reline_unor



Redakční test oblečení Rukka

Rols Royce mezi motocyklovým oblečením, to je první věta, která mě napadla v souvislosti s touto finskou značkou, jež se v letošním roce objevila i na našem trhu. Rukka spojuje nejlepší materiály a dosud jen zřídka používané moderní technologie s perfektním střihem a zajímavými řešeními. Dostali jsme možnost toto oblečení na pár týdnů otestovat a přesvědčit se o jeho kvalitách.

Kapitoly článku

Rukka vyrábí oblečení v postatě pro všechny typy motocyklů a jezdců - koženými bundami a kalhotami pro supersporty počínaje, expedičními bundami konče a to i v dámském provedení, dále rukavice, funkční prádlo a další doplňky. Importérem Rukky se stal český Touratech, který má s optimálním vybavením do nejrůznejších podmínek bohaté zkušenosti. V modletickém obchodě jsem sáhl po dvou sadách z opačných pólů pole produktů. První testovací sadou byla Rukka Air Vision, určená pro celoroční použití s Gore-texovou vložkou. Druhou pak sada Mika, se kterou jsem absolvoval cestu po Britských ostrovech.

Rukka Air Vision

Pro několik málo slunečných dnů letošní sezony jsem si vypůjčil sadu Air Vision. Jedná se o bundu a kalhoty s vrchní vrstvou z kordury. Vrchní vrstva je maximálně prodyšná. Ve vložce se pak skrývá to nejzajímavější – vzduchové komory, s jejichž pomocí lze upravovat tepelný komfort v oblečení. Pod tím vším je pak odepínatelná vložka z Goretexu.
Na oblečení je vidět kvalitní zpracování, všechny zipy jsou vodotěsné a mají překrytí i z vrchní strany, takže voda nezateče do kapsy ani kolem jezdce zipu. Na vnitřní straně jsou zipy a knoflíky pro přichycení Goretexové vložky. Vepnutí je otázkou okamžiku a například pro mě osobně je dobrým pomocníkem sladěná barva knoflíku s barvou poutka, do kterého patří.
Další zajímavou částí oblečení Rukka jsou chrániče. Nejedná se o klasické pevné plastové protektory, ale o speciálně konstruované gumové protektory, které připomínjí nejvíc rohožku. Jejich prodyšnost a měkkost je příjemná především při vysokých teplotách a pohybu. V případě pádu se lamely sklopí a pohltí náraz. Moc důvěry ve mně chrániče na první pohled nevyvolaly, ale když se rozběhnete párkrát s loktem, nebo ramenem proti zdi, pochopíte, že to mají Finové velice dobře vymyšlené.
V Air Vision jsem jezdil na Moto Guzzi Stelvio, tedy motorkce, na které celkem fouká a jezdec sedí vzpřímeně. V příjemnou sobotu, kdy bylo třicet stupňů ve stínu, jsem měl pocit jako bych jel v teplákové soupravě. O tom, že na sobě máte motooblečení, v podstatě nevíte. Střih je perfektně propracovaný a stretchový materiál dokonale větrá. Komplikace nastane, až když se začnou stahovat mraky k bouřce. Pak je čas seskočit a rychle do Rukky nasoukat vložky. S nimi už můžete jet deštěm jak dlouho se vám zachce. Když pak pršet přestane, je oblečení za deset minut jízdy suché.
Tipnete si, co je na níže uvedené fotce? Správně, nafukovací ventil... Pokud se letní vyjížďka protáhne do pozdního večera nebo vám počasí nepřeje, stačí rozepnout náprsní kapsu a využít další trumf, se kterým Rukka přichází – systém nafukovacích polštářků skrytých v bundě, kterými lze libovolně regulovat tepelný komfort oblečení. A přátelé, ono to funguje. Stačí několikrát fouknout a bunda hřeje jako by měla tři zimní vložky. Ani při plném nafouknutí celého systému však bunda neztrácí dokonalý komfort. 

Každopádně bych ale tento model doporučil primárně jezdcům, kteří se pohybují v teplých jižních oblastech. Z úmorné cesty po jižní Itálii, nebo Chorvatsku vám Rukka udělá příjemnou jízdu v pohodlném domácím oblečení a svěžím vánku.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):


TOPlist