 1000 RR

Motorka pro radost

Však se na ni koukněte... Už jenom to, jak vypadá. Na první pohled dospělá motorka, navíc, jak se dočtete následně, absolutně nezáludná a přátelská. Žádné vytvrdlé enduro, nic, co by vám zasadilo uprostřed polňačky ránu pod pás.
OJETÁ
Honda CBR600RRKawasaki ZX-6R
Před námi stojí dvě šestky, zlé, vrčící premiantky. Malá Ninja ZX-6R modelový rok 2003 a CBR600RR z roku 2004. Možná jsme neměli psát, že jsou zlé – ale ono to k nim tak nějak patří, protože umí i pokousat, když se k nim člověk nechová tak, jak se patří. Tyhle dvě motorky víceméně odstartovaly opravdu šílené soutěžení o co nejvýkonnějšího a nejlehčího šestkovýho supersporta a jako první překročily onu magickou hranici... Ano, představte si to, i takové bývaly doby! Nic nebylo svaté a takovéhle malé mršky se uplatňovaly jen jako odrazový můstek mezi maloobjemovou motorkou a překoňovaným litrem, ba co víc, používaly se dokonce i každý den, třeba k cestě za prací. Což je, při dnešním pohledu na současnou R6, skoro až děsivý.
Yamaha XVS950A Midnight Star

Motohouse na akci
Bohemian Custom – součástí mušovského srazu byla i soutěž přestaveb, kterou všichni dobře známe z působení na pražském Motocyklu. Letošního ročníku se zúčastnila téměř stovka motorek, a to nejen od nás, ale i z okolních států, takže bylo na co koukat. Jak to nakonec všechno dopadlo, kdo odjel domů s pohárem?Adventura, 2. díl

Nacházíme se v High Desert Country v Oregonu. Ve vzduchu je už cítit poušť. Kolem nás je spousta houževnatých suchých keříků, které místní nazývají sage-brush (pelyněk). Opět stoupáme a vrcholky Steens Mountain se zahalují do bílého ticha. Čím výš, tím je tato bílá peřina hrubší. Povrch cesty se mění v 500metrových úsecích. Čerstvě napadaný sníh je sjízdný, ale jsou místa, kde je povrch zledovatělý a zrádný. Jsme na konci svých sil. V jedné levotočivé zatáčce to Herbert položí současně se mnou. Díky dobré „padací“ technice se to naštěstí obešlo bez problémů. Konečně se dostáváme na nejvyšší bod 2995 metrů nad mořem, což je výš než v kterémkoliv z alpských průsmyků.
SPECIÁL – Motooblečení

SPORT – Superbike

HOŘICE 2009

Ahoj děvčata, slečny, paní,
sezona je v plném proudu a tady u nás to vypadá jako na bojišti. Kluci jsou pořád někde v tahu, už pomalu nevím, jak vypadaj. A tak jsem ráda využila příležitosti a na dvou akcích se s některými z nich potkala. Dva vzácné dny plné báječných zážitků. Udělejte si taky takové, zasloužíte si to. Vaše Gerry+ všechny ostatní rubriky, jak jste ostatně zvyklí...
Motohouse 6/2009 v prodeji od pátku 29. 5. 2009
* cena 99 Kč
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?