Oblečení od Coldkillers

Přicházející podzim nás sice vítá příjemným slunečným počasím, ale hlavně po ránu a k večeru už bývá chladněji, a tak je mimo jiné potřeba se na motorku náležitě obléct. Pro boj s nepříznivými venkovními podmínkami je k dispozici nepřeberná škála tzv. funkčního prádla. V redakci jsme měli možnost vyzkoušet celou soupravu prádla proti chladu a větru zn. Coldkillers.

Dávno pryč je doba, kdy si zimomřivý motorkář musel vystačit s pletenými ponožkami od babičky a s „Ruďasem“ pod bundou. Možností pro boj s chladem je dnes mnohem víc, funkční prádlo se stává stále oblíbenějším a na trhu lze najít už i celé soupravy oblečení do nepříznivých podmínek. Multifunkční souprava Coldkillers, kterou si v článku představíme, se skládá z bundy, kalhot, kukly, rukavic a ponožek.
Na první pohled je patrné, že se nejedná o klasické jednovrstvé termoprádlo. Oděvy Coldkillers jsou totiž vyrobeny z materiálu Singtex, který v sobě spojuje hned tři funkce – vnitřní podšívka izoluje teplo, svrchní vrstva je větru- a voděodolná a prostřední membrána zajišťuje prodyšnost směrem ven. Místo několika vrstev oblečení, v nichž budete navlečeni jako pan Michelin, si tak dle tvrzení výrobce vystačíte s jedním kusem prádla Coldkillers, které neprofoukne a udrží vás v teple a v suchu. Při výběru velikosti však musíte pamatovat, že materiál Singtex není strečový, tedy že, na rozdíl od zmiňovaných jednovrstvých termomateriálů, neobepíná tělo úplně natěsno, a že se vašim fyzickým proporcím tudíž příliš nepřizpůsobí. Naštěstí jsou ale jednotlivé díly soupravy (kromě kukly) k dispozici v několika velikostech, takže s výběrem té pravé by neměla být potíž.
Pojďme se tedy podívat na jednotlivé části sady a přesvědčit se, jak avizovaná multifunkčnost Singtexu vypadá ve skutečnosti. Nejdůležitějšími částmi soupravy jsou bezesporu kalhoty a mikina, už jen proto, že pokrývají největší část těla. Nečekejte žádné módní orgie – vše je naprosto podřízeno účelu, kterým je udržet vás v teple a suchu. Spodní kalhoty Sport Pants mají jednoduchý „teplákový“ střih, v pase jsou vybaveny silnou gumou a rovněž nohavice mají dole na koncích všitou stahovací gumu. Kalhoty tedy dokonale těsní teplý vzduch okolo vašich končetin, díky z vnitřku prodyšnému Singtexu však žádné zapaření opravdu nehrozí. Stačlo navléct Sport Pants, přes ně běžné motokalhoty a hotovo, ani s teplotami těsně nad nulou nohy na motorce nemrzly, naopak byly v příjemném teplíčku. Ještě před samotnou jízdou se totiž pod Coldkillers vytvoří vrstva teplého vzduchu, to jak se v oblečení pohybujete a vydáváte teplo. Ačkoliv pak na motorce nohama moc nepohybujete, teplo pod kalhotami vydrží hodiny, aniž byste museli zastavovat a rozcvičovat zkřehlé údy. Termoizolační vlastnosti zkrátka výborné, zde nelze mít připomínky. Jak je navíc vidět na fotkách, Singtex má z vnitřní strany jemnou měkkou texturu, která na holé kůži nekouše ani neškrábe. To ostatně platí i o ostatních částech soupravy Coldkillers.
Mikna Sport Top má všechna zakončení (rukávy, límec a konec okolo pasu) vybavena rovněž všitou gumou, a tak ani zde nelze zaznamenat žádné pronikání chladu pod oděv. Mikina má navíc z vnitřní strany rukávů poutka, která lze zaháknout na palce ruky, a rukávy se díky tomu ani při pohybu ruky nevytahují k loktům. Tuto drobnou, ale moc praktickou vychytávku jsme navíc ocenili nejen na motorce, ale třeba i na lyžích, kde je pohyb paží v lokti přece jen intenzivnější. Kromě poutek na palce nás u bundy zaujalo i umístění zapínacích zipů – jsou zde dva po stranách vpředu.
Levý zip s šikovným dlouhým táhlem, které v pohodě nahmatáte i v rukavicích, slouží k zapínání bundy. Chvíli nám trvalo, než jsme si na „postranní“ systém zapínání zvykli, ale má výhodu především v tom, že nelícuje s obvyklým umístěním zapínání na svrchních bundách. Jelikož se tedy zipy spodní a svrchní vrstvy vašeho oděvu neocitnou proti sobě, je prostupnost studeného vzduchu skrze zipy až na kůži prakticky vyloučena. Pravý zip sahá od krku zhruba do výšky ramen a rozepnutím dovoluje stáhnout přední část límce. Spíš než na motorce jsme tuhle možnost využili třeba na běžkách, kde bylo při dlouhém stoupání rozhodně příjemné pustit si na krk trochu čerstvého vzduchu a mírně ochladit prostředí pod bundou, jehož teplota stoupá úměrně s vaší fyzickou námahou. Právě na lyžích jsme ocenili výbornou prodyšnost Signtexu – ačkoliv makáte, nejste spoceni, mikina prostě udržuje sucho a odvádí pot, který se prostupnou membránou vypařuje ven. Při dlouhém sjezdu pak nenastydnete, neboť ani ve větru nepocítíte, že by skrz Sport Top dovnitř profukovalo.
Nošení dalších doplňků nám jen potvrdilo dojmy, které kalhoty a mikina zanechaly, totiž že spojení několika zdánlivě protichůdných funkcí (vodě- a větruodolnost, prodyšnost na venek, tepelná izolace) u Coldkillers výborně funguje. Kukla Hot Hood má dlouhý límec, který sahá až k ramenům a pod úroveň klíční kosti a kukla s velkým přesahem překrývá i límec spodní bundy Wind Buddy. U kukly jsme navíc ocenili úpravu svrchní vrstvy, která je nepatrně hrubší, než tomu je u ostatních dílů soupravy. Díky tomu kukla v polstrování přilby neklouže, neposouvá se, zkrátka sedí jak má.
Mírné rozpaky však vyvolalo použití ponožek Hot Socks – jde spíše o návleky, které (při správné velikosti vzhledem k chodidlu) nejsou příliš přilnavé skrz nárt a tak se při obouvání těsných motorkářských bot nepříjemně vyhrnovaly, navrstvená látka okolo nártu pak ztěžovala zapnutí boty a tlačila. Není to však zcela jen vina střihu návleků, ale pochopitelně také tvaru boty, a tak bychom při nákupu Hot Socks určitě doporučovali vzít si motoboty s sebou a vše vyzkoušet společně. Funkce návleků však byla bezchybná i při nošení na holé noze, s povděkem jsme během jarních dešťů kvitovali hlavně odolnost vodě, když už i boty prosákly, byla chodidla v návlecích stále v suchu, to i díky silné, ale nijak škrtící gumě, která drží okraj ponožek až nad kotníky.
Jako poslední součást soupravy Coldkillers musíme zmínit návleky do rukavic Under Gloves. Zatímco na sjezdovce, v silných rukavicích (či na běžkách nošeny jen tak), pomáhaly návleky odvádět pot a udržet ruce v suchu, na motorce jsme jim na chuť nepřišli. Do slabších rukavic nebylo možné se s návleky nacpat, v silnějších rukavicích zase prsty pozbývaly potřebný cit na páčkách a rukojetích motocyklu. Smysluplnějším způsoben, jak udržet dlaně a prsty v teple, se tak jeví použití blasterů a elektrického vyhřívání. Při zimním sportování však i tuhle součást soupravy Coldkillers jistě využijete.
Jak už bylo řečeno, trojvrstvý materiál Singtex funguje naprosto bezvadně, přesně jak výrobce deklaruje, a především vám ušetří oblékání dalších vrstev. Daní za tohle pohodlí v jediném kusu termooděvu je pochopitelně vyšší cena než u běžného jednovrstvého funkčního prádla. To ovšem nedisponuje tolika funkcemi. Své využití najdou i mimo motorku, třeba při sportování nebo na horské túře. Údržba je snadná – Singtex rychle schne a jednotlivé kusy stačí přemáchnout ručně v teplé vodě nebo v pračce na 30 stupňů. Další informace a katalog Coldkillers najdete na webu coldkillers.cz.

Fotogalerie nové kolekce

Jan Krajíček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 188 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Související firma
  • MMB

Prodej a autorizovaný servis motocyklů, skútrů, čtyřkolek, origin. dílů a doplňků značky Yamaha. Nabízíme velký výběr motooblečení, motocyklových přileb a motodoplňků. Výhradní dovozce značek: Lookwell, NZI, Marushin, Knox, Cold Killers, EBC, Termignoni. Možnost nákupu na stránkách E-shopu nebo kame...