motopoint_unor_shad




Motohouse 5/2011

Květnový Motohouse má vícero stěžejních témat – jedním z nich jsou nováčci. Tedy kluci a holky, kteří právě začínají a potřebují poradit. Proto bezmála 20 stránek věnovaných právě jim - včetně základních info jak udělat papíry, jakou sebou výbavu, či jakou vybrat motorku... Dál samozřejmě hodně ze světa chuťovek, srdcovek a sportu a vůbec všeho, co k našemu milovanému koníčku patří. Je dobře, že už to všechno zase propuklo a že sezóna zase pěkně pumpuje. Těšíme se a doufáme, že se budeme potkávat co nejvíc!

TEST – nová Honda CBR600F
Oživit legendární jméno CBR F, to je víc než pecka nápad. Je to navázání na to nejpoctivější, co motocyklový průmysl světu kdy dal. A my si zajeli ověřit tuhle naši domněnku na jih Španělska…
Asi mi potvrdíte, že určitě znáte někoho ve vašem okolí, kdo měl nebo ještě pořád má nějakou Hondu CBR600F – „eFko“ je jedna z ikon motocyklové historie, která z pohledu důležitosti udělala pro motorky přesně to, co udělal první Golf pro malé hatchbacky. Nikdy nebyla nejrychlejší, nejsilnější nebo nejhezčí, ale proč taky? Ona vždycky uměla všechno tak dobře, že pokud někdo jiný vyrobil univerzální sportovní motorku, musel ji nutně srovnat právě s CBR – a většinou prohrál.


Představení – Aprilia Dorsoduro 1200
zpomínáte si na dobu, kdy jste poprvé viděli Aprilii SMV 750 Dorsoduro? Bylo to v roce 2007 a okamžitě si získala sympatie mnoha z vás. Jasně, Dorso nebylo natolik radikální jako o rok starší motard SXV, ale na druhou stranu jeho užitná hodnota byla úplně jinde. Letos navíc bude Aprilia trumfovat sebe sama pekelně očekávanou novinkou!

První svezení - BMW K 1600 GTL
Asi nebudeme přehánět, když hned „z první“ vypálíme, že nový šestiválcový parník je něco zcela jiného, než na co jsme byli dosud zvyklí. Ta koncepce motoru (ale i podvozku a hlavně elektroniky) je naprosto odzbrojující a najednou tu stojí něco, co jsme dosud neměli možnost vidět a zažít.
A říkám to proto, že různé elektronické fičury a jejich následné štelování považuju za jednu z nejvíc vzrušujících věcí. Ano, zkrátka mě baví zkoumat, jak moc velký vliv na následné chování motorky budou mít.


Anglie - Litrové sporty

Je to nejdůležitější test roku: Kawasaki a její nová ZX-10R stojí proti svému předchůdci a proti nejlepšímu Japonci a na závěr proti jasně nejlepší motorce v téhle třídě. Kdo chce letos kupovat litr, měl by začít pozorněji číst.


2008 Kawasaki ZX-10R

Max. rychlost: 294 km/h
Výkon: 169,4 bhp
BMW S 1000 RR Sport
Max. rychlost: 304 km/h
Výkon: 191,7 bhp
Honda CBR1000RR Fireblade
Max. rychlost: 288 km/h
Výkon: 165,5 bhp
2011 Kawasaki ZX-10R
Cena: 379 000 Kč
Max. rychlost: 296 km/h
Výkon: 175 bhp


TEST - Triumph Bonneville T100
Tenhle Angličan je trochu něco jiného, než na co jsme u moderních motorek zvyklí. Zapomeňte na maximální výkony, brilantní jízdní vlastnosti a nejnovější designové výstřelky, tady se připravte na návrat ke kořenům motorkaření.
Aby se nějaká značka stala slavnou takovým způsobem, aby ji bylo možné označit za kultovní, musí mít za sebou kromě dlouhé historie taky pořádně silný příběh, nejlépe pěkně divoký a pořádně šťavnatý. Důvod, proč se Harley-Davidson stal tak slavným v USA i po celém světě, je ten, že na něm začali jezdit první ortodoxní členové hnutí MC, což neuvěřitelně pomohlo vybudovat patřičnou image značky jako stroje pro ostrý hochy

TEST - Ducati Hypermotard 796
Motto: Před třemi lety obletěly svět fotky Rubena Xause, jak posílá Hypermotarda s řídítky na dorazech s kolenem na zemi do ostré levé. Jednou rukou – samozřejmě. Teď nastal čas na verzi s menším motorem. Svezli jsme se a bavili se. I malý bráška umí hodně!
Stojím tady a mám v ruce klíčky od menšího modelu a něco jako by mi říkalo, že to bude dneska vážně moc fajn den. Slunce rozpaluje asfalt, vzduch má 24 stupňů a já sedím na lavičce před redakcí a už jsem celej natěšenej. Jo, za chvilku odsud vypálím – a ona (bílá kráska se sakra dychtivým kukučem) nebude moct říct NE. Jo, jsou chvíle, kdy mám tuhle „práci“ vážně docela rád.

Téma - Yamaha XT1200Z Super Ténéré
Kdybych měl jmenovat motorku, na které jsem si loni nejvíc zajezdil, tak by to byla nová Ténéré. Proto taky, když jsem se chtěl letos „rozjezdit“ po zimním odpočinku, volil jsem tuhle motorku. Protože ji znám…
Byl to loni jeden z hlavních testů a dávali jsme si ho průběžně, natěšeni na horkou novinku. Takže jsme si motorku i sami zajeli a celkově ji nadělili tak něco přes 3000 km. Dost na to, aby se nám dostala pod kůži. A když se ukázala možnost povodit ji v prvních letošních teplých dnech, to jsme zkrátka museli dát. Otázka tedy zněla jasně – je velká Ténéré pořád tak dobrým společníkem na naše cesty, nezměnila dlouhá zima nějak naše stanoviska?

Představení - KTM 125 Duke
V KTM zkrátka potřebovali oslovit další zákazníky, a protože ještě neměli v nabídce silniční 125, rozhodli se vyrobit motorku, která by si zasloužila název Baby Duke. Rozhodně to ale není žádný „ofuk“. Tady máte tu čest s opravdu solidně a poctivě postavenou motorkou. Rakušané se nesnaží ohromit rodiče motorkářské omladiny bezkonkurenčně nízkou cenou, nýbrž kvalitou. KTM 125 Duke je motorka pro mladý kluky a holky, jejichž rodičům na svém dítěti záleží. Špičkové a spolehlivé komponenty jsou u velkých motorek tohoto výrobce samozřejmostí. Aby si ale zachovala svou pověst, nebáli se inženýři z Mattighofenu osadit kvalitními díly i nejmenšího „vévodu“.

MOTOGP -OTEVŘENÍ SEZONY 2011
Jedno už tedy na začátku sezóny víme jistě. Valentino neblafoval a Honda je na tom letos sakramentsky dobře!
Klidně si to přiznejme na rovinu. Kdo z nás si při předsezónních testech nemyslel, že Valentino tak trochu blafuje. Že když nastane konečně ta ostrá závodní řež, že ťukne u Ducati na nějaký ten kouzelný čudlíček, motorka zrychlí a on suverénně zazáří – ostatně jako jíž tolikrát.
Čekali jsme, čekali, ale nedočkali se.
Ani závod v katarské tmě, ani štvanice uvnitř jerezského pekla neznamenaly probuzení. Červená Ducati stále ztrácí více než vteřinu na vedoucí borce a nikde v dohlednu naděje, natož pak zlepšení. Valentino si při příchodu k italskému výrobci vynutil několik změn na motorce a teď zřejmě sklízí velice trpké plody svých rozhodnutí.
DUMKA – zdravá sportovní agrese
Vykrvenci ke sportu jako takovému patří. Osobní nasazení a zápal je koření, díky kterému získává tahle podívaná na chuti. Ač s mým dnešním pohledem asi nebude souhlasit úplně každý, já si budu stát za svým. Tenhle sport není pro žádný bábovky...
Max Biaggi to při druhém závodním víkendu série WSBK na Doningtonu neměl vůbec lehké. Z Austrálie přijížděl s bodovou ztrátou, a pokud chtěl udržet své ambice v oblasti obhajoby titulu, potřeboval v Anglii uspět… Jenomže ouvej, chladné březnové počasí požíralo pneumatiky jako mor – a chvilka slabosti přišla i na jindy tak suverénní Aprílie. Problémy měla tahle italská stáj od prvního najetí na trať a Max to prostě zase jednou „neustál“.

SUPERBIKE - Donington Park

Motocyklový Donington je svatyně. Divoká trať v severozápadním Leicestershiru v Anglii navazuje na historický odkaz klasických závodů už od třicátých let a je to trať, kterou všichni důvěrně známe. Přesto se tu ale letos jelo vlastně „poprvé“. Ptáte se proč? Odpověď zní jednoduše. Okruh jako takový prošel v minulých letech fází velkých snů a plánů, které se díky ekonomické krizi scvrkly nakonec do jen několika úprav a dílčí rekonstrukce. Jelo se tedy na okruhu, který tu už byl, ač se teprve letos zjara získávaly narychlo patřičné homologace.

ROZHOVOR – Kuba Smrž
Jakub Smrž na okruhu Donington vybojoval své nejlepší místo v závodě Mistrovství světa Superbike. Druhé místo v úvodní jízdě znamenalo jeho druhé pódium v kariéře WSBK, což dalo impuls k tomu, abychom mu v nedělním podvečeru zabouchali na dveře jeho karavanu a u vychlazeného Effenbertu se ho pozeptali na bezprostřední pocity.

Co to máme v tlapách
Tentokráte hodnotíme dvě věci ze zcela opačného spektra motorkářského zájmu. Knihu o desperátech americké chopper scény a přilbu jednoho z nejrychlejších „šampónků“ současného závodění (mimochodem také Američana). Oboje jsme svěřili přesně do těch rukou, do kterých svým určením patří.
*Kniha One Percenter – Legenda o motorkářích mimo zákon (Dave Nichols)
* Helma HJC FG-15 Ben Spies

Motohouse rozhovor - Václav Jiruš
Devětadvacetiletý kluk, který se z garážového kutila vypracoval až na dodavatele vybavení nejlepších pilotů mistrovství světa. Jaké to je „jít za svým“, jsme si povídali s Vendou Jirušem, majitelem značky For Street Racing.
Začněme ale maličko z jiného konce. S tímhle sakra rychlým klukem jste se už totiž na stránkách Motohouse setkali. V roce 2007 s ním náš šéfredaktor Carlos soupeřil na okruzích o titul přeborníka ČR ve volné třídě – a Venda mu v lítém boji podlehl. Naše první otázka tedy nemůže směřovat jinam:
HOT téma - Jak začít
Vybrat si styl svého životního motorkářského „projevu“ hned zkraje, když s motorkama teprve začínáte, to je prakticky nesmysl. Člověk se v průběhu času vyvíjí a určitě i vy si budete chtít zkusit i něco jiného, nebo rovnou přejdete na jiný břeh. A v tom je to mimochodem právě docela fajn, že motorky nabízí tolik možností, tolik různých směrů, ve kterých se můžete zhlédnout a do kterých se můžete zamilovat. Proto jedna další rada na úvod: Nekoukejte „spatra“ jeden na druhého – nikdy nevíte, za jaká řídítka vás ruce osudu za nějaký ten rok dostanou.

Cectek Quadrift 500EFi
Už to označení je sexy a slibuje hodně. A počkejte, až ho uvidíte naživo. Na první pohled je to zlá věc, a tyhle stroje nám dokážou zježit chlupy na zádech.
Je to nádherná designérská práce. Čistý linky s nabroušeným kukučem, který vás svým stylem pošle až za velkou louži. Ano, je to, jako by přede mnou stála zmenšenina Dodge Challengera s řídítkama. A to je něco, co se mi prostě líbí. Za vzhled má od nás Cectek jedničku a počkejte, až se svezete…

SPECIAL - OLEJE
Podobný článek by v Motohousu asi čekal málokdo. Jenže ono je asi docela důležité si tuhle elementární pravdu připomenout – benzín tu nebude napořád…
Když si přečtete tento článek, zjistíte, jaký je to vlastně zázrak, že jsme to zrovna my (myšleno historicky), kdo se může v průběhu svého života věnovat něčemu tak vzrušujícímu, jako je jízda na benzínových motorkách... Ano, pro naše pradědečky byla jízda na motocyklu nedosažitelným luxusem a pro naše pravnoučata bude podle všeho zas. Důvod se jmenuje „Ropa“.

MH Exclusive – Metzeler Interact Challenge
Metzeler představil tři nové pneumatiky a my jsme měli jedinečnou možnost je jako první vyzkoušet na okruhu Cartagena a v jeho okolí.
Představovačky nových gum jsou tím nejlepším, co může motoristického novináře potkat. V jeden den totiž máte možnost projet spoustu skvělých motorek a to je něco, co nás pořád ohromně baví, a podle toho, co jsme měli možnost na rozpáleným španělským okruhu zažít, hned tak nepřestane.

Motosalon 2011 otevřel sezónu
Pořadatel Motosalonu, společnost BVV Veletrhy Brno, zvládl loňskou premiéru na jedničku a letos ho čekal další křest v podobě prvního ročníku v Praze (místo konání se bude obrok střídat Brno-Praha). Letňanský výstavní areál je lety prověřen a také pro Motosalon byl důstojným prostorem. Žádné komplikace s dopravou a parkováním, rozměrné pavilony, takže žádná zásadní tlačenice, fungující servis pro návštěvníky i vystavovatele. V tomto směru si Motosalon rozhodně zaslouží pochvalu.

Bohemian Custom Bike 2011
Průchod do levého pavilonu holešovického výstaviště byl jako proskočit zrcadlem do zcela jiné reality. Bohemian Custom Bike byl totiž regulérní sraz, párty. Žádné naškrobené stánky a chlápci v košilích, tady jsou všichni ti, kteří vnímají motorky jinak než jen jako obchodní artikl, sportovní náčiní nebo pouhý dopravní prostředek. Na začátku velké haly jsou vedle sebe naskládány stánky airbrusherů, svoji práci tu ukazují jak malá studia, tak ti nejznámější z oboru. A je fakt na co koukat.

Přestavba - Pajdavej Henry
Do dílny, ve které se mísí vůně oleje a kouzelných bylinek, vstupuje postava. Když zahlédne na lavici postavené rozpracované torzo motocyklu, s úžasem vydechne: „Henry!“ Z kouta se vynoří postava majitele dílny Freeby a nechápavě vytřeští na kamaráda Lálina oči: „Jakej Henry?“ „Pes z hospody ve Veselici. Je celej zmrzačenej a z dálky vypadá přesně jako tohle. Volej Milanovi, jedem tam.“ Následně trojice nasedá do auta a vyráží do zmiňovaného restauračního zařízení, kde ji čeká další z nekonečných inspiračních dýchánků.

MH Raritka
GG Technik jsme měli možnost již před pár lety otestovat v provedení Quad s BMW Boxer motorem. Parádní svezení, zajímavá alternativa a na první, druhý i každý další pohled exkluzivní produkt. Když se objevila možnost otestovat ve španělské Malaze nové modely s čtyřválcovými motory BMW, neváhali jsme ani vteřinu a mazali pro letenky.
Motohouse (CZ i SK) 5/2011
v prodeji od pondělí 18.dubna 2011
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist