yamaha_demo_tour




Motohouse 11/2011

Když dostanete možnost testovat skutečně „božskou“ motorku, máte v té chvíli pocit opravdové pýchy. Prototyp českého FGR 2500 Midalu V6 byl takovým momentem a nám je nepopsatelnou ctí se s vámi o tento okamžik podělit. Už abychom je začali vídat na silnicích, stejně jako dalších 13 motorek, které najdete v MH testech včetně novinkové Ducati 848 Streetfighter. Přejeme příjemné počtení...

První jízda – FGR Midalu V6
Stačí jeden rychlý pohled, když vám oči sklouznou od předního světla až po krásně provedený zadek – nádherná podívaná. Dominantou je samozřejmě motor. Ten motor. Véčkový šestiválec o objemu necelých 2,5 litru. Podle slov pana Felgra, stavitele téhle mašiny, by měl mít kolem 250 koní. „Přesně ti to zatím neřeknu, protože pořád ladíme. Hodně to záleží na nastavení elektroniky a vstřikování. Objem tam je, takže teď už je to jenom otázka jeho správného naladění.“

MH Exclusive – 2012 Ducati Streetfighter 848
Ducati ráda dělá tyhle chytré tahy. Vezme motor z existujícího superbiku, lehce mu ubere na výkonu a vrazí ho do už hotového rámu motorky, která dávno jezdí. A je to. Možná si řeknete, že je to lehká vyčůranost, protože si můžete myslet, že se tím ušetří drahý vývoj kompletně nového modelu. Ano i ne. V poslední době je velká móda vzít sportovní motorku, očesat z ní kapoty a nasadit široká řídítka. Vznikne tak něco, co výborně jezdí a je neuvěřitelně rychlé. Naháč, díky kterému je tak lehké dostat až do takového levelu.

Představení: Honda CBR1000RR Fireblade 2012
Ano, čtete správně, je to už dvacet let, co spatřil světlo světa první Fireblade. Pod tehdejší design se podepsal Tadao Baba a Fároš pořádně rozbouřil stojaté vody tehdejších litrových sportovních motorek. Jen tak mimochodem – tenhle litr vážil tehdy 205 kg vč. náplní (pouze o 5 kilo víc než model 2012!), a to byl náskok 34 kg na nejbližší konkurenci v podobě Yamahy FZR1000. Model 2012 se tedy nese v duchu oslav. Rozhodně to ale není jediná věc, pro kterou by měl být výjimečný.

Test Suzuki GSX-R 600
Už jsme si pomalu zvykli na to, že v kategorii sportovních motorek došlo poslední dobou k určité vývojové stagnaci. Nejmarkantnější je to právě v kategorii supersportovních šestistovek. Prakticky od roku 2007 jsme se nedočkali od žádného výrobce nějakého radikálního kroku. Z jednoho úhlu pohledu je určitě dobře, že vaše nová motorka, kterou si zrovna koupíte, nebude za necelý dva roky „stará“ vrána (což donedávna platilo), ale na stranu druhou...

PNEU-TEST - Dunlop Roadsmart II
Odjakživa říkáme, že testování nových pneumatik je to nejlepší, co se v naší branži vyskytuje. Spousta motorek, rozdílné lokality, podmínky a opravdu výživný kus ježdění. Takže když nám v redakci přistála pozvánka na představovačku nových Roadsmartů od Dunlopu, strhla se regulérní bitka. Dvoudenní test byl naplánován na zakroucených silnicích Korsiky a na testovací dráze Dunlopu ve francouzském Mirevalu.

MH Srovnávací test
KTM 990 Adventure
vs. Moto Guzzi Stelvio
vs. Yamaha XT12000Z Ténéré
Dnešními dámami připravenými na MH depilaci jsou ultimativní KTM 990 Adventure v jubilejní verzi Dakar, něžná Yamaha XT1200Z Ténéré v panenské bílé barvě a poněkud vykulená Moto Guzzi Stelvio.

TEST – Yamaha XJR1300

Ten letošní rok byl zběsilý. Ostrý, tvrdý a zběsilý... Vážně, už se okolo testování motorek pohybuju nějakých 15 let, ale nic takového jako letos jsem ještě nezažil. Motorky potažmo i jejich výrobci jako by už dokonale zmagořili. Celá světová produkce mašin se neustále ostří, motorky začínají připomínat roboty, dokonalé jízdní vlastnosti od svých uživatelů vyžadují stále nesmlouvavější jízdní styl. Je to spirála, která míří neustále vzhůru a tam kdesi v nebi se asi jednou „utáhne“. Motorky jako by už nebyly pro lidi, nýbrž lidi pro motorky…

Dopravní situace
Druhý díl názorné a kreslené publikace, věnující se tomu nejdůležitějšímu, bezpečnosti na silnici. Praktické rady, postřehy, komentáře. Každý, kdo se vydá na motorce na silnici by měl tyhle věci znát. Když už pro nic, tak aby neublížil sobě či ostatním.


MH-EXKLUSIVE Royal Enfield Continental
Pokud s Continentalem kdekoliv zastavíte, budete dříve či později odpovídat stále na stejnou otázku: „Jak je to staré?“ A výraz tázajících po odpovědi „letošní“ bude také vždy stejný – spadlá čelist.
Nic totiž na první pohled nenapovídá, že tenhle Royal Enfield není veteránem. A to je teprve optická stránka věci. Pravda dost důležitá. Upřímně říkám, že s žádnou motorkou, kterou jsem kdy testoval, jsem si neužil tolik pozornosti motorkářů i náhodných kolemjdoucích, jako s tímhle indickým café racerem. Jednoduchá stavba, bytelné zpracování a ta nádherná hliníková nádrž. Přitažlivost toho stroje je víc než magnetická.


ANGLIE – srovnávací test

BMW K 1600 GTL
vs. BMW R 1200 GS
vs. Harley-Davidson Street Glide
Benzín teď stojí víc než kdy v minulosti. A protože to vypadá, že půjde kvůli stále komplikovanější těžbě ještě nahoru, plánování své cesty a zohledňování spotřeby paliva je stále více a více na programu dne. A protože je jasné, že tohle krásné a voňavé palivo nebude k dispozici věčně, měli bychom si ho užívat, dokud ho máme. To znamená, že je dobré vyrazit tam, kam vás vaše srdce žene. Jenom tak, protože vás dálka zkrátka chce…

MH Exclusive – 2012 Yamaha competition
Akce se konala na trati Autoklubu Unhošť v Benešově, kde nás kromě usměvavého kolektivu v modrých oblečkách přivítalo i pěkné počasí. Den jako stvořený si zablbnout na kroskách, navíc v příjemné atmosféře, která zde panovala po celou dobu. Jak se na tom jezdí, nám přijel ukázat Jirka Čepelák a Honza Mrázek, kteří nám trochu srazili sebevědomí, ale holt to jsou páni závodníci.

SPORT – Grand Prix
Přiznejme si, že to Taliáni měli vymyšleno naprosto geniálně. Příchod Rossiho k Ducati byl naprostou přestupovou bombou a druhou polovinu minulé sezony se vlastně nemluvilo ani o ničem jiném. Jako by všechno ostatní přestalo existovat. Valentino na Ducati byl pro marketing značky mokrým snem. Co na tom, že si hvězdný Ital řekl o pohádkový plat. Manažeři z Boloně přispěchali s balíkem peněz a Rossi rád hodil svůj podpis pod dvouletý kontrakt.

SPORT – Ze zákulisí CEC
Petr Kolůch a Jan Táborský z týmu HKT Racing se stali vicemistry v nejprestižnější kubatuře superbike prvního ročníku Mistrovství ČR ve vytrvalostních závodech. Jsou v tomto případě i nejlepšími Čechy, protože celkové prvenství získal slovenský tým. Petrovi a Honzovi se v šesti závodech podařilo získat tři druhá místa, jedno třetí a jedno čtvrté. Na vrchol bedny se dostali až v závěrečné mostecké šestihodinovce, když tenhle dlouhý závod vyhráli o pouhých o 0,159 tisícin sekundy.

SPORT – SUPERBIKE
Carlos Checa je superbikovým mistrem světa 2011. Zaslouženě – nikdo jiný v současnosti nedokáže vyhrávat s takovým nadhledem jako on! Jaké však bude pokračování, to ví jen bůh… Sice před sebou máme ještě poslední závod superbikové sezony v Portimau, ale dá se říci, že superbiková sezona 2011 je z pohledu výsledků a rozložení poměru sil vlastně už ukončena. Už se nestane nic, co by přepsalo dějiny – a snad i proto si můžeme dovolit začít rekapitulovat.

MČR Cross Country
Cross country je bláznivou disciplínou, jezdí se to na dlouhých tratích a desítky minut jste zabořeni v blátě či prachu doslova „po krk“. Chlapci se dostávají do cíle často úplně na hranici vyčerpání. Po loňských dvouhodinových závodech přišel letos pořadatel se zajímavou novinkou, kdy na každého účastníka MČR čeká dvoudenní závod o dvou skoro hodinových jízdách v sobotu a stejnou dávkou závodění i v neděli. Po bezmála tříměsíční pauze si to v polovině září naši borci opět rozdali o další poháry.

MH Trip - Museum Sinsheim
V minulém čísle jsem vám slíbil povědět něco o tomhle úžasném místě, které jsme navštívili cestou na Nitro OlympX Games v Hockenheimu. Ano, dragsterový svátek byl opravdu silný zážitek, o tom žádná, ale řeknu vám, že už samotné Auto & Technik Museum Sinsheim by za ten výlet stálo.
Vědět, že se něco takového vyskytuje nějakých 460 kilometrů od Prahy, už bych tam vyrazil dávno. A z čehože jsem tak vyplesknutej? Pokud milujete techniku a navíc berete motorky a auta (ty povedenější kousky) také jako umělecká díla, tady byste si opravdu přišli na své.

MH Rozhovor - 50 let Jawa Klubu Praha
Druhý nejstarší motocyklový klub v republice oslavil letos půl století svojí existence. Pár slov o jeho historii, současnosti i budoucnosti nám řekl jeho viceprezident Roman Jakovec. Kdykoliv tohoto chlapíka potkáte, vyzařuje z něj dobrá nálada a pohoda. O motorkách a světě kolem nich se dokáže bavit hodiny a něco už si zažil. A tak, když padl v redakci návrh, že bychom se měli věnovat výročí Jawa Klubu, ihned mě napadlo, že to bude formou rozhovoru právě s Romanem.

Jak se vyrábí Arctic Cat
Pozvánku na tenhle zajímavý výlet jsme dostali od českého zastoupení Arctic Cat, vyrazila šestičlenná výprava Čechů a Slováků. Po absolvování nezbytných procedur při cestování do Spojených států typu: ´Kdo vám balil kufry?´ a ´Vezete s sebou šneky?´ a po pětihodinové cestě autem z Minneapolis do Thief River Falls jsme mohli zkonstatovat, že Arctic Cat oslavil půlstoletí své existence ve velkém stylu a docela v pohodě.

Virtual design
Chlapík jménem Oberdan Bezzi má zvláštního koníčka. Sedí u počítače a vyrábí virtuální motorky. Skládá do sebe kousky těch reálných, sem tam něco dokreslí a ve finále jsou z toho stroje, které neexistují, ale klidně by mohly. No a my se občas nad jeho výtvory dohadujeme, co by bylo dobré vyrobit a co ne. Tady máte naše přání, páni výrobci, tak se ukažte…

MH – motorky našich čtenářů
Je to supermoto? Označení SM mluví zcela jasně, ale je tomu skutečně tak? Přesnější označení by asi bylo lehké enduro se silničními koly, protože ve srovnání se supermotardy od Husqvarny či Husabergu má DR mírnou nadváhu (okolo 135 kg). Takže čistokrevný motard tomu asi říkat nemůžeme, ale s přimhouřeným okem (nebo oběma...) budiž. Pokud si „déerko“ přivezete z obchodu domů, dostane se vám motorky, která v ničem netápe, ale také nevyčnívá.

Adventura - Expedice Titicaca 2010
Občanské sdružení MC Outdoors Riders rozběhlo v roce 2008 projekt „Pět kontinentů – pět expedic“. V rámci tohoto cyklu se vozíčkář Zdeněk Krupička již dostal do Afriky (Motohouse aktivně přispěl ke sbírce na jeho cestu aukcí kombinézy Troye Bayllise) a v roce 2009 výprava Blue Land zavedla Janu Fesslovou do Himalájí. Impulsem k expedici Titicaca 2010 byla snaha Radka a Báry Krieglerových, zakladatelů občanského sdružení, otevřít či rozšířit cestovatelské obzory právě lidem na vozíku.

MOTOHOUSE WHITEBLUE PARTY
A bylo to fakt parádní. Sešli jsme se v poměrně hojném počtu několika stovek bikerů a o zábavu bylo postaráno. Program probíhal už od odpoledních hodin a ti nejotrlejší šli spát až se svítáním. Ale dost povídání, koukněte na fotky, ty řeknou víc.
Přestavba - Nejlepší je z Japonska
Japonsko miluje rock´n´roll a všechno, co je s ním spojené, a tak je zde customová scéna hodně populární, a tím pádem na skvělé úrovni. Za druhé: svět přestaveb je přehlcený stále se opakujícími tématy, a tak dokáže ocenit, když někdo nabídne jiný pohled. A právě tím Japonci na svět hledí. Dokážou do stavění dostat jak tradici převzatou z jiné kultury, tak také svoje velmi neobvyklé umění. A přesně tím je Tavax 2011V.

Motohouse (CZ i SK) 11/2011
v prodeji od pondělí 17. října 2011
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist