Schuberth S1 PRO

Schubert dělal vždy vynikající přilby, nicméně design by se hodil spíš k prvním sovětským kosmonautům, než k moderním motorkám. V posledních modelech už se vzhled přileb podstatně zlepšil a i když S1 stále ještě není to, o čem by se mi zdálo, racionální myšlení zvítězilo a sáhl jsem po ní.
Vzhledem k neutralitě barvy jsem zvolil stříbrnou variantu, která neurazí, ani nenadchne. První oblékání přilby bylo dost náročné a platí to vlastně dodnes. Složité nasazování přilby má na svědomí velký límec, který jezdce chrání proti proudění vzduchu ze spodní části a zároveň by měl zaručovat aerodynamické ticho.
Po nákupu jsem přilbu vzal na výlet 4000Km do nejhoršího evropského počasí. Při dálničních přesunech se potvrdil můj předpoklad naprostého ticha, které přilba poskytuje. Mám v ní integrovaný interphone, který je zasazený až pod podšívkou a vše sedí naprosto perfektně. Problém nastal až v celodenním dešti, kde přilba chtě nechtě promokne. To bych jí nevyčítal, přeci jen tlak vzduchu je obrovský a nažene vodu do přilby, ať už je sebetěsnější. Větší problém nastal při sušení. Dostat podšívku ven není nic jednoduchého, dělat to každý večer rozhodně nelze. Samotný vnitřek pak schne opravdu dlouho, takže nezbylo, než překousnout oblékání mokré přilby.
Celkově tedy S1 hodnotím jako vynikající cestovní přilbu vhodnou na všechny typy strojů, která vyniká komfortem a dobrým odhlučněním. Vynikající je sluneční clona, která kryje jezdci celý výhled a samozřejmě dvojité sklo, které se nezamlží ani v extrémně vlhkém počasí. K záporům patří tedy snad jen zmíněná vystýlka a přeci jen vyšší váha.

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Související firma
  • Geneze

Generální zástupce německé značky helem Schuberth, prodej motocyklového oblečení Rukka a Geneze. Prodej motocyklové obuvi Redbika a Daytona, motocyklových rukavic, tělových chráničů, zámků, triček, nákrčníků, ledvinových pásů a nano termoprádla. Největší nabídka westernové obuvi - koně Johnny Bulls....