Motorbike 1-2/2018

První letošní vydání Motorbike je ve znamení scramblerů, najdete jich zde hned sedm: od stopětadvacítky až po dvanáctistovku. Ovšem nejen je, připravili jsme pro vás - mimo jiné - i testy Aprilie Shiver 900 a KTM Freeride 250F, představení tří „rychlých šípů“ od Husqvarny a samozřejmě spoustu dalšího.

Motorbike 1-2/2018

Testy

Aprilia Shiver 900
Tohle devítikilo není žádný trhač asfaltu, před špičkovým výkonem dostaly přednost hutné newton metry. Navýsost pohodlná pozice jezdce, větší úhel sklonu vidlice a nijak ostrý náběh brzd. Je to prostě italský hromotluk, který jak robustně působí, tak i jezdí.

Scramblers: BMW R nineT Scrambler
Máme tady hezky rychlou a hlavně zábavnou motorku, na které ani po několik set kilometrů dlouhém tripu nejste hotoví jak bábovka. A navíc hezky vypadá, protože značka BMW se i u Scrambleru až úzkostlivě věnovala vzhledu - těžko zde najdete něco, na čem byste si mohli brousit ostrovtip nebo čemu se vysmát.

Ducati Scrambler Desert Sled
Popis jedním slovem?. Asi „lehkost“. Je až překvapivé, jak skvěle se tahle motorka ovládá, široká řidítka perfektně padnou do rukou a vůbec celá ergonomie je hodně dobře vychytaná. Díky této obratnosti zapomenete i na relativně nižší výkon.

Ducati Scrambler Icon
Velkou devizou Iconu je především asfalt, zde se chová naprosto sebevědomě a jeho tuhé tlumení dovolí průjezdy rychlými zatáčkami bez ztráty kytičky. Jízdní pozice je spíš sportovní, což ale neznamená, že budete po celodenní jízdě zralí na rehabilitační kúru.

Triumph Street Scrambler
Pokud by někdo mohl styl scrambler vyučovat, jsou to právě Britové. Kola s výpletem, kulatý světlomet, dvojice koncovek výfuku, umístěná vysoko na pravé straně stroje, spodní ochranný kryt motoru a třešnička na dortu v podobě krytu vstřikování, imitujícího karburátory. Designovou chybu byste zde prostě hledali marně.

Yamaha SCR950
Yamaha je důkazem, že scrambler se dá postavit opravdu téměř ze všeho. V tomto konkrétním případě dokonce z customu XV950. I když se dá říct, že s 252kg je to pořádný cvalda, hmotnost nemá kupodivu zásadní vliv na jízdní vlastnosti.

Ducati Sixty2
Mladší brácha Iconu se s ním může směle srovnávat, tedy aspoň ve městě. Rozdíl přes 30 koní je samozřejmě znát, ovšem na městskou aglomeraci není 40 kobyl výkonu nijak málo, a pokud si je spojíte s vynikající ovladatelností, společné oběma modelům, silnější Icon vám v ulicích určitě neujede.

Masai Scrambler
Přestože jde o levný stroj, určený spíš pro tenagery, co se týká čistoty stylu se mu nedá skoro nic vytknout. Asi nikdo nečeká, že by se čtyřtaktní dváca vzpínala na zadní a vyorávala přitom do asfaltu brázdu. To fakt ne. Ale na svůj výkon se pohybuje už od prvních metrů vcelku slušně.

KTM Freeride 250 F
Freeride není tak velký a dravý, jako mnohá ostatní ostřejší endura, což uvítají zejména hobby jezdci. Super hračka, se kterou se budete cítit nejen v lese jako doma.

Honda SH125i
Stroje, které mají v názvu písmena a čísla, bývají většinou víc dělníci, než osobnosti s charakterem. To je sice pravda, ale neznamená to, že nedokážou zaujmout.

Co jsme si pro vás připravili do prvního čísla Motorbike v roce 2018 dál? Představíme vám zbrusu nového Gladiatora X850 V-Twin EPS 2018, v Techmánii se dozvíte, zda se vyplatí sázet na komponenty made in China, tradičně v prvním čísle najdete i Motorbike Best of 2017, tedy ty motorky, které naše testridery vloni nejvíc zaujaly.

Přestože sezóna ještě pořádně nezačala, neošidili jsme ani sport: MotoGP, WSBK, MS Superenduro, speedway….a samozřejmě Dakar. Mimochodem, k Dakaru se váže i naprosto exkluzivní (a velmi otevřený) rozhovor s jeho legendárním účastníkem Beppem Gaurim.
No a jako vždy tu máme i aktuality, toolbox, soutěž, redakční produktové testy atd. Prostě obvyklých 112 stran našlapaných až po strop!

Motorbike 1-2/ 2018 vychází ve středu 7. února 2018.
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike-d2171674.htm?o=1 nebo http://www.floowie.com/cs/vyhledavani/?search=motorbike&where=text

Tištěné předplatné je možné objednat prostřednictvím e-mailu: predplatne@motorbike-czech.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/motorbike.cz.
Najdete nás i na Instagramu - @motorbikemagazin
Cena: 89,- Kč

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



Objednat reklamu
TOPlist