Jawa v Česku přidá dvě varianty 350 OHC. A co další verze indické třístovky?
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Foto: David M. Bodlák, Jiří Kraft | Zveřejněno: 17.2.2021 | Zobrazeno: 25 927x
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Foto: David M. Bodlák, Jiří Kraft | Zveřejněno: 17.2.2021 | Zobrazeno: 25 927x
Další výkřik to tmy.
Na fotkách se mi ty nový hrube nelíbí, nazivo to nebude lepší, ale myslím že ty nenávisti je tady fakt moc. Když se vám to nelíbí tak si to nekupujte. Ty čínský shineraye se prodávají pod desitkou značek a internet není zaplavenej nenávisti jakej je to šunt a jak je to hnusný.
Special, Kejva a Pérák jsou moc hezky. Doufal jsem že ty druhý dvě budou ke koupi kolem kila, to bych asi neodolal, ale za to bohužel nemůže až tak moc česká Jawa jako EU. To, že tu stojí auta a motorky dvakrát az třikrát tolik co v Asii je smutné ale proč tu stojí dvakrát víc i než v USA?
3 reakce
Homologace 3 roky? To chteji do EU protlacit raketoplan na silnici? Vsak pak uz bude EURo6 a muzou zacit znovu
Hlavne nechapu proc sem vozej kaegorii vozitek, ktery si uplni mladosi nemuzou koupit a starsi mazaci si ji nekoupi, protoze je tady tuna silnejsich masin.
Jawa mohla byt ceskym Triumphem ... ale dopadlo to tak socialisticky
1 reakce
Za čtyřicet let co jsem za řídítky Jawy a Zetky je tohle velmi smutný příběh. Já, jako to padesátník ,bych si tuhle hrůzu měl jako nostalgik koupit!!! Děkuji. Hanba by mě musela fackovat.
On už je apríl? Letos to nějak uteklo...
to si z nás dělá prdel? Co je dnes JAWA?
Co je JAWA po pádu komunismu? NIC JEN SRAČKA ,tady se ukázalo co ti soudruzi co tam zůstali umí udělat,totální nic.
1 reakce
Ti, kdo řídí JAWA v ČR, nemohou umět číst a jsou neslyšící. Jinak si nelze vysvětlit fakt, že pod tou značkou uvádějí na trh (záměrně nepíši vyrábějí) takové hrůzy a nikdy nereagovali na konstruktivní kritiku zákazníků.
Celá řada čínských 350 je ostuda, promrhané miliony dotací jsou známka neschopnosti vedení a neumětelské uvádění na trh indických výrobků pod značkou JAWA a čínských RVM je už jen posledním hřebíkem do rakve.
Ani ten držák na světlo neumí udělat hezký, ono to bude tím, že jim stejně zbyl ve skladech z Vintage modelu, měl úplně ten stejný patvar.
Dráhá JAWO, nic ve zlém, jen prosím, ukončete čínskou řadu 350, zabalte to, dejte dealerství indické Jawy někomu, kdo umí homologovat motorku dříve než za 3 roky a budovu nechte jako muzeum dávno zašlé slávy.
1 reakce
Nejdřív jsem projel fotky a musím říct, že se mi to docela líbí. Až na ten držák světla, ale říkám si, že to je maličkost. A potom jsem si přečetl článek
Taky jsem v mládí pojezdil kde co z dostupné nabídky v ČSSR. Jasně, že tyto čínské výrobky nejsou konkurenceschopné se současnými japonskými nebo evropskými, ale s klidem mohu říct, že na tom budou určitě líp než ty naše před 40 lety. Už bych žádnou dvoutaktní volejničku Jawu nebo ČZ nechtěl ani zadarmo.
1 reakce
Za všechno mluví fotka řídítek:
proč je odlitek držáku spojky bez závitu na nožičku zrcátka, když na brzdě tam je? Tzn. levé zrcátko tam někdo přilepil na trubku až když si toho všimnul?? A proč je ta objímka černá, když vše je stříbrné? Nevadí, že je levé a pravé zrcátko umístěno nesymetricky? Dál ovladače vypadají hodně levně čínsky. Držák na brzd. kapalinu super titěrný - bude tam lítat.
Radši ani nekoukat. Dobře, že člověk nevidí do motoru a elektriky..
První, co mě praštilo do očí, byl ten držák světla. Proč to proboha dělají červené? Kdyby to bylo v barvě kovu, vypadalo by to líp. Jo ahá, ten díl vyvinuli v Jawě, tak to je jasný, ten musí být červený, aby ho nikdo nepřehlédl...
Jinak jeden ze zakopaných psů je ve zvolené objemové kategorii. Oni jako že navazují na tradici třistapadesátek, ale neuvědomili si, že v dnešní době této tehdejší objemové kategorii odpovídají motorky s objemem 500 - 600 ccm. Za sebe třeba nemůžu říct, že by se mi to vyloženě nelíbilo, ale i kdyby to bylo sebekrásnější, prostě bych si to se svými tělesnými parametry 185/110 nekoupil.
Ten podnik v Týnci by se měl specializovat. A podle toho přijmout nové jméno DRNAS ( držáky na světla ).
Je to marný, je to marný, je to marný ...
Netuším jak jim to v Týnci může ekonomicky fungovat (patrně dotace) ale celé tohle je totální nesmysl ..
Evropa je prostě dnes v téhle třídě někde na +500 ccm a tyhle jejich asijské "třísta" (chápu, jejich legislativa a potřeby) tu nemají co dělat ... (na druhé straně: importovali nám sem během jediného roku hadry na hubu, tohle je patrně další produkt .. )
A ke všemu je to celé hnusný jak noc s úrovní zpracování učně /študáka v prvním járu (jak v konstrukci, technologii tak i ve výrobě)
Říkám to pořád: Jawu by měli zavřít, hlavně vedení.
1 reakce
Kill it with fire
1 reakce
to už i EA zvládá dělat lepší inovace se sérií Fifa než Jawa z Týnce
Příští model by mohl být Jawa 350 OHC FT.
sundají osvětlení + komplet přední brzdu a ještě ušetří za vyvinutý držák světel
Spokojení budou všichni: Zákazník nižší cenou a v Týnci novým modelem bez práce
Pak že to nejde Držák na světlo už zvládli snad bez pomoci nějakého Inda radujte se slibovaný litr je na cestě Nikdy sem si nedokázal představit že JAWA se bude vyrábět v Indii fakt by mě zajímalo co by na to dneska řekl Franta Štastný . Nebylo by lepší udělat kříž nad tím co bylo a už nikdy nebude než prožívat tu ostudu ? Jak jinak to nazvat ?
Výsledky letitého vývoje Týnecké Jawy, podle mne, jednoznačně ukazují, že konkurovat rozjetým velkovýrobcům nejde. Ne, že to není jednoduché, že to prostě nejde.
Možná by stálo za úvahu opustit cestu skládání modelu z různě nasmlouvaných výběhových dílů a tím i znehodnocovat kdysi světově proslulou značku JAWA a najít způsob, jak licenčně vyrábět Jawu vyvinutou v Indii.
Je pěkná a kdyby byla i kvalitní, na trhu by si své místo našla
1 reakce
Otřesné!!!!!!! Za 30 let neudělali nic. Tedy kromě čerpání dotací. Když se rozejdou, tak to nikdo nezjistí. Najezdil jsem na Jawě v mládí hodně. Teď se na to zoufalství nedá dívat.
Všechno to špatný vidím taky, ALE ten "Pérák" mne, díky dětství a mládí (přestože jsem právě tu "kapličku" nesnášel...), furt tak nějak zajímá - toho bych chtěl vidět a projet naživo...
Články o JAWA motorkách už nečítam. Keďze som mal v 1986 roku novú 350.... nikdy viac. Bratia, už dajte s tou značkou pokoj. Po nástupe komunizmu nestála ani za hrsť ryže. Kvalita, technická výbava, katastrofa.
Keby tá indická mala aspoň normálnu cenu, ale takto zneužívať lojalitu starých zákazníkov a pamätníkov zašlej slávy...dovi?
1 reakce
Ten Tourer, to je teda oskliva berla...
A dela to jen to predni svetlo, respektive jeho uchyceni... To uz ten SCR to ma o hodne hezci...
Prijde mi, ze to snad Kraft a kol. delaji naschval, aby se o tom hlavne mluvilo, i kdyz jen ve spojitosti s tim, jak je to osklivy...
další čínskej šamcajk z Týnce. Za 50 tis max, jinak neprodejný
Necejtím žádnou nostalgii ke značce Jawa, a proto věřím že kdyby si dovoz Indické Jawy vzal na triko opravdový importer a ne rádoby výrobce s Týnce, určitě by tyhle motorky měly mnohem větší šanci se uplatnit na evropském trhu a ještě za o něco zajímavější cenu.
1 reakce
Možná budu trochu sžíravý...to už se nedohodli nebo neplatili za kapotáže té české firmě, co je vyrábí? Vždyť tím se zakryl ne moc vzhledný čínsko-japonský motor a kolena na výfucích a vypadá to moc dobře na Specialu. To mi připomíná Jawu 250/593 Tempo a nezaplacené motory Technometře....promarněná šance prorazit.
Takže za desítky milionů dotací Jawa rozjela výrobu - držák na světlo...... v ceně 36,50 ,- Kč. Dobře vy, soudruzi
1 reakce
Pobavila mě věta v prvním odstavci: "týnecký výrobce" - copak oni ještě něco vyrábějí ? Prý i ty samolepky JAWA co lepí na ty čínský šmejdy jim tiskne nějaká reklamka
1 reakce