Woolf - první náramek, co chrání před pokutami
Text: Honza Zajíček | Foto: Woolf | Zveřejněno: 28.12.2018 | Zobrazeno: 38 780x
Koupit si do auta detektor radarů není problém, teda pokud nejezdíte v Německu, ale co na motorku? Jediným pořádným řešením je jezdit s navigací, která mimo mapových podkladů obsahuje také informace o radarech, nebo se smartphonem na řídítkách. Jenže kdo má pořád koukat na displej a hlavně komu se chce jet pokaždé se zapnutou navigací? Tenhle problém vyřešili tři vynalézaví Italové pomocí chytrého vibrujícího náramku.
Kapitoly článku
Jako šelma připravená k lovu má i Woolf nastražené všechny smysly k tomu, aby vás ochránil před pokutami a případným vybodováním. Nicméně v náramku zase nehledejte žádnou převratnou technologii, šestým smyslem vás totiž neobdaruje. Základem úspěchu je, jak jinak, smartphone s aplikací, kde se nachází databáze více než 120 000 stacionárních radarů, kamer na semaforech nebo oblíbených míst měření v 70 zemích světa včetně České republiky, vše navíc probíhá téměř denní aktualizací. Výhodou je, že k fungování nepotřebujete připojení k internetu, stačí zaktualizovat a frčíte, což se hodí v případě výletu mimo EU a taky to šetří baterku. Jediné co, tak musíte mít zapnutou GPSku a Bluetooth.
Přes něj se spárujete s hlavním prvkem tohohle systému, kterým je kožený náramek. Vzhledem k zemi původu je jasné, že vypadá fakt dobře a rozhodně si s ním nikde neuděláte ostudu, spíš naopak. Zvědavce o váš nový módní doplněk pak pravděpodobně uzemníte, když jim řeknete, že vás chrání před pokutami za rychlost a jízdu na červenou. Fajnová vodě a UV odolná kůže totiž v sobě skrývá „tišťák“ disponující už zmiňovaným Bluetooth připojením, lithiovou baterkou a vibračními jednotkami.
Výsledkem celého systému je to, že vás vibracemi do zápěstí dokáže varovat před blížícím se nebezpečím. Nejprve krátce zavibruje, čím jste k radaru blíže, tím víc se interval mezi jednotlivými zavrčeními zkracují, až to nakonec přejde v konstantní vibrato. Jednoduché, chytré a nepotřebujete k tomu koukat na žádný displej. Výrobce navíc udává při průměrné denní době dojíždění 60 minut výdrž baterie delší než jeden měsíc.
Není divu, že byla trojice Simone Camporeale, Matteo Bissoli a Federico Tognetti se svým projektem úspěšná na crowdfindingových sítích a dokonce dostala cenu za inovaci na prestižním veletrhu elektrotechniky CES v Las Vegas. U nás by jediným problémem mohla být cena, 3500 korun bez dopravy není málo, ale v zemích s vysokými sazbami za pokuty své uplatnění určitě najde.
Video
Informace o redaktorovi
Honza Zajíček (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 183 cm
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.